Verlies vermogen lage toeren

Nelios

Rookie
24 jul 2022
3
0
Goedemiddag!
Ik heb een vraag over mijn Yamaha R6 uit 2007. Ik heb deze motor een half jaar nu en sinds kort lijk ik aardig wat vermogen te missen in lage toerental. Ik sukkel bij het stoplicht weg als een bejaarde en als ik eenmaal op de 6000 toeren zit lijkt hij weer volledig vermogen te hebben.

Weet iemand waar dit probleem door kan komen?
 
welkom op motor-forum :]

los van type specifieke problemen is het de kunst te achterhalen of het door een probleem in benzine/lucht toevoer is en/of een ontstekingsprobleem.

Doe je zelf onderhoud en/of reparaties aan de motor , weet je hoe het gesteld is met het onderhoud ?

ze zijn erg lastig bereikbaar maar ik zou zelf de penbobines controleren, die gaan nog wel eens stuk wat zich uit in gestotter onderin toeren.

en heb je in dat half jaar veel gereden ? of misschien steeds kleine stukjes en laatst een lang stuk waarbij je misschien ook de onderste laag in je tank gebruikt kan hebben waar soms lang troep kan liggen ?

spuit ook even wat water op je uitlaatbochten om te kijken of deze allemaal echt heet worden, als het bij 3 sist en op eentje nauwelijks , dan loopt hij maar op 3 cilinders .
 
Bedankt! @LePensZeur

Ik besteed het onderhoud uit. De motor is wel onderhouden, maar heeft een tijd stilgestaan.
Ik heb in een half jaar redelijk veel gereden, toch zeker 200 km per week.

Ik ga na de rit eens kijken of hij inderdaad op 3 cilinders aan het rijden is!

Bedankt voor de reactie
 
Bedankt! @LePensZeur

Ik besteed het onderhoud uit. De motor is wel onderhouden, maar heeft een tijd stilgestaan.
Ik heb in een half jaar redelijk veel gereden, toch zeker 200 km per week.

Ik ga na de rit eens kijken of hij inderdaad op 3 cilinders aan het rijden is!

Bedankt voor de reactie
ook injectoren kunnen verstopt gaan zitten , maar ook simpelweg je benzinefilter , die bij nieuwere motoren meestal in de tank is ingebouwd.
Die penbobines kunnen wel 100 euro per stuk zijn, dus maak even goede afspraken als je hem wegbrengt.

Die flesjes met injector reiniger die je door de benzine in de tank kan mixen weet ik niet of dat kan helpen, sommigen zeggen van wel.
 
Mijn ervaring met kapotte penbobines op een R6 zijn dat hij dan net op hoge toerentallen niet goed meer door trekt
Onderin loopt hij dan gewoon normaal.
En dat heb ik ook al van anderen gehoord.
Het lijkt mij ook logisch,want op hogere toeren moeten ze voor meer vonken zorgen.
Net als een benzinefilter (dat bij een R6 in de pomp zit),hoe hoger in toeren hoe meer benzine je nodig hebt,dan gaat hij niet op lage toeren inhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan