Vermoedelijk eerste boete binnen

1cc1kw1pk

MF'er
7 nov 2015
192
16
Volgens mij heb ik vandaag ook mijn eerste boete te pakken. Maar ik vraag me toch wat af. Het is een flitspaal die in een 30km per uur zone staat. Nu reed ik +/-45 op de teller. Ik ga er vanuit dat er een correctie van 3km af gaat. De standaard correctie. En voor zover ik weet kan je bij een 50km per uur flitspaal 57 rijden. Hoe zit dat met een 30km per uur flitspaal? Kan je er dan ook met 37 langsrijden? En is de correctie dan ook nog 3km per uur? Dus Zou ik dan een boete krijgen voor 5km per uur te hard? Ik laat het weten als ik hem binnen heb, maar ik ga er maar vanuit dat het waarschijnlijk 100 euro is.
 
Waar is dat precies? Is dat het stukje waar de adviessnelheid 30 km/u is? Ik rijd daar vaak langs, nog nooit een boete gehad, en ik rijd er dan niet (onder) de 30 km/u
 
Dit was de eerste die ik tegen kwam. Op de rest van rit goed opgelet, maar het staat daar inderdaad helemaal vol met flitspalen. Mooi ritje. Jammer van de flitsers. En Gelukkig niet al te hard, dus het zal wel meevallen. Alleen hoop ik toch dat hij ingesteld staat op 50km per uur. Scheelt me 100 euro.
 
Dit was de eerste die ik tegen kwam. Op de rest van rit goed opgelet, maar het staat daar inderdaad helemaal vol met flitspalen. Mooi ritje. Jammer van de flitsers. En Gelukkig niet al te hard, dus het zal wel meevallen. Alleen hoop ik toch dat hij ingesteld staat op 50km per uur. Scheelt me 100 euro.

Als ik die flitspaal zo zie op streetview kan je misschien wel eens geluk hebben :p dat ding mist wat onderdelen
 
Volgens mij nog een "ouderwetse" flitspaal, dus geen digitale.

Dan is het dus afwachten of er een rolletje in zat.
 
Arggggg....Nou ja afwachten dan maar! Kan er nu toch niks meer aan doen. Toch blijf ik nog een beetje hopen op inderdaad geen rolletje. 50 km per uur snelheid. Of dat het ding sowieso niks doet.
 
Die flitspaal doet het volgens mij niet. Ben er al meerdere keren met 30+ voorbij gereden en nog niks ontvangen.

Die verder naar het noorden waar het 60km is die doet het wel.
 
Volgens mij heb ik vandaag ook mijn eerste boete te pakken. Maar ik vraag me toch wat af. Het is een flitspaal die in een 30km per uur zone staat. Nu reed ik +/-45 op de teller. Ik ga er vanuit dat er een correctie van 3km af gaat. De standaard correctie. En voor zover ik weet kan je bij een 50km per uur flitspaal 57 rijden. Hoe zit dat met een 30km per uur flitspaal? Kan je er dan ook met 37 langsrijden? En is de correctie dan ook nog 3km per uur? Dus Zou ik dan een boete krijgen voor 5km per uur te hard? Ik laat het weten als ik hem binnen heb, maar ik ga er maar vanuit dat het waarschijnlijk 100 euro is.

Betaal toch niet mee :N
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik vandaag ook mijn eerste boete te pakken. Maar ik vraag me toch wat af. Het is een flitspaal die in een 30km per uur zone staat. Nu reed ik +/-45 op de teller. Ik ga er vanuit dat er een correctie van 3km af gaat. De standaard correctie. En voor zover ik weet kan je bij een 50km per uur flitspaal 57 rijden. Hoe zit dat met een 30km per uur flitspaal? Kan je er dan ook met 37 langsrijden? En is de correctie dan ook nog 3km per uur? Dus Zou ik dan een boete krijgen voor 5km per uur te hard? Ik laat het weten als ik hem binnen heb, maar ik ga er maar vanuit dat het waarschijnlijk 100 euro is.

Wat is de theorie dat je met 57 langs een 50km flitspaal kan rijden? Die ken ik nog niet? :)
 
Wat is de theorie dat je met 57 langs een 50km flitspaal kan rijden? Die ken ik nog niet? :)

Zelfde theorie als dat ik met 110 door een 100 trajectcontrole kan rijden :P
Moet ik niet ergens per ongeluk een klein beetje gas bijgeven. Want dan ben ik weer aan de beurt -O-
 
Zelfde theorie als dat ik met 110 door een 100 trajectcontrole kan rijden :P
Moet ik niet ergens per ongeluk een klein beetje gas bijgeven. Want dan ben ik weer aan de beurt -O-

Doet dat meer eens op de A10 waar je deels honderd mag en ga maar 84 rijden op het westelijke 80 deel, bon gegarandeerd
 
En is dat 110 op je teller of gps snelheid? Tellers wijken vaak af, in de auto rij ik op gps 134, op de teller is dat net boven de 140
 
Wat is de theorie dat je met 57 langs een 50km flitspaal kan rijden? Die ken ik nog niet? :)

De boetes beginnen niet bij 1km overschrijding maar pas bij 4km overschrijding. Je kunt dus pas een boete krijgen als je minimaal 4km/u te hard rijdt. Van de geconstateerde snelheid gaat ook nog een correctie af (binnen bebouwde kom 3km). In theorie is het dus: Geconstateerde snelheid 56km/u, 3km correctie eraf is 53km/u, maar die boete bestaat niet want die beginnen pas bij 54km/u. Dus vanaf 57 zou je hem kunnen krijgen. Maar aangezien je teller ook altijd een bepaalde mate van afwijking heeft kan je er in de praktijk makkelijk met 60km/u langsrijden, mits je niet de snelheid van je navigatie pakt.

Deze theorie gaat overigens overal op, behalve bij snelwegen waar je 130 mag rijden, want daar beginnen de boetes wel bij 131km/u.
 
De boetes beginnen niet bij 1km overschrijding maar pas bij 4km overschrijding. Je kunt dus pas een boete krijgen als je minimaal 4km/u te hard rijdt. Van de geconstateerde snelheid gaat ook nog een correctie af (binnen bebouwde kom 3km). In theorie is het dus: Geconstateerde snelheid 56km/u, 3km correctie eraf is 53km/u, maar die boete bestaat niet want die beginnen pas bij 54km/u. Dus vanaf 57 zou je hem kunnen krijgen. Maar aangezien je teller ook altijd een bepaalde mate van afwijking heeft kan je er in de praktijk makkelijk met 60km/u langsrijden, mits je niet de snelheid van je navigatie pakt.

Deze theorie gaat overigens overal op, behalve bij snelwegen waar je 130 mag rijden, want daar beginnen de boetes wel bij 131km/u.

Ok dat wist ik niet. Heb wel laatst een boete gekregen van 1km overschrijding op een 130 stuk op de a2. 137 met 6 correctie. De adm kosten waren praktisch net zo hoog als de boete...
 
Volgens mij nog een "ouderwetse" flitspaal, dus geen digitale.

Dan is het dus afwachten of er een rolletje in zat.

Ik heb gehoord dat die 'oude' flitspalen het helemaal niet meer doen tegenwoordig. Weet iemand of dat ook echt zo is? In dat geval hoeft TS zich helemaal geen zorgen te maken.
 
Ik heb gehoord dat die 'oude' flitspalen het helemaal niet meer doen tegenwoordig. Weet iemand of dat ook echt zo is? In dat geval hoeft TS zich helemaal geen zorgen te maken.

Veel worden niet gebruikt wegens de hoge kosten, de digitale worden altijd gebruikt. Ook langs het spoor en op perrons, overwegen staan veel dummy's, kijk maar eens hoeveel er niet goed gericht zijn en zelfs naar boven
 
Ik hoop het... Toen ik dat ding zag wel vol in de ankers gegaan maar lukte me niet om hem helemaal terug te remmen naar de 30...ik ben benieuwd of ik wat op de mat krijg. Toch spannend zo'n eerste boete na 4500 km in twee maanden zonder boetes. Ik ga nog even een schietgebedje doen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan