Vermoedelijk eerste boete binnen

@Bandy

Haha,Toch proberen om bij te remmen. Ik heb dat ook gedaan, overigens wel kijken of het kon door in de spiegels te kijken, maar dacht in een milliseconde ook dat ik het nooit zou halen door vol te remmen. Had ook iemand achterop, dus ik heb wat bij kunnen remmen. Lang niet genoeg om de dertig te halen maar het was in ieder geval geen + 60km per uur meer. Ik snap de reactie van die man trouwens wel.
 
@Bandy

Haha,Toch proberen om bij te remmen. Ik heb dat ook gedaan, overigens wel kijken of het kon door in de spiegels te kijken, maar dacht in een milliseconde ook dat ik het nooit zou halen door vol te remmen. Had ook iemand achterop, dus ik heb wat bij kunnen remmen. Lang niet genoeg om de dertig te halen maar het was in ieder geval geen + 60km per uur meer. Ik snap de reactie van die man trouwens wel.

Haha dan heb ik er ook een, veel aantal jaren geleden, broer en ik in de buurt van Winterswijk op de snelweg 180 of zo naast elkaar op één rijbaan geflitst.

Ik boete, broer boete, foto opgevraagd. Ik zeg: broer ging te hard en haalde mij rechts in op moment van flitsen, broer zegt: dat ik hem inhaalde hem op het moment van flitsen.

Broer geen boete, ik geen boete *O*
 
Maar "1" had iemand al tegen je gezegd dat je in 30 zone's toch wat rustiger moet rijden.

Snelheid, reactie en remweg

Ik zal wel oud aan het worden zijn, klopt ook.
Maar bestudeer eens wat het verschil in remweg is als je 20 te hard rijdt in een 30 zone.
Natuurlijk gun ik je de boete niet, maar :N O-)
 
Laatst bewerkt:
Haha dan heb ik er ook een, veel aantal jaren geleden, broer en ik in de buurt van Winterswijk op de snelweg 180 of zo naast elkaar op één rijbaan geflitst.

Ik boete, broer boete, foto opgevraagd. Ik zeg: broer ging te hard en haalde mij rechts in op moment van flitsen, broer zegt: dat ik hem inhaalde hem op het moment van flitsen.

Broer geen boete, ik geen boete *O*

Tegenwoordig maken ze twee foto's kort na elkaar.

Er zijn apps die niets meer doen dan de snelheid tonen op een snel leesbaar formaat. Dat kan handig zijn, sommige voertuigen hebben een snelheidsmeter die erg overdrijft. Bovendien hoeft de afwijking geen constante factor te zijn. (Seat uit 2014: tot 80 km/uur binnen 3%, daarboven wijst hij progressief te veel aan.). Je kan ook klassiek ijken door de tijd te meten tussen hectometerpaaltjes, daar kan je tegenwoordig een dashcam bij gebruiken. Daarna plak je een geeltje naast de snelheidsmeter :+

De trajectcontrole meet inderdaad relatief nauwkeurig. Ik heb wel eens gehoord van een navigatie die ook de gemiddelde snelheid meet, maar er zijn trajectcontrole met meerdere meetpunten achter elkaar.

Aan de andere kant: Als over een paar jaar de controledichtheid nog meer is toegenomen, is een snel voertuig echt nog maar nauwelijks bruikbaar. Dan is een 125 cc motortje net zo goed bruikbaar als een ware 1300 cc rijstraket. Scheelt weer in de muntjes.
 
Ik hoop het... Toen ik dat ding zag wel vol in de ankers gegaan maar lukte me niet om hem helemaal terug te remmen naar de 30...ik ben benieuwd of ik wat op de mat krijg. Toch spannend zo'n eerste boete na 4500 km in twee maanden zonder boetes. Ik ga nog even een schietgebedje doen. ;)

Zo heel spannend is het niet hoor. Je krijgt een enveloppe in de bus met een mooi briefje erin waarop staat waar, wanneer en hoe hard je gereden hebt en een bedrag erbij dat je moet betalen. En de ene keer doet dat meer pijn dan de andere.
 
Nog een keer langsrijden met dezelfde snelheid, maar nu de paal van voren naderen, kijken of ie flitst.
 
Haha dan heb ik er ook een, veel aantal jaren geleden, broer en ik in de buurt van Winterswijk op de snelweg 180 of zo naast elkaar op één rijbaan geflitst.

Snelweg in buurt van Winterswijk :?
Praten ze al 30 jaar over,wist niet dat ie er al lag.
 
Tegenwoordig maken ze twee foto's kort na elkaar.

Er zijn apps die niets meer doen dan de snelheid tonen op een snel leesbaar formaat. Dat kan handig zijn, sommige voertuigen hebben een snelheidsmeter die erg overdrijft. Bovendien hoeft de afwijking geen constante factor te zijn. (Seat uit 2014: tot 80 km/uur binnen 3%, daarboven wijst hij progressief te veel aan.). Je kan ook klassiek ijken door de tijd te meten tussen hectometerpaaltjes, daar kan je tegenwoordig een dashcam bij gebruiken. Daarna plak je een geeltje naast de snelheidsmeter :+

De trajectcontrole meet inderdaad relatief nauwkeurig. Ik heb wel eens gehoord van een navigatie die ook de gemiddelde snelheid meet, maar er zijn trajectcontrole met meerdere meetpunten achter elkaar.

Aan de andere kant: Als over een paar jaar de controledichtheid nog meer is toegenomen, is een snel voertuig echt nog maar nauwelijks bruikbaar. Dan is een 125 cc motortje net zo goed bruikbaar als een ware 1300 cc rijstraket. Scheelt weer in de muntjes.


Flitsmeister geeft keurig de gemiddelde snelheid aan.
 
Ik hoop het... Toen ik dat ding zag wel vol in de ankers gegaan maar lukte me niet om hem helemaal terug te remmen naar de 30...ik ben benieuwd of ik wat op de mat krijg. Toch spannend zo'n eerste boete na 4500 km in twee maanden zonder boetes. Ik ga nog even een schietgebedje doen. ;)

Afgaande op je reactie " vol in de ankers' en dat met een fazer ABS, volgt er helemaal niks geen boete.
 
Terug
Bovenaan Onderaan