Vermoeide benen

Jullie zijn mij voor. Ik moest sws een mooie tanksticker kopen bij Ali express. Meteen voor een euro die neppe Ali crampbuster gekocht en voor een euro die handige kettingborstel. Zag al aankomen dat zo'n borstel ideaal voor het onderhoud zou zijn.
Linkje naar de tank sticker: https://m.nl.aliexpress.com/item/40...Tsmr3P7hl8XNfLMkiBycP98DFtCU0uNEaAsKjEALw_wcB

Iemand tips hoe je die er goed op krijgt? Ik heb maar 1 kans namelijk.
 
Jullie zijn mij voor. Ik moest sws een mooie tanksticker kopen bij Ali express. Meteen voor een euro die neppe Ali crampbuster gekocht en voor een euro die handige kettingborstel. Zag al aankomen dat zo'n borstel ideaal voor het onderhoud zou zijn.
Linkje naar de tank sticker: https://m.nl.aliexpress.com/item/40...Tsmr3P7hl8XNfLMkiBycP98DFtCU0uNEaAsKjEALw_wcB

Iemand tips hoe je die er goed op krijgt? Ik heb maar 1 kans namelijk.
Uren over de snelweg etc. Dan kan ik die crampbuster onder het zadel pakken. Voor een euro leek het me een goede koop. Daarnaast een sleutelhanger met Real men like curves gevonden. Vond die ook wel toepasselijk
 
In toevoeging op Full_J, als je bewust je knieën tegen de tank duwt ontspan je automatisch je vingers meer :Y

Een nieuwe motor is sowieso even wennen en misschien komt daar wat spanning in je handen vandaan, dit heb ik ook gehad bij de Vstrom.
Dankjewel voor de tip, ga ik mee oefenen
 
Probeer voor het ontspannen beetje als regel dit te onthouden: je moet piano kunnen spelen met je vingers wanneer je op de motor zit en je je stuur vast hebt (ook wanneer je gas geeft). Daarnaast je armen gewoon ontspannen houden en vooral je kont ietsjes naar achter en je benen de tank heel lichtjes laten bijten zodat je contact hebt met de fiets. Hopelijk heb je er wat aan!
Grappig dat je het zegt. Oefening die ik deed afgelopen weken. Exact hetzelfde aan gas geven en je hand op verschillende manieren houden. Piano spelen doe ik ook weleens.
Even een zijweg over hobbels/verkeersdrempels. Hobbels zijn het lekkerste als je smooth mee kan gaan met de flow. Vooral offroad is dat vast heerlijk(moet ik nog uitproberen in het buitenland)
Ik merk dat als ik een squat positie aanhou en m'n knieën als vering gebruik. Dat gaat het beste. Als een zak zand blijven zitten, dan stuiter ik met 60 a70(verkeersdrempels dijken) wel even op en neer. Niet zo professioneel als comfortabel. Iemand een techniek die ook goed werkt?
 
Wat is trouwens je algemene fysieke gesteldheid? Ben je een a-sportieve dikzak met een waslijst aan kwaaltjes of ben je een #fitboy die iedere maand een triathlon doet en de dagen daarna aan gewichten loopt te trekken in de sportschool?

Als je net een maand geleden bent begonnen met rijden dan moet je eerst jezelf eens tijd gunnen om een beetje te wennen aan het rijden. Te zijner tijd een extra cursus en/of bochtentraining is aan te raden. Misschien ben je wel niet zo sportief als je eigenlijk zou willen en is dit (samen met Corona) een reden om een beetje aan je fitheid te gaan werken.
Ik ben vrij fit, met corona wat minder. Genoeg sporten(buiten activiteiten). Lopersknie gehad. Doe nu elke dag dames oefeningen, maar ik weet dat het goed is. Moet er zelf ook altijd hard om lachen. Boksen, touwtje springen, kracht training(momenteel lichaamsgewicht en elastiek) zo af en toe in de zomer mountainbiken. Dus fysieke gesteldheid voor een jongeman begin 20. Dat zit wel goed
 
Staat het stuur wel in de juiste positie? En dan bedoel ik niet qua hoogte (kan wellicht ook nog schelen), maar misschien staat deze te veel naar voor/achter gekanteld.
Een tijdje terug vond ik dit filmpje: klik. Mits je een beetje kennis hebt van de Engelse taal, kan dit je wellicht helpen beter te begrijpen hoe je de ergonomie van de motor kun aanpassen naar jouw lichaam.
Tjonge jonge. Het spijt me zeer. Dit filmpje had ik gisteren bekeken. Ik zal die glazen bol maar even weg doen denk ik haha
 
Grappig dat je het zegt. Oefening die ik deed afgelopen weken. Exact hetzelfde aan gas geven en je hand op verschillende manieren houden. Piano spelen doe ik ook weleens.
Even een zijweg over hobbels/verkeersdrempels. Hobbels zijn het lekkerste als je smooth mee kan gaan met de flow. Vooral offroad is dat vast heerlijk(moet ik nog uitproberen in het buitenland)
Ik merk dat als ik een squat positie aanhou en m'n knieën als vering gebruik. Dat gaat het beste. Als een zak zand blijven zitten, dan stuiter ik met 60 a70(verkeersdrempels dijken) wel even op en neer. Niet zo professioneel als comfortabel. Iemand een techniek die ook goed werkt?
Begin hier eens:
 
Qua handen: handvatten te klein of handschoenen te glad. Monteer grip buddis voor dikker handvat en meer grip. Of je gaat aan de slag met lijm en zilverzand op hand vatten.
Qua benen. Beter omschrijven, wat is vermoeid? Pijn? Dood gevoel? hele been of deel? welk deel? Etc.
In het begin was het veel erger dan nu. Gisteren bijna de hele dag gereden. Van utrecht binnendoor en over de dijk Naar de dealer nabij Roosendaal. Even in breda naar vrienden toe. Weer terug naar utrecht via de biesbosch en binnendoor.

Het gevoel was een maand geleden als een stijve hark van de motor afstappen. Stijfheid bij benen strekken op de motor. Nu is het een verfrissend aaahhhh momentje bij het afstappen. Probeer soepeler te schakelen I.p.v. Krampachtig. De voet losjes houden. 2 uur rijden. Af en toe strekken tijdens het rijden. Een wereld van verschil t.o.v. Een maand geleden. Beantwoord dat een beetje je vraag?
 
Het kan een kwestie van wennen zijn, maar ik denk vooral dat het aan de zithouding ligt, of eventueel aan de kleding. Drukpunten of afknellingen hoeft niks te maken te hebben met ervaring of ontspannen zitten. Ik rij ongeveer 50k in het jaar, en ik heb het ook. Zegt dus niks over ervaring. Ik heb meerdere motoren, en bij de een heb ik het wel en bij de ander niet, dus ik gooi het vooral op de zithouding. Bij mij begint het meestal na een uurtje of 2 sturen, maar aangezien ik het eigenlijk alleen op mijn woon-werk motor ervaar, waar ik zelden langer dan 2 uur achter elkaar opzit, heb ik er niets aan gedaan. Wat me ook opviel is dat ik het zomers, wanneer ik vooral in leer rij, vaker heb dan in de winter met textiel. Vandaar dus ook mijn punt over de kleding. Misschien heb je een pak wat redelijk strak zit?
Revit sand 3. Zonder thermo voering, kruip ik er in met spijkerbroek. Verder zit deze prima. Niet strak niet lang. Maat m long, 185 lang. Gemiddelde benen en slanke bouw. Revit flare jas maat L. Zit prima zowel met t shirt als trui.
Droegg gisteren een korte broek onder m'n revit broek ivm het mooie weer. Doen jullie dat ook weleens?
 
Nu is het een verfrissend aaahhhh momentje bij het afstappen.

Ik denk dat bijna iedereen dit na een flinke rit wel heeft hoor. Je zit toch langere tijd relatief stil in dezelfde houding, dan is het echt niet gek dat je na verloop van tijd een beetje stijf wordt en weer even in beweging moet komen.
 
Het verstellen van de voetsteunen etc nog niet naar gekeken, wel het stuur koppeling remmen goed afgesteld. 185 cm met een verhoogd zadel.

Heeft iemand tips voor het beginnen offroaden. Moet binnenkort even initiatief tonen om de eerste de beste onverharde weg eerst in te rijden. Daarna stukken trans european tour in nederland doen. Dan zijn de stukken buiten Nederland aan de beurt. Goede eerste aanpak om zo stapsgewijs offroad te leren kennen?
 
Revit sand 3. Zonder thermo voering, kruip ik er in met spijkerbroek. Verder zit deze prima. Niet strak niet lang. Maat m long, 185 lang. Gemiddelde benen en slanke bouw. Revit flare jas maat L. Zit prima zowel met t shirt als trui.
Droegg gisteren een korte broek onder m'n revit broek ivm het mooie weer. Doen jullie dat ook weleens?

Ik draag altijd motorondergoed onder mijn motorkleding. Een spijkerbroek onder je pak, ik zie het wel vaker maar ik moet er persoonlijk niet aan denken. Motorondergoed zit veel comfortabeler, reguleert warmte ook veel beter en gaat niet schuren. Korte broek kan natuurlijk ook, maar ik draag onder mijn motorbroek/jas altijd iets met lange mouwen of lange pijp. Pak op mijn blote huid gaat mij heel snel irriteren, dus ook juist als het warm is altijd lange mouw er onder. Ik heb meerdere setjes, van isolerend voor in de winter, tot stay-cool voor in de zomer, en ook dat heb je gewoon in een lange versie. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, dat zal jou vermoeidheidsprobleem niet oplossen. Hoewel een spijkerbroek onder je pak natuurlijk ook wel voor afknellingen kan zorgen. Als ik echt ergens moet zijn waar ik andere kleding nodig heb dan kleed ik me wel even om op de parkeerplaats.
 
Ik draag altijd motorondergoed onder mijn motorkleding. Een spijkerbroek onder je pak, ik zie het wel vaker maar ik moet er persoonlijk niet aan denken. Motorondergoed zit veel comfortabeler, reguleert warmte ook veel beter en gaat niet schuren. Korte broek kan natuurlijk ook, maar ik draag onder mijn motorbroek/jas altijd iets met lange mouwen of lange pijp. Pak op mijn blote huid gaat mij heel snel irriteren, dus ook juist als het warm is altijd lange mouw er onder. Ik heb meerdere setjes, van isolerend voor in de winter, tot stay-cool voor in de zomer, en ook dat heb je gewoon in een lange versie. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur, dat zal jou vermoeidheidsprobleem niet oplossen. Hoewel een spijkerbroek onder je pak natuurlijk ook wel voor afknellingen kan zorgen. Als ik echt ergens moet zijn waar ik andere kleding nodig heb dan kleed ik me wel even om op de parkeerplaats.
Ja duidelijk! Touren of voor je plezier ergens onderweg pauze drinken etc. Hoef je niet als zakenman eruit te zien natuurlijk. Comfort gaat voor wat jan en allemaal wel niet van jou vind hè :)
 
Jullie zijn mij voor. Ik moest sws een mooie tanksticker kopen bij Ali express. Meteen voor een euro die neppe Ali crampbuster gekocht en voor een euro die handige kettingborstel. Zag al aankomen dat zo'n borstel ideaal voor het onderhoud zou zijn.
Linkje naar de tank sticker: https://m.nl.aliexpress.com/item/40...Tsmr3P7hl8XNfLMkiBycP98DFtCU0uNEaAsKjEALw_wcB

Iemand tips hoe je die er goed op krijgt? Ik heb maar 1 kans namelijk.
De tank goed ontvetten met een zachte doek en remmenreiniger.
De tanksticker op de tank leggen, netjes recht uitlijnen met schilderstape en daarna het beschermende laagje eraf, driedubbel check hoe e.a. recht is en horizontaal stukje voor stukje plakken.
 
De tank goed ontvetten met een zachte doek en remmenreiniger.
De tanksticker op de tank leggen, netjes recht uitlijnen met schilderstape en daarna het beschermende laagje eraf, driedubbel check hoe e.a. recht is en horizontaal stukje voor stukje plakken.
Top, dat moet goed komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan