De motor (Aprilia RS 125, nieuw model) van een vriend van me moest opnieuw afgesteld worden, hij liep echt zwaar bedonderd en absoluut niet hard.
Dus hij vandaag naar DynoJet (Ruud Frederiks) in Goes, daar wisten ze de topsnelheid van 140 KM/h naar 170 KM/h te brengen met het wijzigen van de sproeier van maat 120 naar maat 110, ook werd hierbij 2 PK gewonnen.
Op zich klinkt het dus goed. Totdat hij even later Motor2000 aan de telefoon had "Dat is er hartstikke slecht voor", "Dat ding gaat warmlopen en vastlopen", "doe maar snel die 120 sproeier er terug in" enzovoorts was hun verhaal.
Zelf lijkt het mij dat ze bij DynoJet wel weten wat ze doen, ze zijn gespicialiseerd in tunen én in afstellen, en bovendien lijkt het mij duidelijk dat er iets mis is met een motor die maar 140 loopt!
Wat ook nog een optie zou zijn om gewoon een 114 sproeier te monteren maarja, dat gaat uiteraard gepaard met een vermogensverlies.
Nu is de vraag dus, wie van de 2 heeft gelijk, DynoJet óf Motor2000???
Dus hij vandaag naar DynoJet (Ruud Frederiks) in Goes, daar wisten ze de topsnelheid van 140 KM/h naar 170 KM/h te brengen met het wijzigen van de sproeier van maat 120 naar maat 110, ook werd hierbij 2 PK gewonnen.
Op zich klinkt het dus goed. Totdat hij even later Motor2000 aan de telefoon had "Dat is er hartstikke slecht voor", "Dat ding gaat warmlopen en vastlopen", "doe maar snel die 120 sproeier er terug in" enzovoorts was hun verhaal.
Zelf lijkt het mij dat ze bij DynoJet wel weten wat ze doen, ze zijn gespicialiseerd in tunen én in afstellen, en bovendien lijkt het mij duidelijk dat er iets mis is met een motor die maar 140 loopt!
Wat ook nog een optie zou zijn om gewoon een 114 sproeier te monteren maarja, dat gaat uiteraard gepaard met een vermogensverlies.
Nu is de vraag dus, wie van de 2 heeft gelijk, DynoJet óf Motor2000???