Vermogen FZ1N

Cor65

Rookie
18 feb 2023
5
0
Hoi,

Het vermogen van een fz1 is 110.00 kw / 150 pk
een kennis van mij kan een fz1 n kopen en die heeft maar 78 kw / 106 pk
is deze terug getuned. zoja is dit gemakkelijk weer te veranderen.

mvg Cor
 
Soortgelijke verhalen zijn hier al vaker voorbijgekomen. De motor wordt nieuw op kenteken gezet met laag vermogen, wat in andere landen dus bepaalde financiële voordelen heeft en vervolgens wordt de restrictie eraf gehaald. Op kenteken blijft het lage vermogen staan, ook met importeren. Als je geen verschil merkt in vermogen, zal het ook zo gegaan zijn met deze motor. Wellicht wel even handig om te melden bij de verzekering.
 
Inderdaad,hier in België werd bijna elke zware motor met +/- 100 PK afgeleverd wegens lagere belasting.
De meeste werden bij de 1e beurt dan op vol vermogen gezet,op papier bleven ze 100 PK.
Bij de meeste Europese merken doen ze dat nu nog altijd,bij Japanners niet meer.
 
Inderdaad,hier in België werd bijna elke zware motor met +/- 100 PK afgeleverd wegens lagere belasting.
De meeste werden bij de 1e beurt dan op vol vermogen gezet,op papier bleven ze 100 PK.
Bij de meeste Europese merken doen ze dat nu nog altijd,bij Japanners niet meer.
Ktm 1290 ook, op papier 100, na eerste beurt 180, of zoets
 
Hoi,

Het vermogen van een fz1 is 110.00 kw / 150 pk
een kennis van mij kan een fz1 n kopen en die heeft maar 78 kw / 106 pk
is deze terug getuned. zoja is dit gemakkelijk weer te veranderen.

mvg Cor
Is die 106 pk gebleken na een run op de testbank? Ik heb een tijdje terug een FZ1 uit 2007 gehad en die bleek maar 110 pk te hebben na een run op de testbank (ook import motor). De tuner destijds vond dat wel erg weinig en kwam erachter dat de EXUP klep dicht bleef. Deze vervolgens permanent open gezet waarna er ineens rond de 140 pk tevoorschijn kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan