Vermogen iets terug dringen

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Goed, mn CB400 heeft volgens het boekje 27,2 kW op het achterwiel. Als ik n rijbewijs heb mag ik maar 25kW op het achterwiel, er moet dus 2,7 kW vanaf, laten we zeggen er moet 3 kW vanaf. Ik wil die 3 kW ervanaf halen door de gasschuiven te blokkeren zodat ze niet helemaal omhoog komen (door een ringetje op de schuiven). Nu het probleem: Hoeveel moet ik de schuiven tegen houden?? (dus hoeveel mm moeten ze van helemaal boven blijven hangen) Ik heb 408cc, en 4 20mm Keihin carburateurs. Ik zat zelf te denken aan een mm of 4, zou dit genoeg zijn?? Er moet natuurlijk niet té veel vanaf, k sloop die ringetjes na de keuring er niet weer uit om problemen met verzekering (na een ongeval) te vermijden.
Thnx!
 
Goed, mn CB400 heeft volgens het boekje 27,2 kW op het achterwiel. Als ik n rijbewijs heb mag ik maar 25kW op het achterwiel, er moet dus 2,7 kW vanaf, laten we zeggen er moet 3 kW vanaf. Ik wil die 3 kW ervanaf halen door de gasschuiven te blokkeren zodat ze niet helemaal omhoog komen (door een ringetje op de schuiven). Nu het probleem: Hoeveel moet ik de schuiven tegen houden?? (dus hoeveel mm moeten ze van helemaal boven blijven hangen) Ik heb 408cc, en 4 20mm Keihin carburateurs. Ik zat zelf te denken aan een mm of 4, zou dit genoeg zijn?? Er moet natuurlijk niet té veel vanaf, k sloop die ringetjes na de keuring er niet weer uit om problemen met verzekering (na een ongeval) te vermijden.
Thnx!
zoiets moet je toch op een bank meten, dus try&error ter plekke.... kans is nihil dat iemand dit hier eerder heeft gedaan he?

en of je er dan nog mee mag rijden is de vraag, moet ie niet opnieuw gekeurd worden etc etc?

waar begin je aan... koop een simpel bakkie om die 25kw tijd door te komen en leef je vervolgens uit op een \"echte\" motor
 
Het kan,

Ik heb hetzelfde gehad met Honda CB-t 400.

www.wbm.nl
--rond vragen wat de mogelijkheden zijn---

Wanneer hun hem \'banken\' en voor jouw 25 Kw erop zetten is alles goed ;)

Greets


www.wbm.nl:

Welkom op de site van MotoPort Hengelo, voorheen Wout Broer Motoren
Deze homepage is grotendeels afgesloten. Er wordt op dit moment gewerkt aan de nieuwe homepage, die dit voorjaar moet verschijnen op www.motoporthengelo.nl
:?
 
ik had hier ook nog een vraag over, is bijna iedere motor af te voeren?
(beetje normale oude motoren dus geen blackbirds en hayabusa\'s)

Ik wil namelijk binnenkort een motor gaan kopen en heb een Kawasaki Z550 op het oog.
 
Op woensdag 30 januari 2002 13:51 schreef GuZ het volgende:


en of je er dan nog mee mag rijden is de vraag, moet ie niet opnieuw gekeurd worden etc etc?

De RDW gaat akkoord met een vermogens uitdraai en zet dan op mn kentekenbewijs dat ie <25kW is.
En nee, ik koop geen \'simpel 25kW bakkie\' want 9 van de 10 zijn lelijk, en de andere is te duur...
 
Helaas Pinda Kaas

Ik weet bijna zeker dat ie OFFICIEEL opnieuw gekeurd moet worden. Het is dan ook van belang dat op je kentekenbewijs staat hoeveel vermogen de fiets heeft en in dit geval is dat 25 kW!!!!
(ook ivm verzekering etc etc)

Dus wees er voorzichtig mee!
 
als ze genoegen nemen met een vermogenuitdraai
zou ik hem eens op de bank zetten.
9 van de 10 motoren komen namelijk niet aan hun vermogen!
goede kans dat hij maar 25 Kw leverd

btw 27,2 KW ?
sterk dat ze een serie product op 2 tiende Kw afregelen
 
Laatst bewerkt:
Ja erg vaag...Ik zet hem as vrijdag op de testbank en dan zie ik wel weer!! Eerst nog even een keer navragen bij de RDW wat betreft keuring etc.
Als ie toch te veel power heeft laat ik hem wel even een beetje knijpen. Heb de tuner mijn ideeen wat dat betreft al voorgelegd; vond ie een goed plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan