vermogen ktm?

-hannes-

Die hard MF'er
10 aug 2004
298
0
Tilburg
heb dus een ktm 350 gs lc4 uit '93, in voorgaande topics is dus gezegd dat hij teveel vermogen zou hebben voor een klein rijbewijs (ik ben nu nog 17).
Ik kan dus nergens het exacte vermogen van mijn ktm vinden.
full


Hier staat het dus ook niet op. Ik ben er niet vies van om er gewoon zo mee te gaan rijden als ik mijn rijbewijs heb, maar ja eigenlijk wil ik toch wel een beetje legaal rijden na 2 jaar een 80cc brommertje te hebben gereden. Ik dacht er zelf aan om hem op de testbank te zetten en dan even te kijken wat dus het exacte vermogen is van de ktm. Maja, testbanken zijn imho linke dingen. Heb er slechte ervaringen mee met mijn brommer (kort na een keertje testbank was de bak gaar en het complete blok doormidden gescheurd, volgens mij gebeurde dit toen hij weer al nog zwaar hard aan het uitdraaien terug werd geschakeld naar de neutraal. Kwam een behoorlijke KRAAK! bij kijken toen) en heb al van andere mensen ook nare ervaringen gehoord. En daarbij kan/wil ik pas op de testbank als die ktm weer eens bereden word. Want volgens mij heeft dat ding al zeker een half jaar niet echt gereden.
 
Er moet op je kenteken staan: betreft lichte motorfiets. Ofzoiets.

En dan nog, was dat waarschijnlijk alleen zo bij de typegoedkeuring...
 
Ik zou hem toch op een bank zetten, maar duidelijk uitleggen waarvoor je bang bent.
Als uitdraai aangeeft wat je wilt, kan je hem daarmee bij sommige verzekeringen verzekeren.
 
Er moet op je kenteken staan: betreft lichte motorfiets. Ofzoiets.

En dan nog, was dat waarschijnlijk alleen zo bij de typegoedkeuring...

Nee hoor. Alleen als er op je kenteken staat dat het een zware motorfiets betreft mag je er niet mee op dyno uitdraai rijden. De gegevens op het kenteken overrulen een dyno uitdraai.

Je kunt dus gewoon de motor op de bank laten afstellen zodat ie aan de eisen van je rijbewijs voldoet, tenzij er op je kenteken het vermogen staat.

Het verstandigst is om hem ook daadwerkelijk af te voeren, maar ik ken ook mensen die een dynobank hebben, die gewoon iets minder gas geven O-)
 
nou...... dat is bij mij dus ook het geval :) [er staat geen vermogen op mijn kentekenbewijs] maar niemand doet er moeilijk over!! niet de politie en ook niet de verzekering. dus gewoon niet druk om maken.

ps. ik heb een KTM EXC 300 en nog 2-takt ook. een héél vel beestje
 
Ja daarom, ik weet niet eens het vermogen van die KTM dus als ze mij ooit van de wegaftrekken kunnen hun het ook nergens vinden. En als ik ooit gruwelijk crash, dan zullen de ktm toch niet meer op de testbank kunnen zetten.
 
nou...... dat is bij mij dus ook het geval :) [er staat geen vermogen op mijn kentekenbewijs] maar niemand doet er moeilijk over!! niet de politie en ook niet de verzekering. dus gewoon niet druk om maken.

ps. ik heb een KTM EXC 300 en nog 2-takt ook. een héél vel beestje


Als op het kentekenbewijs niet staat " bijzonderheden: het betreft een lichte motorfiets".
Betekend dat gewoon dat je dan rijd op een motor zonder geldig rijbewijs.
En of dat het vermogen er wel of niet opstaat doet er dan niet toe.
En een verzekeringsmaatschappij kan wel zeggen dat ze hem wel willen verzekeren,maar ik moet nog zien ofdat ze ook nog uitkeren als het om veel geld gaat. Ze kunnen zich immers gewoon op de wet beroepen.
 
Als ze voor xx KW bij de RDW staan is het gewoon een lichte motor hoor.
Dat "lichte motorfiets" gedoe geld volgens mij alleen voor teruggevoerde dingen (en heel misschien voor motoren die gemaakt zijn nadat de 25KW regel is ingevoerd).
 
Als op het kentekenbewijs niet staat " bijzonderheden: het betreft een lichte motorfiets".
Betekend dat gewoon dat je dan rijd op een motor zonder geldig rijbewijs.
En of dat het vermogen er wel of niet opstaat doet er dan niet toe.
En een verzekeringsmaatschappij kan wel zeggen dat ze hem wel willen verzekeren,maar ik moet nog zien ofdat ze ook nog uitkeren als het om veel geld gaat. Ze kunnen zich immers gewoon op de wet beroepen.

Das geleuter. In de wet staat simpel wat er op je rijbewijs staat. Je mag op een motorfiets rijden met <25 KW en de pk gewichtsverhoudeing.

Dus als het vermogen niet op je kenteken staat kun je heb gewoon afvoeren (dyno uitdraai is dan zelfs officieel niet nodig). Staat het wel op het kenteken, moet je motor voldoen aan je kenteken en kun je hem dus niet afvoeren.
 
Das geleuter. In de wet staat simpel wat er op je rijbewijs staat. Je mag op een motorfiets rijden met <25 KW en de pk gewichtsverhoudeing.

Dus als het vermogen niet op je kenteken staat kun je heb gewoon afvoeren (dyno uitdraai is dan zelfs officieel niet nodig). Staat het wel op het kenteken, moet je motor voldoen aan je kenteken en kun je hem dus niet afvoeren.

Wat je hier nu zegt, is dat als bijvoorbeeld je Husq 610 6KW op het kentekenpapier staat, je eigenlijk dus illegaal rijd als je de begrenzer eruit haald, toch?


[edit]
Ik bedoel dit als je wel zwaar mag rijden.
[edit]
 
Laatst bewerkt:
Dus als het vermogen niet op je kenteken staat kun je heb gewoon afvoeren (dyno uitdraai is dan zelfs officieel niet nodig). Staat het wel op het kenteken, moet je motor voldoen aan je kenteken en kun je hem dus niet afvoeren.

Maar volgens mij is het vermogen van de motoren waarbij het niet op het kenteken bewijs staat wel gewoon bekend bij de RDW, hoe zit het dan eigenlijk ?
Is het dan een algemeen vermogen voor die modellijn (en kan een individuele motor dus afgevoerd worden) of wat ?
 
als ze de gegevens van de rdw gebruiken zit ik safe met mn xr...die schijnt op 6 of 10 kw te staan...

mn pa heeft es wat uit een boek gekopieerd over mn z400...het vermogen, specs enz...hij zei dat ze dat bij de RDW ook als naslag gebruikten ofzo.
 
deze KTM mag 19.5 kW maximaal hebben. de motor weegt te weinig en komt daardoor bij precies 25kW nog steeds over de 0.16kW per kg grens heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan