Vermogen kwijt?

Piglet

Rookie
19 nov 2001
22
0
Apeldoorn
Sinds een week of twee rijdt m'n KLR250 niet meer als voorheen, rond de 100 km/h gaat het niet meer harder.
De trekkracht is totaal verdwenen en tegen de wind in en heuvel op stort het tempo nog veel verder in. ;(
Ik heb de bougie schoongemaakt en het luchtfilter vernieuwd (zat vol met een olie-achtige smurrie en rook naar benzine????)
Ook heb ik de carborateur afgetapt, maar de benzine kwam er schoon en zonder water uit....
Compressie lijkt me ook voldoende.
Veel verder dan dit ging mijn technische kennis niet.

Iemand een idee?
Groet, Piglet.
 
gaat een klr250 harder dan 100?

nee geintje, ratelt je blok ofzo? of klinkt helemaal gezond....lopen er dingen aan?

vorige week was er wel heel veel storm...dus ik zou het logisch vinden als je op een gegeven moment niet harder meer gaat...

je kan ook ff naar de dealer gaan en er ff naar laten kijken.
 
+/- 130 op de teller moet ie zeker kunnen, met wind mee +/-140.
Het blok maakt geen rare geluiden of zo, sterker nog, volgens mij is de motor/uitlaat zelfs stiller
geworden sinds dit probleem optreed!?!?
Daarbij heeft het fietsje ondanks z'n leeftijd pas
12000km gereden.

'tja, de dealer.... ik heb juist deze fiets gekocht om zelf wat te leren, een 1 cilinder leek me niet al te moeilijk om mee te beginnen.... en de dealer verdient al genoeg aan m'n Fazer, die ik gelukkig ook nog heb :)

Groet, Piglet
 
luchtfilter al schoon ???

Hoe is het met je benzine verbruik ???
Je kan je caberatuer schoonmaken met een of ander spul dat ze wel in de betere auto/motormarkt hebben... mischien zit je carberatuer een beetje verstopt...

luchtfilter helemaal zwart ??? hoe lang was het geleden dat je die vervangen had ???
 
Het luchtfilter was een vette "spons" geworden, met een soort benzine-lucht. Deze heb ik vervangen voor een nieuwe, echter zonder resultaat.
Zo'n flesje voor in de benzinetank is idd nog te proberen.
Dank voor het meedenken. :}

groet, Piglet
 
Als je luchtfilter in olie moet worden gedrenkt (meer dan waarschijnlijk bij offroads, zo'n filter dompel je in filterolie en knijp je dan voorzichtig uit; deze houden veel meer stof en zand tegen dan een gebruikelijk filter)) dan hoort deze dus een "vettige spons" te zijn. Heb je in dat geval het nieuwe filter wel in olie gedrenkt? Zoniet, dan kan je mengesel veel te arm worden, dat kost dus vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Het luchtfilter was nieuw, schoon en droog toen ik het afgelopen week verving.
Vandaag even gekeken en het zat alweer vol met, naar alle waarschijnlijkheid, benzine.
Overigens heb ik vanochtend zo'n flesje "spul" in de benzinetank gedaan. Na een stukje rijden werd
het motortje inderdaad weer een stuk pittiger! :)
Ben benieuwd voor hoelang.
Blijft wel nog de vraag hoe er benzine in het luchtfilter(huis) kan komen.....

Groet, Piglet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan