vermogen laag bij optrekken

yamaha1993

Rookie
3 jul 2009
19
0
hoevelaken
Ik heb voor het laatst een Honda cr 125 gekocht. De motor loopt echt heel goed. Hij start in een keer zelfs als de motor een paar dagen stil staat.

Alleen ik heb een vraagje: De motor heeft weinig vermogen als ik optrek. Pas bij hoge toeren trekt ie in het zand een burn-out(soms ook op asphalt). Dat is best vervelend want als je door bagger heen moet en even zacht door de bagger gaat omdat er een kuil is dan krijg je hem er niet meer doorheen omdat hij lage toeren maakt.

Ik kan wel de koppeling inknijpen flink gas geven en dan koppeling rustig los laten maar op het moment dat de moter in beweging komt slaat ie bijna af. (in modder)

weet iemand hoe ik meer vermogen bij lage toeren kan krijgen? Of is dat een kenmerk van een 2-takt?
bedankt.
 
ja klopt ik cross nog niet zo lang. Alleen cross ik niet op een motorcrossbaan. Ik cross bij de aanbouw van de a28 bij amersfoort. Daar kan je cker niet hard gaan tenzij je het leuk vind dat je met je bek door de bagger schuift.

op sommige plekken sta je tot boven je enkels in de "schijt". Maar sommige stukke kan je volop rieën.
 
Ga maar eens even nakijken of je powervalves wel werken!

Als die namelijk op de open-stand staan heb je onderin geen vermogen dat klopt.

(zelf lang op de honda cr 125 gereden)

Ook kan je zuiger aan zijn eind zijn - let er op dat die dingen meestal na nog geen 20 draai-uur vervangen worden!

Zowiezo heb je onderin bij een 2takt niet zoveel vermogen , daarvoor moet je een yamaha yzf 450 4takt hebben -- SUPERFIETS!!-- Dat is namelijk wat ik nu rijd :)

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan