vermogen-lesmotor-categorie-a-na-2018-verhoogd

cmk

MF veteraan
28 okt 2012
1.992
3
Bergen op Zoom
Vermogen lesmotor categorie A na 2018 verhoogd
Het minimale vermogen voor lesmotorfietsen voor de rijjbewijscategorie A (onbeperkt) stijgt vanaf 31 december 2018 naar 50 kW (68 pk). Het minimum vermogen voor het onbeperkte motorrijbewijs blijft tot die tijd minimaal 40 kW (54,4 pk), zo meldt Rijschoolpro
Alles over het nieuwe A1, A2 en A Code 80 motorrijbewijs

Naar aanleiding van de berichtgeving omtrent het nieuwe motorrijbewijs A met "Code 80" zijn er heel veel vragen omtrent de nieuwe regels die vanaf juli 2017 van kracht blijken te zijn. Hieronder een overzicht van de nieuwe leeftijden en wat dit betekent voor de huidige jonge motorrijders die een motorrijbewijs bezitten of dit binnenkort willen halen.
 
Ik zie het verschil niet zo tussen deze categorieën.
Oke, je kan niet met een brommerd aan komen zetten, maar verschil 55 of 65pk....... :?

Ik heb zelf mijn RBW gehaald op een 35pk-machientje. (is eigenlijk ook een opgevoerde brommerd)
Bij rijden met 150pk heb ik dat niet als een probleem ervaren. :]
 
Meer verschil tussen de disciplines.

Kom toch huidige rijbewijsregelingen is gebaseerd op pure geldklopperij.
Je hoeft het niet te doen maar als je verder wilt kan je gaan dokken |(

Je rijd geen km sneller met een A t.o.v het A2 examen maar je moet wel laten zien als A2 rijder dat je met een A motorfiets kan omgaan...wat doe je dan anders met een A examen :? ;)
 
Mijn rijschool houder had het daar ook over. volgens hem wilde ze hiermee bereiken dat oudere motoren die vervuilender zijn niet meer als lesmotor gebruikt worden. mijn rijschool houder heeft dus allemaal nieuwere motoren moeten kopen met automatisch meer vermogen en de oude Honda cb500 uit 1996 eruit moeten doen.
 
Mijn rijschool houder had het daar ook over. volgens hem wilde ze hiermee bereiken dat oudere motoren die vervuilender zijn niet meer als lesmotor gebruikt worden. mijn rijschool houder heeft dus allemaal nieuwere motoren moeten kopen met automatisch meer vermogen en de oude Honda cb500 uit 1996 eruit moeten doen.
En........? Die Honda gaat nu naar het schroot?
Die gaat gewoon weer in de handel of naar verweggistan waar die nog vele km's gaat maken.
Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat die vieze (?) rook nu niet meer in de eigen stad wordt uitgeblazen. Als de wind niet goed staat heb je met wat pech alsnog de rook van dat oude Honda-tje in je longen. Bull-shit dus!!
 
Tja tegenwoordig mag je met een oud voertuig toch ook niet overal meer komen in elke stad in Nederland vanwege uitstoot. zo'n lesmotor maakt tenslotte ook meer kilometers. ik heb het ook maar horen vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan