Vermogen net weggevallen - Honda Nighthawk 750 1985

MiXxMunky

MF veteraan
5 jun 2006
2.812
0
Groningen
Eergister tijdens een ritje hield de motor tijdens het optrekken even in. Dus ik ging even kijken of ik het opnieuw kon opwekken, maar het kwam niet meer voor.

Zonet reed ik op de snelweg en tijdens een inhaalactie viel het vermogen voor een groot gedeelte weg en dat vermogen kwam niet meer terug. Ik ben naar huis gereden met het gas vol open, hij wilde niet harder dan 100km/u. Ik kan gewoon terugschakelen en weer gas geven maar er blijft weinig vermogen over, ook klinkt ie anders. Toen ik stilstond rook ik een verbrande geur.

Even de feiten op een rij:

Tijdens optrekken vermogen verloren
Ander geluid
Verbrande geur

Ik heb net even de bougie eruit getrokken en gekeken of de motor anders ging lopen. Bij alle 4 de bougies begon de motor anders te lopen. De bougies zijn dus nog goed, evenals de bougiekabels. De motor loopt dus ook niet op 3 cilinders.

Kleppen stellen kan het niet zijn volgens mij want dan zou de motor altijd slecht lopen en dat is niet het geval. Carburateur misschien?

Suggesties zijn welkom. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee, die werkt nog normaal. Het verlies van vermogen gebeurde niet tijdens een schakelen. Ik zat wel hoog in de toeren. Maar de koppelingsplaten zijn dus niet verbrand. (tenminste ik denk dat je daar op doelde).
 
net ff getankt (misschien wat vocht in de tank hoopte ik). Maar het euvel blijft bestaan ook al leek het even goed te gaan.

Luchtfilter bekijk ik morgen even. Ik heb hier geen wph.

Suggesties blijven welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan