Vermogen Suzuki GSX 400 E uit 1983

Sprookjesvis

MF'er
31 jul 2008
127
0
Tilburg
Facebook
Beste mensen,

Ik heb laatst een Suzuki GSX 400 E uit 1983 (tweecilinder in lijn) gekocht voor 200 euro.
17.300 KM op de teller! Stond al jaren stil in een bedrijfshal.

Vervangen:
- voorband
- accu
- luchtfilter
- blokolie en remolie
- bougies
- tank was lek, gemaakt met Tankcure
- distributieketting gesteld, deze lag los in het blok..
- alles gesmeerd en gepoetst

Loopt nu als een trein! Totale kosten met aanschaf: 340 euro!

Mijn vraag nu: wat is het vermogen van deze fiets?
Op internet staat soms 44 pk en soms 27 pk.

Heeft iemand een antwoord?

Plaatje:
large
 
Kun je zien aan de inlaat rubbers. De 27pk versie is een duitse begrensde versie. Deze zou een kleinere doorlaat moeten hebben (of hij is op een andere manier begrensd).
 
Ah oke, op de kentekenpapieren staat verder niets qua aanduiding, maar hij is pas in 1990 in NL op kenteken gezet.. Dus grote kans dat dit een Duitse is?
 
Dank, ja die pagina had ik inderdaad al gezien, maar deze is toch verrekte traag voor 44 pk :P Dus vandaar dat ik twijfel. Hij haalt met moeite 130..

De GSX 400 F uit '82 (4 cilinder) van een maat van me reed veel sneller en had ook 44 pk..
 
Laatst bewerkt:
Dank, ja die pagina had ik inderdaad al gezien, maar deze is toch verrekte traag voor 44 pk :P Dus vandaar dat ik twijfel. Hij haalt met moeite 130..

Ja ach traag voor 44 hp... Hoeveel harder moet het dan? Wat is zijn fabrieksopgave?

Kijk, een racekreidler met 50cc en 16hp loopt 150. Een crosser met 450cc loopt 100. Waar is die van jou voor bedoelt?
 
Ja ach traag voor 44 hp... Hoeveel harder moet het dan? Wat is zijn fabrieksopgave?

Kijk, een racekreidler met 50cc en 16hp loopt 150. Een crosser met 450cc loopt 100. Waar is die van jou voor bedoelt?

Oh zo veel harder hoeft het niet ;) Was gewoon benieuwd naar het vermogen. Hij is bedoeld om een beetje voor de lol op te rijden. Als ik snel wil pak ik m'n SV1000S wel O-)
 
Heb zelf een tijdje een GSX 400E gehad, ding haalde toch wel makkelijk de 130/140 met begrenzing op 25KW (wat op zich weinig verschil zou moeten uitmaken aangezien hij origineel dus 44pk/30KW heeft) Daar hield het ook wel zo'n beetje op. Mijn kentekenpapieren gaven overigens aan dat het een 'zware motorfiets' betrof, eentje met 44pk dus.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie:) Op mijn kentekenpapieren (van '83) staat geen enkele vermogensaanduiding! Als jouw 400E zo makkelijk de 130/140 haalde, ga ik er dan maar vanuit dat het een Duitse 27PK versie is...
 
tik op internet in kenteken gegevens,ga naar de site van rdw,vul je kenteken in en alle gegevens komen te voorschijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan