vermogen valt weg tijdens rijden

rpol

MF'er
20 aug 2008
49
0
Sint-Oedenrode
Ik reed vanmorgen op de motor naar het werk en opeens viel het vermogen van de motor weg. Ik reed op dat moment op een 80km weg en ik voelde dat de motor steeds zachter ging lopen en toen ben ik maar snel gestopt op het fietspad.

De motor bleef stationair lopen en als ik gas gaf wilde ie wel aanrijden, maar ging niet erg soepel. Tot ik 2/3 keer wat meer gas gaf en toen was het over en kon ik weer verder rijden voor 1 a 2 km en toen viel het vermogen weer weg. Was toen bijna op m'n werk dus heb em uit laten drijven en laatste 50meter gelopen. Dacht eerste dat de benzine misschien op was maar de motor slaat ook niet af en ik zag in de tank dat er nog benzine inzat.

Het gaat hier om een Yamaha Virago die 80km(!!) geleden nog een grote beurt heeft gehad. De motorzaak waar ie altijd onderhouden wordt is vandaag gesloten dus kan ze vandaag niet bereiken. Heeft iemand hier misschien een idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk dat ie misschien niet goed afgesteld is, maar ik heb er zelf niet veel verstand van.
 
Ok hoe zou ik dit kunnen toetsen? of komt hier veel technische kennis bij kijken?

Als je onder de tank kijkt zie je misschien iets dat niet klopt.
Klinkt een beetje vaag, maar om te weten hoe alles precies moet zitten heb je een werkplaatshandboek nodig.
Het is trouwens de plicht van degene die de beurt uitgevoerd heeft om eventuele fouten te corrigeren.
 
Lol.. monteur had de schakelaar verzet zodat je em handmatig op reserve moet zetten.. ik heb em altijd op automatisch staan. Toen ik naar huis wilde dacht ik, zal toch es kijken hoe die schakelaar staat. Toen ik deze op een andere stand had gezet ging het rode lampje meteen branden... Kneus die ik ben. Zoiets vergeet ik dus ook nooit meer :D
 
Nee, dat kan het iig niet zijn, maar goed dat je mee denkt zou niet de eerste keer zijn dat dat het probleem is :D

Lol.. monteur had de schakelaar verzet zodat je em handmatig op reserve moet zetten.. ik heb em altijd op automatisch staan. Toen ik naar huis wilde dacht ik, zal toch es kijken hoe die schakelaar staat. Toen ik deze op een andere stand had gezet ging het rode lampje meteen branden... Kneus die ik ben. Zoiets vergeet ik dus ook nooit meer :D

:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan