vermogen valt weg triumph trophy 1200

ruudenirma

MF'er
1 jul 2008
171
8
Uitgeest
reed vandaag van purmerend richting huis over de snelweg (was winderig) na ongeveer 10km kreeg ik het idee en van de week ook al dat de Trophy soms even heel kort weg viel kan ook door de wind komen in ieder geval na die 10km had ik het gevoel dat ik veel meer tegenwind kreeg ik geef wat gas bij kreeg maar kreeg geen snelheid extra daarna begon het vermogen steeds meer terug te lopen
na de motor aan de kant te hebben gezet leek hij maar op 3 cilinders te lopen en raar te lopen na even aan de kant te hebben gestaan circa 5 minuten reed ik zo weer weg weliswaar binnendoor.
wat mij opvalt is:
gebeurt alleen op de snelweg bij snelheden tussen de 105 en 125.
gebeurt voor mijn idee alleen met deze weersomstandigheden.
vermogen valt weg.
meteen starten daarna zegt ie alleen tik na even te hebben gewacht start ie zo weer.
sinds de laatste keer benzine kraan op prime laten staan.
benzinekraan en beluchting al schoongemaakt.

alvast bedankt
 
Gebruik je het originele luchtfilter ?
Heb wel eens gehoord (dus geen eigen ervaring) dat door b.v. open kelken, sportluchtfilters enz. zijwind heel wat kan doen met je vermogen.
gr Jim
 
Zoëen, met carburateur?

http://www.motorbikes.be/nl/Triumph_Trophy_1200_1998.aspx

Ik lees hier steeds dat een reiniger-additief Moto Forte tamelijk vaak "vage" klachten oplost.

Wel opletten of er niet een raar bijgeluidje is, het zou bijvoorbeeld kunnen dat de startmotor niet goed vrij valt en blijft meedraaien; dat lijkt tegenwoordig zeldzamer voor te komen dan vroeger maar ik heb dat nooit van nabij meegemaakt en vind hierover ook niets op het Net.

Heb je na de winter al veel gereden?
 
Laatst bewerkt:
klopt het is er zo een alleen dan van 1996
ik heb de motor nu een week of 8 en in die tijd is het 3x voorgekomen na 2e x heb ik alles schoongemaakt benzinekraan en beluchting van de tank.
ik rij gemiddeld denk ik een 80 tot 100km per dag.
en bij mijn weten zit er een originieel luchtfilter in.
de startmotor is 1x blijven hangen maar dat lag aan de schakelaar na inspuiten was dit euvel weg
 
Hey,

ik rij zelf met een Trophy 1200 van 1997.
Ik zou ook eerst proberen met Moto forte of iets dergelijks.
Het kan best zijn dat er redelijk wat prut in de carbs zit waardoor ie af en toe wat minder benzine kan versluizen. Moto Forte lost deze gom in de carbs op waardoor ze inwendig wat gereinigd worden.
Ik ben in ieder geval al een paar keer geholpen met een dergelijk middel bij vage klachten als inhouden, niet goed lopen, ...
Na verloop van tijd moet je echter toch eens kiezen om je carbs eens grondig te laten reinigen.
Dit heb ik een paar maanden ook laten doen en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is.

Als de klachten toch blijven mss ook eens denken aan de bobines. Deze kunnen bij een Trophy wel eens kapot gaan. Had ik laatst ook. Dit zou kunnen verklaren waarom ie op minder cyl. loopt.

En als niets meer baat... in juli staat de nieuwe Sprint GT er :-)
 
oke net maar even diegene gebeld die altijd het onderhoud heeft gedaan van deze motor
het schijnt een bekend euvel te zijn, advies was benzinefiltertjes ertussen uit halen
mocht dit niet baten dan een brandstofpompje van een yamaha diversion ertussen plaatsen
 
Benzinefiltertjes .... oppassen; veel van die types hebben een pijl opgedrukt voor de doorstroomrichting; moeten de carb in wijzen dus van de tank af, want die typen drukken zich anders tamelijk snel bijna-dicht.

Tref je zoiets verkeerd-om aan, niet omkeren maar vervangen anders oude troep in carbs.

Dit heb ik een paar keer te vaak gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan