vermogen verlies

Black Hornet

MF'er
8 sep 2003
126
0
Heb laatst een Ducati M750 van 1999 gekocht. Loopt perfect. Alleen als ik boven de 120 kom, dan wilt hij wel eens zijn vermogen verliezen. Dit doet hij vooral als die warm is.
Tot de 120 is het geen probleem en maakt het ook niet uit hoever ik rij. Maar als ik dan boven de 120 kom, dan valt ie terug. Af en toe slaat de motor dan ook helemaal af.
De bougies zijn net vervangen. Geen idee wat dit kan zijn. Wie weet hier een oplossing voor of wat het probleem is.

Alvast bedankt.
 
Beetje gokken; ik denk aan meerdere kansen:

- gasmengsel een fractie te arm; controleer kleur bougies &/of=: tank-ventilatie onvoldoende (gaatje in dop of ergens een apart slangetje)
- kleppen na-stellen
- controleer/reinig "aardpunt" van electronische ontsteking; op zoiets heb ik een paar keer rare, temperatuur-gevoelige opbouw van oxide/ overgangsweerstand meegemaakt (alleen als het een "aardpunt" op FRAME was; daar kun je dan ook gewoon op wachten, met 2 verschillende metalen tegen elkaar aan en gelijkstroom daardoorheen; losgesleuteld, snuif betrouwbare contactspray bijvoorbeeld Kontakt60 erover en nat terugmonteren).
 
Is het alleen bij km per uur of heeft het met het aantal toeren te maken.
DWZ gebeurt het ook in andere versnellingen bij x-aantal toeren.
Mijn, nu uiteindelijk opgeloste, probleem begon namelijk ook zo.
Bij mij bleek het een kapotte spanningsregelaar te zijn.
 
Het heeft, tot op dit moment, niets met het aantal toeren te maken.
Als ik in de 5 boven de 120 kom, dan begint de shit. Zit ik in de 4 op 110 km/h, dan heb ik geen probleem.
 
Ben ook benieuwd, volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Ben dit aan het vragen in Stotteren op lage toeren. Het lage toeren verhaal is opgelost door grotere sproeiers, en een wat hoger toerental. Maar dit nog niet.
 
Bleek dat het slangetje van de ontluchting knikte als je de tank liet zakken. Het probleem is verminderd, maar nog niet opgelost.
Hij stotterde minder. Dus er wordt nog naar gezocht.
Zodra ik het weet laat ik het horen.
 
En de uiteindelijke oplossing: Alweer een slangetje dat geknikt zat. Bleek dat een benzineslang, dat van de benzinefilter afkwam, geknikt zat.
Vandaag test gereden. Liep perfect. Niets meer op aan te merken.
Kan ik nu het monster naar mijn eigen wensen gaan aanpassen :P
 
Er bestaan brandstofslangen die minder makkelijk knikken maar ze zijn monsterlijk dik/stug en nemen dus ook ruimte in, bovendien DUUR; toch soms wel eens een oplossing, millimeter-zuiver afpassen op een kritisch stukje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan