vermogen weg

kawachiel

MF'er
9 sep 2007
46
0
hallo iedereen...

ff een vraagje... vanmiddag en vanavond rijd ik een stukje op mijn mooie rode kawasaki zx 6 r uit 1999 en het is een 25 kw uitvoering...

ik merkte vanmiddag al dat hij wat minder pit had en dacht na komt wel door mij... ff niet gereden en dan merk je het wel weer .... ondertussen niks aan de hand...

na ongeveer een uur gereden te hebben en stil staan bij een stoplicht en wil weg rijden poef motor uit ( en dan ben ik niet een dom blondje die niet weet hoe hij de koppeling moet bedienen) en krijg de motor ook niet meer aan pas na 4 min ofzo weer... ik temp kijken ook goed .. niks aan de hand dus ik weer verder rijden ... en weer precies hetzelfde gezeik bij een stoplicht weer motor uit en nu duurt het nog langer voordat ik hem aankrijg.... ( motor was niet overhit, temp was goed ) dus ik snel naar huis rijden en dan toch maar aan de kant gezet...

vanavond rijd ik even weer een stukje eerst goed warm draaien en dan na ongeveer 20 min gereden te hebben op mijn bestemming aangekomen... na ongeveer 2o min weer wegrijden en merk gelijk dat de motor geeen pit heeft... slecht met optrekken koppel niet lekker...

ik rijd op een weg waar ik 80 mag en wil optrekken en het lukt niet... komt niet hoger dan 30 km per uur in de 1e versnelling.... ik schakel schakel en niks lukt... me koppeling ingehouden zodat me motor niet uit zou vallen en met me koppeling beetje blijven rijden rijd dus 40 nu ... en poef motor uit en strart niet meer... doet niks reageerd niet...

rara rara wie o wie kan mij helpen ....????? motor heb ik uhmm pas 3 weken geleden gekocht bij termaat motoren... en dan nu al zulke problemen ? not nice.... wie heeft er een idee wat het kan zijn


thanks alvast

chiel
 
jep benzine zit nog voor meer voor de helft vol dus dat is het probleem niet... ben me wel de ter*ng geschrokken dat dat ding tijdens rijden doodvalt... btw rare is dat als ik hem op reserve zet hij wel weer beter rijdt dan normaal heel raar

nope geen contact met hun/.. morgen pas... alleen kan er dus niet naar toe rijden omdat ik geen vermogen meer heb enz...
 
hallo iedereen...

ff een vraagje... vanmiddag en vanavond rijd ik een stukje op mijn mooie rode kawasaki zx 6 r uit 1999 en het is een 25 kw uitvoering...

ik merkte vanmiddag al dat hij wat minder pit had en dacht na komt wel door mij... ff niet gereden en dan merk je het wel weer .... ondertussen niks aan de hand...

na ongeveer een uur gereden te hebben en stil staan bij een stoplicht en wil weg rijden poef motor uit ( en dan ben ik niet een dom blondje die niet weet hoe hij de koppeling moet bedienen) en krijg de motor ook niet meer aan pas na 4 min ofzo weer... ik temp kijken ook goed .. niks aan de hand dus ik weer verder rijden ... en weer precies hetzelfde gezeik bij een stoplicht weer motor uit en nu duurt het nog langer voordat ik hem aankrijg.... ( motor was niet overhit, temp was goed ) dus ik snel naar huis rijden en dan toch maar aan de kant gezet...

vanavond rijd ik even weer een stukje eerst goed warm draaien en dan na ongeveer 20 min gereden te hebben op mijn bestemming aangekomen... na ongeveer 2o min weer wegrijden en merk gelijk dat de motor geeen pit heeft... slecht met optrekken koppel niet lekker...

ik rijd op een weg waar ik 80 mag en wil optrekken en het lukt niet... komt niet hoger dan 30 km per uur in de 1e versnelling.... ik schakel schakel en niks lukt... me koppeling ingehouden zodat me motor niet uit zou vallen en met me koppeling beetje blijven rijden rijd dus 40 nu ... en poef motor uit en strart niet meer... doet niks reageerd niet...

rara rara wie o wie kan mij helpen ....????? motor heb ik uhmm pas 3 weken geleden gekocht bij termaat motoren... en dan nu al zulke problemen ? not nice.... wie heeft er een idee wat het kan zijn


thanks alvast

chiel

zou zomaar eens een brandstofpompje kunnen zijn oid, of miss brandstoffilter verstopt ofzo??? Als je de motor of contact zet, hoor je dan een pompje lopen die na een seconde of 30 weer uitgeschakeld wordt??
 
na gelukkig heb ik garantie ... alleen ik kan duis niet naar nijmwegen rijden omdat ik in utrecht woont... zelf denk ik ook richting dat jah.... alleen zeker weten kan ik niet ....

net alles gecontroleerd en kan niks vinden enz... wat ik kan zien dan.

morgen maar even bellen en dan hoor ik vanzelf wel wat
 
Misschien zit er iets fout bij/ in de brandstofgeleider vanaf de normale plek van je tank, als het inderdaad zo is dat wanneer hij op reserve staat het wel goed werkt, die slangetjes lopen toch in elkaar over?

Overigens:
Zondag van iemand gehoord dat wanneer hij zn choke deels/ geheel aandeed opeens vermogens klachten kreeg. Jouw choke stond uit?
 
Laatst bewerkt:
Brandstoffilter? Is je luchtfilter schoon? bougie's goed? allemaal dingen die je makkelijk ff zelf kan proberen, en wie niet waagt wie niet wint!




Overigens:
Zondag van iemand gehoord dat wanneer hij zn choke deels/ geheel aandeed opeens vermogens klachten kreeg. Jouw choke stond uit?

Dan zal die ook als hij niet opstaat niet goed afgesteld staan, als je choke openstaat gaat hij rijker (?)(meer benzine) lopen.
 
Laatst bewerkt:
ik ga morgen middag alles ff controleren, en dan smiddags naar een kennis van mij die heb een motor zaak dus dat is wel weer handig...

alle tips en dingen zijn nog steeds welkom :)
 
Dan zal die ook als hij niet opstaat niet goed afgesteld staan, als je choke openstaat gaat hij rijker (?)(meer benzine) lopen.
Bij mijn motor (wat klinkt dat goed) als ik de choke erop zet als hij al warm is, slaat hij af, omdat hij dan teveel benzine krijgt. Ik vond het raar, schijnt normaal te zijn (bij cbr 600 fjes die oud zijn?)
 
Bij mijn motor (wat klinkt dat goed) als ik de choke erop zet als hij al warm is, slaat hij af, omdat hij dan teveel benzine krijgt. Ik vond het raar, schijnt normaal te zijn (bij cbr 600 fjes die oud zijn?)
Durf het ook niet met ckerheid te zeggen hoor ben geen monteur, en heb geen (handmatige) choke op mijn snorfietsje zitten)
 
Garantie = wegbrengen.
Maar je kan op z'n minst eens bellen met Termaat aangezien je met de afstand zit.
(dat is dus de reden dat ik het lekker dicht bij huis zoek en niet voor een paar honderd euri problemen ga zoeken 8-)
 
een mooi weer rijder.... nee joh ... gewoon rijden elke dag :) een echte motorrijder he ;)


btw termaat gebeld enne ze zeide ook over de bougie ... waarschijnlijk die kapot .. of de benzine toevoer bla bla dus maar ff keertje langs rijde ofzo
 
Als hij op 3 poten gaat lopen, of steeds wisselt tussen 3 en 4 is een bougie idd aannemelijk.
Op 3 vd 4 cilinders moet zo'n ding nog wel harder kunnen lopen dan 40.

Als hij gewoon mooi "rond" blijft lopen, maar vermogen mist/niet in toeren komt is de kans veel groter dat het in de brandstoftoevoer/ontsteking zit. De kans op 4 vonkbouten tegelijkertijd kapot is best klein.

Als je zegt dat hij beter loopt als hij op reserve staat zou de tank/benzinekraantje het eerste zijn wat je moet controleren. Grote kans dat er zooi in je tank zit, dat het zeefje wat over je benzinekraanpijpje (galgje anyone?) heen zit verstopt heeft.
Dus tank eraf, kraantje eraf, kraantje schoonmaken, tank doorspoelen (niet met water natuurlijk).
Benzine/diesel waarmee je je tank doorspoelt opvangen in een witte bak of filteren met een wit stuk garagepapier/keukenpapier, zodat je eventuele zooi goed kunt zien.

Controleren of al je bougies een mooie vonk geven kan ook nooit kwaad natuurlijk.
 
vandaag weer is geprobeerd te rijden... en jah hoor weer hetzelfde... nu alleen lampj van olie druk erbij .... dus olie druk gezeik ook nog eens :S zucht denk je beetje goeie motor gekocht te hebben krijg je nu al gezeik zucht...
 
als je garantie hebt lekker dat ding naar nijmegen terug brengen.

huur desnoods even voor een dagje een trailer (kost iets van 25 euro staat een particulier op marktplaats woont in bilthoven)
 
Olie druk lampje? Dat heeft niets met de brandstoftoevoer te maken. Wat je ook doet, iig NIET meer starten dat ding voordat er een monteur naar gekeken heeft.

Met andere woorden, die motor mag op een trailer terug naar Termaat. En niets huren, als het een beetje nette zaak is komen ze hem wel halen lijkt me.

Niks bellen, gewoon erheen gaan en eisen dat dit wordt opgelost.
Niet gaan rijden op die motor! Als je geen oliedruk hebt en dan gaat rijden kun je voordat je bij het einde van de straat bent je cylinderkop alleen nog gebruiken om de deur van je schuurtje mee open te houden. :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan