Vermogen winnen op 1999 r1? exup klep eruit?

mellos-r1

Die hard MF'er
26 mrt 2009
624
0
Nijmegen
Hey mensen.

Iemand nog goede tips om vermogen te winnen (tunen) Yamaha r1 uit 1999?

Nog een vraag ik had mijn exup klep op de open stand vastgezet.

Meteen meer geluid!! maar er komt een dip in je vermogen in het lage toerengebied i.v.m. verlies van tegendruk.

Valt dit op te lossen met een dynojet kit ?

Ik hoor het wel.

Groeten M.
 
Hey mensen.

Iemand nog goede tips om vermogen te winnen (tunen) Yamaha r1 uit 1999?

Nog een vraag ik had mijn exup klep op de open stand vastgezet.

Meteen meer geluid!! maar er komt een dip in je vermogen in het lage toerengebied i.v.m. verlies van tegendruk.

Valt dit op te lossen met een dynojet kit ?

Ik hoor het wel.

Groeten M.

Tunen is geen 'hobby'ding. Buiten erg veel verstand heb je ook specifieke gereedschappen nodig.

Als je echt beter vermogen uit je motor wilt halen, moet ie naar een prof.

Of je gooit er V Power in. ;)
 
Whahah boor een gat in de uitlaat.

Nee dankje dan koop ik wel meteen een verrotte motor als ik zo een kankerherrie wil.

En tuurlijk doe ik de exup loszetten voor het zwaarderre geluid in lage toeren.

Ik weet dat hij erin zit voor de dip weg te werken werkend door de extra tegendruk bij dichte stand (lage toerentallen)

Maar die dip is er uit te halen met bijv een dynojet kit of een ontsteking vervroeger.

Hoe dacht je dat ze dat deden met volledige race uitlaat systemen zit echt geen exup in.

Daarom wil ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft.

Groeten M.
 
Whahah boor een gat in de uitlaat.

Nee dankje dan koop ik wel meteen een verrotte motor als ik zo een kankerherrie wil.

En tuurlijk doe ik de exup loszetten voor het zwaarderre geluid in lage toeren.

Ik weet dat hij erin zit voor de dip weg te werken werkend door de extra tegendruk bij dichte stand (lage toerentallen)

Maar die dip is er uit te halen met bijv een dynojet kit of een ontsteking vervroeger.

Hoe dacht je dat ze dat deden met volledige race uitlaat systemen zit echt geen exup in.

Daarom wil ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft.

Groeten M.

hou het wel netjes aub!

over vermogen; vanwaar meer? standaard r1 uit dat bouwjaar heeft al een dikke bult power. beter afstellen is in mijn ogen een betere optie (PC3, K&N etc )
 
Whahah boor een gat in de uitlaat.



Maar die dip is er uit te halen met bijv een dynojet kit of een ontsteking vervroeger.

Hoe dacht je dat ze dat deden met volledige race uitlaat systemen zit echt geen exup in.

Daarom wil ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft.

Groeten M.

Als je zegt te weten dat d.m.v. dynojet die dip weg te halen is weet je zelf toch hoe het rijdt, je rijdt nu immers ook zonder die dip door gebruik van die exup.. Het rijgedrag zal dus niet veranderen, het geluid zal het enige verschil zijn.
Vermogen win je er iig niet direct mee. :N
 
Volgens mij zijn er drie redenen waarom iemand meer vermogen uit een R1 wil halen:

1) je bent van hetzelfde kaliber als Rossi en consorten en rijdt de motor constant op de limiet

2) je vind het leuk om met je motor bezig te zijn en ziet het als een uitdaging om een motor waar al een slordige 150+ pk in zit nog wat verder te optimaliseren

3) je bent een poser die op verjaardagsfeestjes ed. zit te brallen dat je R1 je eigenlijk te sloom was en je er daarom maar een nitro setje of zoiets op hebt gezet.

Voor categorie 1 en 2 heb ik respect, voor 3 niet.

Vul zelf maar in waar je jezelf indeelt.
Maar om uit een R1 meer vermogen te krijgen moet je toch van goede huize komen en best wel investeren lijkt me.
 
Als je zegt te weten dat d.m.v. dynojet die dip weg te halen is weet je zelf toch hoe het rijdt, je rijdt nu immers ook zonder die dip door gebruik van die exup.. Het rijgedrag zal dus niet veranderen, het geluid zal het enige verschil zijn.
Vermogen win je er iig niet direct mee. :N

Die exup wil ik ook puur eruit voor het zwaarderre geluid alleen die dip moet eruit.
 
Volgens mij zijn er drie redenen waarom iemand meer vermogen uit een R1 wil halen:

1) je bent van hetzelfde kaliber als Rossi en consorten en rijdt de motor constant op de limiet

2) je vind het leuk om met je motor bezig te zijn en ziet het als een uitdaging om een motor waar al een slordige 150+ pk in zit nog wat verder te optimaliseren

3) je bent een poser die op verjaardagsfeestjes ed. zit te brallen dat je R1 je eigenlijk te sloom was en je er daarom maar een nitro setje of zoiets op hebt gezet.

Voor categorie 1 en 2 heb ik respect, voor 3 niet.

Vul zelf maar in waar je jezelf indeelt.
Maar om uit een R1 meer vermogen te krijgen moet je toch van goede huize komen en best wel investeren lijkt me.

Ik ben zelf altijd bezig met tunen dus ik vind het gewoon leuk om er meer pktjes uit te halen ( Val denk ik onder categorie 2 :P )
 
Met een race systeem heb je die dip nog en die ga je never nooit niet weg krijgen.
Die dip is met racen totaal niet belangrijk omdat dat toerengebied niet aangesproken wordt met racen...

Er schijnt wel een systeem voor de Fazer 1000 (zelfde blok, zij het wat teruggetuned) te zijn dat de dip redelijk wegpoetst, maar dat is ook knap aan de prijs en volgens mij alleen te koop in Amerika.

TS, je hebt met het vastzetten van de Exup gekozen voor lawaai en tegen trekkracht bij lage toeren én voor een stevige dip in de lage toeren. Zou ik zelf niet snel voor kiezen......
 
Laatst bewerkt:
Whahah boor een gat in de uitlaat.

Nee dankje dan koop ik wel meteen een verrotte motor als ik zo een kankerherrie wil.

En tuurlijk doe ik de exup loszetten voor het zwaarderre geluid in lage toeren.

Ik weet dat hij erin zit voor de dip weg te werken werkend door de extra tegendruk bij dichte stand (lage toerentallen)

Maar die dip is er uit te halen met bijv een dynojet kit of een ontsteking vervroeger.

Hoe dacht je dat ze dat deden met volledige race uitlaat systemen zit echt geen exup in.

Daarom wil ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft.

Groeten M.

Als jij er lukraak onderdelen af blijft trekken hou je vanzelf een verrotte motor over *O*

En dat terwijl de oplossing zo simpel is, als je fatsoenlijk laagtoerig geluid wil zonder dip. Verkoop die rijstkoker en koop een Duc *D
 
Als jij er lukraak onderdelen af blijft trekken hou je vanzelf een verrotte motor over *O*

En dat terwijl de oplossing zo simpel is, als je fatsoenlijk laagtoerig geluid wil zonder dip. Verkoop die rijstkoker en koop een Duc *D
beetje jammer hoor een pot bruine bonen geluid ruilen voor een viercilinder huil? neehh...

wat is er eigenlijk zo spannend aan een laagtoeren geluid?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan