vermogen zakt weg op hoge snelheid

7 sep 2009
4
0
meise
hallo, ik heb een cbr 600 F2 uit 93 .
als ik op de autostrade men topsnelheid probeer te halen zakt men vermogen weg tussen de 220 en 250 km/u.
zonder dat ik men gas los ofzo , ik moet dan men snelheid dan eerst laaten zakken tot een 180km/u voor ik terug kan optrekken ( en als ik dan terug boven de 210 ga zakt het terug weg).
weet iemand soms hoe dit komt?
 
hallo, ik heb een cbr 600 F2 uit 93 .
als ik op de autostrade men topsnelheid probeer te halen zakt men vermogen weg tussen de 220 en 250 km/u.
zonder dat ik men gas los ofzo , ik moet dan men snelheid dan eerst laaten zakken tot een 180km/u voor ik terug kan optrekken ( en als ik dan terug boven de 210 ga zakt het terug weg).
weet iemand soms hoe dit komt?

En voor de rest gaat alle goed :?
 
Ik vermoed dat je vlotterbakjes leeggetrokken worden, zakt in toeren, vult weer bij en weer brandstof en je kunt weer even accelereren, enzovoorts, enzovoorts.....


Blijft een gok op afstand, maar het zou dus de brandstoftoevoer kunnen zijn.
 
mss domme vraag maar wat moet ik er juist aan controleren? :p
Er wordt benzine uit je tank verbruikt en de daardoor vrijkomende ruimte moet worden opgevuld met lucht; als die luchtaanvoer (iets) te klein raakt door een stofje ofzo dan blijft de brandstoftoevoer achter. Snelle test: bij niet erg volle tank en droog weer, rijden zonder tankdop .... maar ik weet niet of dat wel veilig is bij zulke snelheid ....

Vrij veel tanks hebben daarvoor een ventilatie-gaatje in de tankdop, van binnen meestal wel te zien en dat kun je even openprikken met een speld en/of doorblazen met perslucht. Er bestaan ook tanks die inplaats van dat gaatje-in-dop iets anders hebben met extra slangetje of buisje, dat bekneld/vervormd/verstopt kan raken.

Nog iets anders: misschien rommel/bladders op de tankbodem en daar dan vooral op de kraanopening(en).
 
Terug
Bovenaan Onderaan