Vermogen

600RR

Banned user
22 apr 2004
38.511
0
Amsterdam
Nog een 25kw vraagje! :9

Stel je wilt een motor kopen die je 25-kw laat maken, dat kan immers met elke motor.
en daarna natuurlijk laten verzekeren bij een maatschapij die dat accepteerd.

Nu, wordt het 25kw vermogen gemeten aan de krukas? of aan het achterwiel?

stel dat je voor en achter een ander tandwiel neemt bijvoorbeeld van 15 voor naar 16 en achter van 42 naar 45.
Veranderd het vermogen dan? het vermogen van de motor in iedergeval niet, maar je zult met optrekken wel meer vermogen op het achterwiel hebben!

Dat zou betekenen dat als je van ratio veranderd dat je dan je motor opnieuw moet afvoeren?! |(

Kan iemand hier meer over zeggen?

Alvast bedankt :}

En denk dat ze meten aan het achterwiel en weet wel zeker dat wat voor tandwiel je ook steekt je net zo goed 25 kw houd.

Als jij "snel" wil optrekken en je vind een top van 80 genoeg mag je net zo met die tandwielen klooien als je wil.

En denk dat ze meten aan het achterwiel en weet wel zeker dat wat voor tandwiel je ook steekt je net zo goed 25 kw houd.

Als jij "snel" wil optrekken en je vind een top van 80 genoeg mag je net zo met die tandwielen klooien als je wil.

Hee RoyR,

Bedankt voor je reactie ;) , zoiets dacht ik zelf ook wel.
Maar wou het even zeker weten.

Iemand anders nog reacties? :]

zeg je versnellingen (meestal 5 vertragingen en 1 versnelling) zorgen dat je koppel word vergroot door de krukas vaker rond te draaien als de secundaire as te laten doen. aan het vermogen veranderd nu niks!

wat ik me wel afvraag: de ene 25kw rijd harder dan de ander, vermogen is vermogen dus waarom gaat de een sneller?

gewicht?
aerodynamica? nope, zet er een kuip op en je hebt hetzelfde effect, hebben genoeg mensen geprobeerd
wrijving? waarvan? ligt iig aan de specifieke motor
wieldiameter? zelfde, zal niet uit moeten maken
overbrenging? hebben genoeg mensen veranderd
valsspelen :P 8-)

mijn enige verklaring is, de vermogens kromme maar dat lijkt me niet helemaal kloppen

Volgens mij is de luchtweerstand een belangrijke factor.

Misschien ook de manier waarop een motor is afgevoerd......

Terug
Bovenaan Onderaan