vermogens bekend???

WELKOM! 8-)

haha. grappig
mijn broer heeft een cb400n die ik ook overkan nemen als ik 18 ben :+ (wat nog 4 maandjes duren gaat)
ik heb er wat over gezocht en de motor heeft een vermogen van ~ 41 pk dacht ik, 29 kw volgens mij..

en dit is trouwens meer een vraag voor Algemene Motorpraat :)
 
Honda CB400N (450N) 1978-1985 (1985-1986)

Type: Naked bike
Motorblok: Luchtgekoelde tweecilinder
Vermogen: 43pk
Versnellingen: 6
Eindoverbrenging: Ketting
Gewicht: 185 kg
Tankinhoud: 14 liter
Topsnelheid: 160 km/u
Verbruik: 5-7 liter/100km

Opmerkingen: Door veel rijders in de tijd dat een 400cc motor nog niet te min was ingezet als woonwerk-motor.
Plaatje_permerk_Honda_CB400N.jpg


Even via google gezocht. :+
 
Welkom senna, enne gebruik even de zoek functie om te zoeken voor je 25kw probleempje. Je zal er genoeg over vinden.
Wat de meeste mensen doen, die net over de 25kw grens zitten, is de motor zelf begrenzen of dat laten doen bij een dynojet testbank, om vervolgens daar een uitdraai te laten maken van de motor (48 euro meen in, dynojet in waddinxveen) en met die uitdraai aan je verzekering te laten zien dat je motor onder de 25 kw is, en je je dus kunt verzekeren. Dit is 99% legaal, en je zal er niet veel gedonder mee krijgen mte de politie (staat immers niet op je kenteken bewijs, denk ik), zolang je maar een kopie van je uitdraai bij je hebt. (die uiterraard onder de 25 kw uit komt).

Meestal kunnen ze je goed helpen bij zo'n dynojet testbank, de man in waddinxveen wilde zelfs wel een kleine modificatie toepassen bij mij (zzr 250) indien nodig. Bleek later niet nodig te zijn.
suc6
 
Welkom op MF. *D

Ik zet je topic ff in Algemene Motorpraat. Dan krijg je ws. meer reacties op je vraag. :)
 
de CB 400N is een frustrerend bakkie! M'n broer had er zo één toen hij voor z'n zwaar rijbewijs ging. Wat blijkt als hij bij het examencentrum aankomt? De CB heeft maar 29 KW en voor groot rijbewijs moet je minstens 32 KW hebben. Besluit: de CB 400 N is te groot voor een klein en te klein voor een groot rijbewijs :r
 
De CB 400 N van 2002 heeft 38.7 kw (53 pk).
In nederland kan je hem laten ombouwen naar 25 kw door een bekende dealer. Samen met het kentekenbewijs stuurt hij een verklaring naar het RWD. Die sturen dan nieuwe kentekenpapieren met 25 kw op.
Kostprijs 100 - 200 Euro.

In België is dit helaas niet mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan