vermogens kentekencheck ovi.RDW.nl

Kees62

Die hard MF'er
Donateur
31 jul 2017
957
856
Brabant
Hoi even een vraag mbt het checken of een motor wel juistop 35 KW is geregistreerd, wellicht eerder langsgekomen maar even niet kunnen vinden:

Kan ik op ovi.rdw.nl het kenteken invoeren en dan het vermogen/massa vermenigvuldigen met
massa rijklaar of massa ledig voeertuig???


dus bijvoorbeeld
Vermogen/massa rijklaar = 0.18 kW/kg x rijklaar gewicht193 KG = 34.74 KG

Ik check graag even het kenteken online voordat ik ga kijken.

alvast bedankt allemaal

Kees
 
Gewoon ter plekke de kentekencard bekijken en van tevoren de verkoper vragen of het wel 35 kw op kenteken is.
 
Gewoon ter plekke de kentekencard bekijken en van tevoren de verkoper vragen of het wel 35 kw op kenteken is.
snap ik, maar ik kom wat advertenties tegen waarop 35KW staat maar bij even doorvragen hoor je van alles: er is een uitdraai bij, de politie accepteert dit enz enz.
Ik wil graag van tevoren checken of het op kenteken klopt, vandaar de vraag
 
Heb het even gecheckt met een van mijn motoren. Het is inderdaad massa rijklaar * vermogen per kg.

Het is inderdaad gruwelijk irritant dat mensen daar niet gewoon helder over zijn.
 
Heb het even gecheckt met een van mijn motoren. Het is inderdaad massa rijklaar * vermogen per kg.

Het is inderdaad gruwelijk irritant dat mensen daar niet gewoon helder over zijn.
Wellicht kom je er bij sommigen politieagenten mee weg, tot er een keer een ongeluk is en de verzekering moet betalen, dan begint vrees ik de ellende.

Thnx, topic kan wat mij betreft dicht.
groet Kees
 
Laatst bewerkt:
Wellicht kom je er bij sommigen politieagenten mee weg, tot er een keer een ongeluk is en de verzekering moet betalen, dan begint vrees ik de ellende.

Thnx, topic kan wat mij betreft dicht.
groet Kees
Precies, of verzekeringen die niet uitkeren bij ongevallen.. Goede keus dat je het netjes en volgens de regels wilt doen :)
 
Wellicht kom je er bij sommigen politieagenten mee weg, tot er een keer een ongeluk is en de verzekering moet betalen, dan begint vrees ik de ellende.
Niet dat je vreest dat de ellende begint............... Maar kort gesproken: De ellende BEGINT dan ECHT!!

Zelf gezien bij een 35KW motor die betrokken was bij een ernstig ongeval.
Bij het bergingsbedrijf kwam ineens een mannetje van de verzekering checken of de motor ECHT wel 35KW was.
Alles bleek in dit geval in orde. Maar als niet, dan............................. :? :?

Oke, mss kom je er mee weg als er een deukje in het spatbord van de buurvrouw is gereden.
Maar wanneer er serieuze bedragen in het geding zijn, dan komen ze echt wel effe kijken!
 
Precies, of verzekeringen die niet uitkeren bij ongevallen.. Goede keus dat je het netjes en volgens de regels wilt doen :)
Scheelt wellicht ook dat het een motor is voor mijn dochter, ben je toch zuinig op 8-)
 
Het staat ook onder 'Milieuprestaties' en dan het Nettomaximumvermogen. Bij mijn motor is dat dan 25kW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan