vermogenstoename aangepaste originele uitlaat z1000

eriklaan

Die hard MF'er
11 feb 2008
271
0
Den helder
Ik ga morgen de katalysator en de db killer uit mijn originele uitlaat van mijn kawa z1000 halen. Heeft iemand echter enig idee hoeveel vermogen dan wel koppel je hiermee wint?
Iemand ervaring met dit aanpassen? Werkt het goed?

Groeten Erik
 
Ik ga morgen de katalysator en de db killer uit mijn originele uitlaat van mijn kawa z1000 halen. Heeft iemand echter enig idee hoeveel vermogen dan wel koppel je hiermee wint?
Iemand ervaring met dit aanpassen? Werkt het goed?

Groeten Erik

Hoi Erik,

voorin het z1000 plaza deel 41 staat een beschrijving hoe dat te doen.

Een aantal hebben dit reeds gedaan en soms ook nog ingekort. Vermogens winst cq verlies heb ik echter nooit grafieken van gezien.

op RidersForums.com zou je miss. wat meer te weten kunnen komen.

Omdat je de kat eruit haalt zou je ook meteen het secundaire luchtsysteem kunnen afdoppen.

Ik heb dat gedaan door Muzzy reed valve blockoffplates te monteren.

Bytheway, daar in Den Helder rijdt een groene Z1000 rond. nickname Gansman.

check onderstaande ff. ;) komen zo'n 65 Zetters opaf.




full
 
Ik ga morgen de katalysator en de db killer uit mijn originele uitlaat van mijn kawa z1000 halen. Heeft iemand echter enig idee hoeveel vermogen dan wel koppel je hiermee wint?
Iemand ervaring met dit aanpassen? Werkt het goed?

Groeten Erik

Zal volledig aan de constructie van de demper liggen, maar verwacht neit meer dan 2 pk en Nm verschil.
Meten is weten :]
 
Weinig waarschijnlijk, in ieder geval zo goed als onmerkbaar. Net als met een andere demper.
 
Laatst bewerkt:
Is het trouwens wel noodzakelijk om de motor opnieuw af te stellen nadat de db-killer en de katalysator eruit zijn? En wanneer ik er ook nog een k&n luchtfilter in zet moet het dan wel? Ik weet namelijk niet of het injectiesysteem wel of niet de luchtdoorlaat meet, want als dit wel het geval is worden de aanpassingen vanzelf door de computer gedaan.
 
Is het trouwens wel noodzakelijk om de motor opnieuw af te stellen nadat de db-killer en de katalysator eruit zijn? En wanneer ik er ook nog een k&n luchtfilter in zet moet het dan wel? Ik weet namelijk niet of het injectiesysteem wel of niet de luchtdoorlaat meet, want als dit wel het geval is worden de aanpassingen vanzelf door de computer gedaan.

Doe je geen software aanpassing, dan loopt je bike wat armer. ( resultaat hetere kop )
MAar ik denk dat 9 van de 10 mensen met een "sport" uitlaat dit niet laten doen.

Vermogens toename is niet merkbaar, geluids verschil wel en je zult denken dat je hierdoor harder gaat :j hehe
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de demper nu verandert en het geluid is nu echt 10 keer beter !! Wel is de temperatuur bij dezelfde omstandigheden nu ongeveer 5 graden hoger (van 63 naar 68 graden). Ook heeft ie ineens een hogere top, dus ik heb zomaar het idee dat de verbranding iets beter is geworden. Ik ga aankomende week de katalysator eruit halen, zal de temperatuur dan nog verder stijgen? Kan dit kwaad of niet? Voor mn gevoel is 68 graden (op de snelweg) namelijk nog steeds redelijk laag....
 
Terug
Bovenaan Onderaan