Vermogensverlies Ducati Monster S4r (996)

DucS4R

Rookie
26 mrt 2014
5
0
Dag Allen,
Van de week reed ik mijn laatste ritje van het seizoen maar onderweg viel ineens het vermogen weg. Vanaf dat moment kwam het beest (wat ineens een puppy bleek te zijn geworden) niet meer boven de 4000 toeren en zelfs niet meer boven de 70 km/u. Draai ik het gas verder open dan lijkt hij te “verzuipen”. Daarop heb ik de relais & bougies vervangen maar dit heeft niet mogen baten. Nou weet ik dat ik recent de einddemper heb vervangen van origineel naar termignoni (zonder daarbij iets aan te passen in de ecu) maar mijn vraag op dit moment is dus: what to do ?
Is er een mogelijkheid om de ecu te resetten zodat alles het weer doet (of is het meer dan dat) ? Of zou het probleem verholpen zijn als ik de originele uitlaat weer terugplaats ?
Ik wil het graag zelf proberen op te lossen ipv naar de dealer vandaar dat ik het hier vraag.
 
het klinkt als een noodloop. De uitlaat zou dit niet mogen veroorzaken maar is er ook wat gebeurt met de lambdasonde ? Stekkertje los oid?
Nee het is simpelweg de einddemper eraf gehaald en de termignoni erop gezet. En nadat hij in de “noodloop” kwam ben ik pas met de relais en de bougies aan de slag gegaan 🤔
 
Dank allen voor de reacties en mogelijkheden. Ik heb meerendeel van het lijstje kunnen strepen maar aangezien het niet heeft mogen baten ben ik (helaas) toch genoodzaakt om een bezoekje aan de dealer te ondergaan. Zodra ik ben geweest zal ik een terugkoppeling geven zodat we er uiteindelijk allemaal wat wijzer van zijn geworden.
Nogmaals dank
 
Terug
Bovenaan Onderaan