Vermogenverlies

Jeroen1972

MF'er
5 mrt 2017
36
0
Hallo motorrijders.

Heb een klein probleempje, met mijn motor.
Bij gas geven in de 2e versnelling komt ie soms niet op toeren.
Dit gebeurd als de motor warm is.
Dit heeft ie dus alleen maar in de 2e versnelling.
Herkent miss iemand Dit probleem.

Het is een suzuki 1000 tlr

Mvgr Jeroen.
 

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.452
75
33
Almere
Welk bouwjaar? Hoeveel rpm draai je dan ongeveer? Zijn over het algemeen blokken die je op toeren moet houden.

Ik ben alleen enigszins bekend met de dl1000 en die lopen af fabriek al te arm onderin en stationair: of dat voor deze geld weet ik niet.
Ook heeft de dl1000 per versnelling een eigen map, er zijn (diy) tooltjes om de ecu voor de gek te houden dat deze altijd in de 4e (onbegrensde) versnelling staat.
 

Jeroen1972

MF'er
5 mrt 2017
36
0
Bwj 1999 vanaf 3000 ong. Rpm.
Hij lijkt dan te willen gaan . Blijft hangen op 4a 5000 rpm.
Je kan wel gas geven maar komt nauwelijks vooruit .

Miss 2e versnellling kapot. Ecu denk t haast niet.
Maar zeg nooit nooit.
 

Patatties

MF'er
12 feb 2016
176
0
27
Amersfoort
Lijkt me sterk dat de versnelling kapot resulteert in weinig power.

Als je vanuit zn 3 terug schakelt naar twee zodat die op 6000 rpm ongeveer terugvalt (iig na het dode punt) trekt ie dan wel goed door?
 
Laatst bewerkt:

Jeroen1972

MF'er
5 mrt 2017
36
0
Heb ik nog niet geprobeerd hij heeft Dit sinds 2 weken, en reed hierbij in de 2e versnelling,
Dus Dit zou ik moeten testen .

Ja zou kunnen dat er een tandje uit is, lijkt me ook sterk .
 

[email protected]@

MF veteraan
8 okt 2004
11.528
459
60
nijmegen
Heb ik nog niet geprobeerd hij heeft Dit sinds 2 weken, en reed hierbij in de 2e versnelling,
Dus Dit zou ik moeten testen .

Ja zou kunnen dat er een tandje uit is, lijkt me ook sterk .
Denk dat je niet helemaal weet hoe een versnellingsbak werkt, en voor j allerlei verkeerde conclusie's gaat trekken, zou ik gewoon even de tip proberen van terugschakelen bij hogere toeren, of anders even een keer op de bank zetten
 

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.452
75
33
Almere
De blokken zijn overigens ook extreem gevoelig wat afstelling betreft, dus regulier onderhoud zoals tps, stps, stva, stv en uiteraard een goede synchronisatie kunnen echt een wereld van verschil maken.

De termen zijn engelse termen, maar is erg veel over te vinden hoe je dat dan moet doen.

Waarom je dat (nu) alleen in de 2e merkt is dan weer vanwege die verschillende mappen en beperkingen per versnelling?
 
Laatst bewerkt: