Vernieuwde Motorrijden voor Dummies site

Wouter Timmer

Rookie
5 dec 2001
2
0
Lochem
Na een half jaartje bijwerken is de motorrijden voor Dummies pagina versie 2.0 klaar.

Er zijn nieuwe hoofdstukken toegevoegd en er zijn meer leuke beginnersmotoren bijgezet. Ook is er een overzichtelijker adres voor de pagina:

www.drive.to/motordummies

--
Hopelijk tot ziens,

Wouter Timmer
 
beperkt rijbewijs: :}

Plaatje_Rijbewijs_24kW.jpg
 
Leuke pagina, maar misschien is een frame bovenin of onderin wel handig om naar andere subjects te gaan, zoals \'motorsoorten\' \'motortechniek\' \'eerste motor\'. Ik moest net iets van 4x op \'Terug\' klikken. Beetje irritant ;) verder zeer handige pagina voor de beginnende motorrijder die net een kijkje komt nemen in de motorwereld.


Edit : even gekeken naar de kenmerken van een Enduro/Offroad :)

1. De zit is rechtop en het zadel smal. Een passagier zal vrij ver achterop moeten gaan zitten. De voetsteunen zitten wat hoger dan bij een naked bike om meer grondspeling te geven. Het stuur is breed.

Je kan gewoon zitten hoor, ik zit redelijk dicht op de tank, je wil niet weten hoe debiel het eruit ziet als je achterop het zadel gaat zitten! Bovendien stuurt dat niet lekker en krijg je last van je rug. Bij een sportmotor zit je wel meer naar achter vanwege de tank :) Maar een crossmotor is geen supersport ;)
Voetsteunen zitten zeker hoger, mijn zadel zit bijna 2x zo hoog als die van een normale motor ;)

Voor offroads worden vrijwel uitsluitend ééncilinder motorblokken gebruikt. De motor is licht, meestal rond de 150 kilo. Hierdoor is zo\'n motor erg makkelijk en flitsend te sturen. Meestal moet de motor met de kickstarter gestart worden, soms is ook een elektrische starter aanwezig.

150 kilo ? Ja de 500 en 600cc\'s, mijn 250cc is XR is 112 kilo schoon aan de haak :) Dus 150kg is erg zwaar voor een enduro/offroad.
 
Laatst bewerkt:
Leuke pagina, maar misschien is een frame bovenin of onderin wel handig om naar andere subjects te gaan, zoals \'motorsoorten\' \'motortechniek\' \'eerste motor\'. Ik moest net iets van 4x op \'Terug\' klikken. Beetje irritant ;)

Klopt als een bus en moet ik nog veranderen. Er komt gewoon nog een knop bij om meteen terug naar het menu te gaan.

150 kilo ? Ja de 500 en 600cc\'s, mijn 250cc is XR is 112 kilo schoon aan de haak :) Dus 150kg is erg zwaar voor een enduro/offroad.

Het probleem is dat je bij de uitleg altijd een beetje zult moeten generaliseren...
Niet iedere toermotor heeft een volle kuip en niet iedere sportmotor is totaal ongeschikt om een passagier mee te nemen. Voor het gemak ben ik maar een beetje hoog qua gewicht gaan zitten, dan kan het hooguit meevallen.
 
Hoi,

Leuk dat je de site vernieuwd heb. Ik ben misschien wel de eerste geweest die de mensen van dit forum op je site heeft gewezen.

Leuk dat je er nog aan werkt en bedankt voor al je moeite die je erin steekt en de info die je erin verwerkt :) .
 
Leuke pagina!!

Heb hem net voor een groot deel gelezen en er weer aardig wat van opgestoken (van het technische deel dan).
 
erg informatief! alleen de layout kan beter, maar goed, dat is alleen maar goed voor het gezicht, maakt de inhoud niet echt beter...

alleen ik zat de \'regels\' voor het kopen van een motor eens te lezen... dat doet volgens mij iedereen :( NOT, wel zinnig, maar dat alles doe je echt niet, tenzij je denkt dat je genaaid wordt waar je bij staat zonder dat je er iets van voelt... :?
 
erg goede site :}

misschien een tip: een paar links naar andere sites kan geen kwaad (Peters autoboeken, haynes, merk pagina\'s enz)

verder, eruhg goed bezig !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan