vernieuwen zwevende remschijven Kawa zx9-r 2003

F-J

Die hard MF'er
7 feb 2017
341
220
Heren en wellicht ook dames,

Recent reed ik met de Kawasaki zx9r van een vriend en het viel me op dat de motor nogal trilde bij het remmen. Uitklokken van de remschijven voor liet zien dat ze wat krom waren, de ene had zelfs een slingering van +0.25mm.. -O-
Toegezegd om eea in orde te brengen voor hem.

Een fiks aantal jaren geleden deed ik dit voor mn eigen zxr750 en toen waren er losse schijven te koop die je kon overbouwen op de bestaande alu harten. Echter rondkijkend op het www hiervoor kan ik deze nergens vinden.. Bestaat zulk spul niet meer en ben je 'verplicht' complete schijven aan te schaffen? Of heeft iemand een adres of link waar er nog losse schijven verkocht worden?

Alvast bedankt voor de input,

Grtz,fRank
 
Als ik het dus goed lees heeft de Kawa zwevende remschijven (Floating)
en nu wil je deze demonteren en voorzien van nieuwe rem deel. Is wel te doen , hangt af wel merk er nu op zit . Brembo heeft ze wel. Je moet wel goed op de hoogte zijn van deze techniek en zeker zijn dat de remschijf deel krom is en niet iets anders , maar waar om niet gewoon nieuwe kopen. Of goede tweedehands .
 
Dank voor je reactie.

Dat t bestaat (of iig bestond) weet ik, jaaaren terug bij mn zxr ook zo gedaan, destijds vanwege de fors hogere prijs van 'compleet nieuwe.' Toen was het vergaande slijtage wat vervanging noodzakelijk maakte, bij het huidige geval is het inderdaad gokken of het de schijf zelf is, of de drager die krom is.

Maar inmiddels na overleg met de eigenaar besloten voor compleet vers te gaan, better safe than sorry. 👍

Grtz,fRank
 
Terug
Bovenaan Onderaan