verouderde kleding

1 mrt 2004
165
0
ik weet dat helmen verouderen en dat je ze om de 3 jaar ongeveer moet vervangen (glasviber kan langer mee natuurlijk)

maar hoe zit het met kleding?

als ik een gore tex jas uit 2002 van 400 euro kan krijgen voor 225 is dit natuurlijk erg verleidelijk, welke kleur dit jaar in de mode is intereseert me toch geen ruk

maar is het dom om van die "verouderde" kleding te kopen?
 
Voor de protectie niet, maar ik weet niet hoe gore-tex zich houdt als het oud wordt.
 
Goretex wordt geleverd met 5 jaar garantie ofzo.
Maar dan alleen voor de eerste eigenaar.
Maar goed, 5 jaar moet het dus kunnen uithouden.

Kijk eens wat verder rond: er zijn ook nieuwe goretex jassen
te koop onder de 300 eur.
Probeer Hein Gericke eens bijv.
 
Mijn Rucca Goretex pak is nu 6 jaar oud en gebruik hem dagelijks, ook 's winters, voor woon-werk verkeer.

Anderhalve week geleden reed ik in 1 van die ontzettende stortbuien. Toen bleek dat het pak nog steeds volledig waterdicht is.
 
ik bedoel nieuwe kleding, die gewoon nu goedkoop de deur uit gedaan wordt omdat het veroudert is, (gewoon een opruiming dus)

ik wil geen leer, het liefst goretex of anders gewoon kunstof,
 
ff voor de goede orde. goretex is het waterdichte membraam. als je een wat oudere jas koopt die niet gedragen is moet ie in principe nog waterdicht zijn. als je niet zeker bent kun je een jas laten testen bij outdoor winkels als bever zwerfsport.
 
goretex en goedkoop

deze jas heb ik gekocht en bevalt me meer dan prima

hij ademt

hij is wind dicht

hij is regen dicht

hij heeft ventilatie ritsen als het warm is

goede bescherming

en hij heeft een winter binnen jas die verwijderbaar is

en hij zit zeer goed
 
ff voor de goede orde. goretex is het waterdichte membraam. als je een wat oudere jas koopt die niet gedragen is moet ie in principe nog waterdicht zijn. als je niet zeker bent kun je een jas laten testen bij outdoor winkels als bever zwerfsport.
zelf testen kan veel makkelijker, gewoon onder de kraan/douche houden, paar minuten wachten en je weet het, kan dus ook gewoon in de winkel. de hoeveelheid water die er dan opkomt is echt veeeeel meer dan in een stortbui.
 
jawel, maar als je met 120 over de snelweg rijdt is het toch net ff wat anders dan als je onder de douche staat.

maar het is zeker een goede test. alleen als je écht zekerheid wilt hebben kun je em dus ook onder druk laten testen. dan wordt een stukje van de jas in een machientje gelegd en wordt onder druk geprobeerd er wat water doorheen te duwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan