Verplicht helm af tijdens tanken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

-=Jochie=-

MF veteraan
19 okt 2007
15.021
0
Almere
Reed vanochtend op de a27 bij het tankstation vlak voor de afslag utrecht, en aangezien mn lampje ( net ) brande , dacht ik daar even te tanken.

Stop bij de pomp, sleutel eruit, tankdop open, en pak de slang. Tellers springen op 0 en ik wil tanken. Echter komt er niets uit :? . Slang terug , weer proberen, maar niets :?

Staat er binnen een meneer druk te gebaren dat ik mn helm af moet doen en anders niet mag tanken |( . Ik probeer hem enigsinds verbaast aan te kijken en wijs op mn kentekenplaat van hallo, das toch genoeg? en : Ik ben geen brommer! ( was nog langs de snelweg ook :X ) Maar nee, weer heel duidelijk, eerst helm af .

Gevolgd door van mijn kant een
2507.gif
en ben weggereden... Ga vanmiddag wel ff bij de Shell hier om de hoek...

Ik bedoel kom op, bij brommers snap ik het nog, maar zelfs die hebben tegenwoordig een kentekenplaat. En idd bij een klein tankstation in een dorpje doe ik het wel, dan maak ik er meestal gelijk ff een stop van, maar om nou langs de snelweg zo moeilijk te doen ?

Snappen die mensen nou echt niet dat je helm niet zomaar op en af is ? Ik heb mijn col eronder gefrot, en dan ook mn oordopjes met muziek nog is in, die ook niet altijd in een keer goed zit :X Doe wel altijd mn visier netjes open en de muziek uit zodat ik die mensen versta...

Meer mensen die hier last van hebben ?
Of ben je het er mee eens en doe je altijd je helm af met tanken?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het wel maar vind dat een ondernemer een klant vriendelijke oplossing moet bieden. Dus is simpel te regelen door pinnen bij de pomp mogelijk te maken ook overdag.
 
Ik zet mijn helm pas af wanneer ik klaar ben met tanken en ik naar het gebouw loop.

Handschoenen doe ik wel uit en leg die op de tankinstallatie. Mag dit niet dan zoeken ze het maar uit wanneer ik de kans heb. Dat ze graag zien dat ik mijn helm afzet kan ik helemaal inkomen maar ik weiger zovaak mogelijk om dat direct te doen voor ik ga tanken!

Overigens zet ik ALTIJD mijn helm af! Kleine moeite voor mij en als ik t zo hoor een minder groot gevoel van onveiligheid voor de pompbediende!
 
Laatst bewerkt:
Ik zet altijd mijn helm af. En, 's winters is dat inderdaad "even werk": handschoenen uit, helm af, bivakmuts af.....

Overigens, wat denk jij dat het personeel doet als jij met een bivakmuts over het hoofd binnen komt lopen? Hoe verwacht je dan dat het personeel reageert als jij met een helm op komt binnenlopen?






Tegenwoordig zijn er zo weinig criminelen dat het me niet zou verbazen als het personeel instructies heeft om de pomp niet aan te zetten zolang de tanker zijn helm nog op heeft.
 
Zet mijn helm nooit af, nooit problemen gehad... vooral hier bij mij om de hoek kennen ze mij nu onderhand wel :+ groeten ze zelfs als ik langs kom rijden
 
ik zet mijn helm pas af als ik die vrouw achter het loket op haar bek wil pakken.

en ik heb er nog nooit 1 gezien waarvoor ik mijn helm af wil zetten :P
 
Probeer altijd te tanken bij een onbemand station, probleem opgelost.
Mocht ik bij een ander station gaan tanken dan wel gewoon helm af.
 
Ik heb een systeem helm, klap 'm open zodra ik ga tanken.
Helm gaat helemaal niet af voor ik betaal, veel te veel werk :P
 
Ik heb dat ook een paar keer gehad. Sleutel er weer in en wegwezen. Ik ga me niet uitkleden omdat hun op mij zitten te geilen. Dat is sexuele intimidatie en daar ben ik niet van gediend.
 
:Y

Visier open, uitdrukking met je ogen doet een hoop ;)

Maargoed, wat ik me dat ook afvraag, mag iemand met een burka tanken? (man of vrouw , dat zie je niet ) of moet die ook af?

Nee dat hoeft niet, anders heb je aanklacht discriminatie aan je broek.
 
[wildermodus]
Ik zeg, laten we een helmbelasting invoeren. Duizend euro per jaar, om mee te beginnen!
[/wildermodus]
 
Reed vanochtend op de a27 bij het tankstation vlak voor de afslag utrecht, en aangezien mn lampje ( net ) brande , dacht ik daar even te tanken.

Stop bij de pomp, sleutel eruit, tankdop open, en pak de slang. Tellers springen op 0 en ik wil tanken. Echter komt er niets uit :? . Slang terug , weer proberen, maar niets :?

Staat er binnen een meneer druk te gebaren dat ik mn helm af moet doen en anders niet mag tanken |( . Ik probeer hem enigsinds verbaast aan te kijken en wijs op mn kentekenplaat van hallo, das toch genoeg? en : Ik ben geen brommer! ( was nog langs de snelweg ook :X ) Maar nee, weer heel duidelijk, eerst helm af .

Gevolgd door van mijn kant een [afbeelding] en ben weggereden... Ga vanmiddag wel ff bij de Shell hier om de hoek...

Ik bedoel kom op, bij brommers snap ik het nog, maar zelfs die hebben tegenwoordig een kentekenplaat. En idd bij een klein tankstation in een dorpje doe ik het wel, dan maak ik er meestal gelijk ff een stop van, maar om nou langs de snelweg zo moeilijk te doen ?

Snappen die mensen nou echt niet dat je helm niet zomaar op en af is ? Ik heb mijn col eronder gefrot, en dan ook mn oordopjes met muziek nog is in, die ook niet altijd in een keer goed zit :X Doe wel altijd mn visier netjes open en de muziek uit zodat ik die mensen versta...

Meer mensen die hier last van hebben ?
Of ben je het er mee eens en doe je altijd je helm af met tanken?


Ik kan het goed begrijpen, kan best zijn dat men kort daarvoor of al eens één of meerder keren is overvallen, of weggerden zonder betalen.
 
Ik kan het goed begrijpen, kan best zijn dat men kort daarvoor of al eens één of meerder keren is overvallen, of weggerden zonder betalen.


Maar dan nog heb ik een kenteken op mn motor zitten, en qua overvallen? ik ben nog niet binnen :X
 
Oeee, inkoppertje met die Burka...

@Provenzano: op acht naar -XX- ?? Leg uit ;)

Maar goed, ik snap hem wel. Als je binnen moet betalen en je komt met je helm aanzetten is toch een stukje veiligheid en al zou het maar respect zijn.

Maar aan de andere kant snap ik het argument ook we, helm, bivakmuts, oordopjes, bril alles zit onder dat ding.

En dan nog het wegrijden ja.... Tanken met je helm op, handschoenen aan, zittend op de motor (om hem recht te houden).... Nou dat ziet er wel heel erg "goed, zometeen rij ik weg" uit. Doe het zelf ook, daar niet van.

Helmbelasting! _O-
 
Laatst bewerkt:
Nee dat hoeft niet, anders heb je aanklacht discriminatie aan je broek.
en als we motorrijden nou tot geloof maken, dan hoef je je helm ook niet af te zetten ;)

ik hoef hier in de buurt nooit m'n helm af te zetten. heb er tot nu toe nog maar 1 keer commentaar op gekregen
 
In principe pin ik aan de pomp (toevallig is er eentje op 1 km van mijn huis), en anders doe ik gewoon m'n helm af, dat vind ik wel zo beleefd. Kost me iets van 30 seconden ofzo :z
 
Overigens, wat denk jij dat het personeel doet als jij met een bivakmuts over het hoofd binnen komt lopen? Hoe verwacht je dan dat het personeel reageert als jij met een helm op komt binnenlopen?

Mee eens, helm af.. Net als je zonnebril afzetten als je met mensen praat, ophouden met bellen als je aan de balie staat, met twee woorden spreken, je kent het wel.

Gewoon een kwestie van manieren.
 
Uit sommige reacties blijkt wel weer dat het erg moeilijk is om je in de positie van iemand anders te verplaatsten.

Als medewerker van wat voor zaak dan ook kan het erg bedreigend voorkomen om met iemand geconfronteerd waarvan je het gezicht niet kan zien. Natuurlijk is 99,9% van de mensen met een helm op geen overvaller, maar dat kun jij als verkoper/bediende niet weten of zien.

Heb zelf 7 jaar bij een pompstation gewerkt. Ik heb nog nooit een pomp geblokkeerd omdat iemand zijn helm ophield, maar heb wel altijd netjes gevraagd of hij/zij misschien de volgende keer zijn helm af zou willen zetten i.v.m. overval-risico (en ja, wij hebben onze portie overvallen ook gehad..).

De meest mensen reageerden hier erg sportief en correct op, maar ik kan begrijpen dat dat bij een druk (snelweg)-pompstation niet te doen is en men verwacht dat de helm wordt afgezet voordat de pomp wordt vrijgegeven.
En hoeveel moeite is het nou om die helm af te zetten? 30 seconden? Laat het een minuut zijn...

En als laatste argument: Het is gewoon beleefd! Je hebt met een persoon te maken en niet met een automaat die daar achter de kassa staat. (Hoewel ik toe moet geven dat sommigen er idd als een zombie bij kunnen staan... :+ )
 
Oeee, inkoppertje met die Burka...

@Provenzano: op acht naar -XX- ?? Leg uit ;)

Maar goed, ik snap hem wel. Als je binnen moet betalen en je komt met je helm aanzetten is toch een stukje veiligheid en al zou het maar respect zijn.

Maar aan de andere kant snap ik het argument ook we, helm, bivakmuts, oordopjes, bril alles zit onder dat ding.

En dan nog het wegrijden ja.... Tanken met je helm op, handschoenen aan, zittend op de motor (om hem recht te houden).... Nou dat ziet er wel heel erg "goed, zometeen rij ik weg" uit. Doe het zelf ook, daar niet van.

Helmbelasting! _O-
Ik tankte laatst bij een pomp waar ze (toen ik aan de balie stond) vroegen of ik volgende keer mijn helm even af wilde zetten met betalen en dat ze een dergelijk beleid hebben om o.a. burka's te mogen weigeren. Gezichtsbedekkend is het principe dan en dat is zowel een burka, bivakmuts en helm.

Als ze de pomp niet willen vrijgeven voor ik hem af doe ben ik iig pleiten. Heb bij het aan komen lopen met helm op en pinpas in mijn hand hooguit te horen gekregen 'dat het eigenlijk niet mag' maar aangezien het met oordoppen etc. altijd zo een gezeik is houd ik hem liever gewoon op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan