Verplicht helm af tijdens tanken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet ook m'n helm even af..kleine moeite. Wie hem op wil houden, houdt hem maar op.
Maar ik kan me wel voorstellen dat de medewerkers het fijner vinden als hij ff af gaat.

Rien
 
En na 5 seconden valt je helm van je stuur.

Berg schade ,en een lachende pompbediende.

Ik hou hem op.

Als je bang bent voor een overval kan je beter vuilnisman/vrouw worden

Als ik hier in Den Haag ga tanken met de auto,zijn ze achter de kassa te verrot om goedendag te zeggen.
Moet ik dan voor diezelfde Aloch m,n helm afzetten???

Slaap maar lekker verder.

Das nog niet gebeurd. Ik hang hem keurig met het bandje aan de handel, het stuur staat standaard naar links, en steekt dus omhoog.

Maar je reageert op mij alsof ik mijn helm altijd afzet? Ik heb enkel de tijd opgemeten :W

Voor de duidelijkheid: helm blijft meestal op. Er is hier één station dat ooit een keer er iets over heeft gezegd. En dat mag.

Maar er zijn wel 4 tankstations in de buurt, dus kan ik lekker kiezen. Wordt ook een kwestie van gewoonte, en ze kennen me inmiddels wel.
 
Nou, dan moet je gewoon tanken bij benzinestations waar ze het geen probleem vinden als je je helm ophoudt.
Zoals eerder gezegd, ik tank meestal bij de Tango, die gelukkig op de route ligt ;) Ik probeer het dus idd te vermijden als het even kan.
 
Zoals eerder gezegd, ik tank meestal bij de Tango, die gelukkig op de route ligt ;) Ik probeer het dus idd te vermijden als het even kan.

Iedereen blij dus :)

Ik tank eigenlijk altijd bij een klein tankstation in Kockengen. Daar zou ik de helm best mogen ophouden, maar ik doe hem zelf liever even af. Even frisse lucht door het haar ;)
 
Aan alle http://www.depers.nl/beeld/w178/2008/200805/20080526/bob.jpg (Bob de Rooij's)hier!

Ik vind het een kleine moeite om mijn helm even af te zetten als ik bij een tankstation kom.
Leef jezelf even in in de pompmedewerker. Veel heel veel pompstations in Nederland hebben te maken gehad met een overval of iets dergelijks.
Dus voor het veiligheidsgevoel van de pompmedewerker doe ik mij helm even af.

Kleine moeite en een groot plezier
En als die pompmedewerker zich dan even probeert in te leven in mijn situatie, dan begrijpen we elkaar, kunnen we eventueel commentaar leveren op elkaar, maar blijven we beide gewoon lekker ons ding doen ;)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik begrijp de bezwaren wel, ik doe er alleen niks mee. En tja, het is heel rot als je een overval meemaakt, dat meen ik oprecht. Maar om dan vervolgens bang te worden voor iedereen die met een een helm op de winkel instapt, dat is onzin en generaliserend. Heel lomp gezegd, get over it, of zoek een andere baan.
 
Iedereen blij dus :)

Ik tank eigenlijk altijd bij een klein tankstation in Kockengen. Daar zou ik de helm best mogen ophouden, maar ik doe hem zelf liever even af. Even frisse lucht door het haar ;)
De hoeveelheid haar die bij mij kan genieten van de frisse lucht is verwaarloosbaar ;)
 
???? Volgens mij was deze reactie niet op jou gericht....... Misschien toch niet goed gelezen? :+
Mwah, je stelt in je eerdere bericht dat ik niet goed gelezen heb, en hier meende ik te herkennen dat je op mij wees.

Waarom toch die burkha vergelijking?
Alsof de typjes die dat dragen een auto mogen besturen , in ieder geval niet van man-lief en ik denk dat politie ook wat te zeggen kan hebben over zo'n kijkspleet met gaasje.
En dan mogen ze toch zeker geen contact hebben met iemand achter een kassa .
Hoeveel burkha draagsters hebben we trouwens in Nederland ? en hoeveel motorrijders?
Nee, rare vergelijking.

En oh ja , ik doe m'n helm af bij bemande pomp .
De burkha komt altijd om de hoek omdat er als argument gegeven wordt dat er een gezicht zichtbaar moet zijn bij het tanken, en daarom de helm af moet. Maar als dit zo is, waarom mogen mensen met petje en zonnebril of burkha dan wel tanken... Zelfde principe toch, want geloof het of niet, veel herkenbaarder wordt men meestal niet door een burkha of petje en zonnebril ;)
 
Laatst bewerkt:
Eh.... nee. Kijk bij twijfel ff wie er gequoot wordt.......
Lees het nogmaals terug, maar kan het moeilijk anders interpreteren. Jij zegt tegen mij dat ik misschien eens moet inlezen, want volgens jou was het niemand te doen om beleefdheid.

Iemand zegt: Ga je weer (tegen jou)

En dan zeg jij: Ja sorry, maar ik hou er van als mensen eerst lezen voordat ze gaan posten.

Vertel mij eens hoe ik het zou moeten lezen dan ;)
 
Vertel mij eens hoe ik het zou moeten lezen dan ;)

Dat heb ik al geprobeerd.
Als jij je evengoed aangesproken wilt voelen door een posting die niet op jou gericht was, dat is jouw keus. Mijn probleem niet.
 
Dat heb ik al geprobeerd.
Als jij je evengoed aangesproken wilt voelen door een posting die niet op jou gericht was, dat is jouw keus. Mijn probleem niet.
Je hoeft niet gelijk kort af te doen? Jij stelt dat ik niet goed gelezen heb... Dat is wat anders dan zeggen dat je niet op mij doelde. Misschien anders formuleren, en niet de schuld bij een ander leggen....

Al dwalen we nu wel erg ver af van het onderwerp.
 
Je hoeft niet gelijk kort af te doen? Jij stelt dat ik niet goed gelezen heb... Dat is wat anders dan zeggen dat je niet op mij doelde. Misschien anders formuleren, en niet de schuld bij een ander leggen....
Al dwalen we nu wel erg ver af van het onderwerp.

Bij wie ik de schuld dan leg? Waar zou ik dat volgens jou hebben gedaan dan????

Volgens mij maak je er meer van dan het is.
Ik reageer op iemand anders, jij voelt je aangesproken. Ik zeg dat het niet op jou gericht was, jij gelooft dat niet.
Dat mag.... maar dan is er verder weinig meer over te zeggen dan ik al heb gedaan.
 
Bij wie ik de schuld dan leg? Waar zou ik dat volgens jou hebben gedaan dan????

Volgens mij maak je er meer van dan het is.
Ik reageer op iemand anders, jij voelt je aangesproken. Ik zeg dat het niet op jou gericht was, jij gelooft dat niet.
Dat mag.... maar dan is er verder weinig meer over te zeggen dan ik al heb gedaan.

???? Volgens mij was deze reactie niet op jou gericht....... Misschien toch niet goed gelezen? :+

Geloof wel dat je niet op mij doelde, alleen dan zeggen dat het aan mijn lezen ligt in plaats van jouw formulering is in mijn ogen onterecht.
 
Snap wel dat je helm af moet zetten, omdat erg genoeg valse kentekenplaten zijn dus daar hebben ze niks aan als iemand weg rijdt zonder te betalen.
 
Geloof wel dat je niet op mij doelde, alleen dan zeggen dat het aan mijn lezen ligt in plaats van jouw formulering is in mijn ogen onterecht.

Dit is toch niet de eerste keer dat je op een forum komt, of wel soms?
Op welk forum maak jij dan mee dat, als er één persoon gequote wordt er eigenlijk een ander wordt bedoeld?
 
@JanB en poikie
Zet jullie discussie anders even privé voort zeg, jemig.

Maar, om nog even mee te doen:

JanB, wat meer begrip voor de slechtlezenden zou kunnen en poikie jij moet gewoon beter opletten, JanB, je hebt wel degelijk op poikie gereageerd. Zie deze post, waar je poikie quotte:
JanB in "Verplicht helm af tijdens tanken ?"

En poikie, je quotte in deze post de verkeerde reactie, deze bewuste reactie was inderdaad niet voor jou bedoeld, JanB reageert hier op Trouble, de discussie gaat dus over de verkeerde quote:
poikie in "Verplicht helm af tijdens tanken ?"
JanB in "Verplicht helm af tijdens tanken ?"

Zo kinders, en nu klaar ermee, elkaar een snoepje geven en weer verder spelen in de zandbak :+

Waarom ik zin had dit uit te zoeken? Geen idee, ik ga nu douchen in ieder geval ;)
 
Laatst bewerkt:
Na een groot deel van dit draadje doorgelezen te hebben, kan ik niet anders concluderen dan dat de SIRE gelijk krijgt: Ongemerkt worden we steeds asocialer.

Het afdoen van je helm bij een pomstation is een vorm van rekening houden met je medemens. Het is een kleine moeite, en je kunt een ander er een klein plezier mee doen. Als je er voor kiest om je helm wel op te houden, dan doe je dat alleen voor jezelf.
 
Ongemerkt worden we steeds asocialer.

Het bekend bord voor je kop....

Offtopic : Gezellig al die strip fans, ik heb ook de complete collectie van Asterix !!!!

Half Ontopic: We (motorrijders en tankstations) moeten gewoon allemaal blijer en gezelliger doen :Y (En nee, ik gebruik geen rare middelen :N )
 
...dan doe je dat alleen voor jezelf.
Klopt ;)

Ik denk echter ook dat er een balans moet zijn tussen sociaal zijn van de één en tolerantie van de ander. Met andere woorden, als we alles maar als 'asociaal' bestempelen, dan kun je aan de gang blijven. Het is socialer om je helm af te zetten, maar ik vind het niet asociaal, maar wel 'minder sociaal', om dat niet te doen, ze zouden dat gewoon moeten tolereren. Subtiel verschil misschien tussen asociaal en minder sociaal, maar wel degelijk aanwezig.

Ik ben het absoluut eens met die reclame van SIRE, en de voorbeelden die in de campagne worden gegeven zijn absoluut realistisch en inderdaad asociaal. Ik vind het niet afdoen van je helm simpelweg niet in die categorie vallen. Noem het 'bord voor je kop', ik noem het mijn mening ;)

Als je met je helm op boodschappen gaat doen in de AH vind ik het alweer een heel ander verhaal, dan slaat bij mij de balans wel door van 'minder sociaal' naar 'asociaal'.
 
Laatst bewerkt:
Half Ontopic: We (motorrijders en tankstations) moeten gewoon allemaal blijer en gezelliger doen :Y (En nee, ik gebruik geen rare middelen :N )
Precies! Tolerantie is het sleutelwoord ook hier volgens mij. Als motorrijders hun helm afdoen als dat gevraagd wordt en pomphouders niet zonder reden zo moeilijk doen hebben we toch een mooie middenweg?

Offtopic: ik vind dit een leuke discussie :Y, fatsoenlijke argumenten zonder moddergegooi (nou ja, bijna niet dan ;))
 
Laatst bewerkt:
Zonder me in de discussie te willen mengen over wel of niet de helm op (ik woon naast een onbemande pomp en tank dus meestal daar en aangezien ik een 33l tank heb, krijg ik m zelden leeg tijdens dagtripjes in Nl) vind ik wel dat het niet meer van deze tijd is dat je niet gewoon buiten bij de pomp kan pinnen bij veel stations. Ik vind het irri dat die dingen (als ze er al zijn) dan ook nog overdag uitgezet worden om mij een winkel in te dwingen en in een rij te gaan staan. Als ik wat wil kopen dan ga ik dat wel doen, maar zo als het nu gaat, vind ik dat ook een vorm van gedwongen winkelnering waar ik de schurft aan heb. Zorg dat we buiten kunnen afrekenen, dan heb je ook het probleem niet. Je kan evengoed dus stellen dat het asociaal is dat motrorrijders verplicht worden om die toko binnen te lopen, helm af te zetten enz. ipv die pindoos buiten aan te laten staan overdag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan