Verplicht helm af tijdens tanken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder me in de discussie te willen mengen over wel of niet de helm op (ik woon naast een onbemande pomp en tank dus meestal daar en aangezien ik een 33l tank heb, krijg ik m zelden leeg tijdens dagtripjes in Nl) vind ik wel dat het niet meer van deze tijd is dat je niet gewoon buiten bij de pomp kan pinnen bij veel stations. Ik vind het irri dat die dingen (als ze er al zijn) dan ook nog overdag uitgezet worden om mij een winkel in te dwingen en in een rij te gaan staan. Als ik wat wil kopen dan ga ik dat wel doen, maar zo als het nu gaat, vind ik dat ook een vorm van gedwongen winkelnering waar ik de schurft aan heb. Zorg dat we buiten kunnen afrekenen, dan heb je ook het probleem niet. Je kan evengoed dus stellen dat het asociaal is dat motrorrijders verplicht worden om die toko binnen te lopen, helm af te zetten enz. ipv die pindoos buiten aan te laten staan overdag.
En wat te denken van automobilisten die de pin&go pomp als parkeerplaats gebruiken |(
Even pinnen, tanken, en dan naar binnen gaan om een zakje drop te kopen |( |( |(
 
En wat te denken van automobilisten die de pin&go pomp als parkeerplaats gebruiken |(
Even pinnen, tanken, en dan naar binnen gaan om een zakje drop te kopen |( |( |(
Hehe, daar kan mijn vriendin zich HEEL erg over opwinden. Heb het ook een keer gehad bij een benzinepomp. Stond zo'n gigantische bus, niet alleen om te tanken, maar even rustig wat administratie bijwerken, sigaretje roken, wat in de winkel kopen, ff naar de wc, verplaats dan die @#@#! bus even voor je dat allemaal gaat doen. Dat vind ik dus ook een gevalletje onbewust (bewust?) asociaal...
 
Nou volgens mij zijn we er wel uit he? Helm moet dus gewoon af als je gaat tanken :)
Gilles, oude relnicht die je er bent... :+

Sorry als ik iets te familiair overkom terwijl ik je nauwelijks ken, moest het gewoon even kwijt ;)
 
Dat vind ik dus ook een gevalletje onbewust (bewust?) asociaal...
Tuurlijk, zo zijn er zát gedragingen die bijzonder irritant zijn voor anderen. Of die mensen het nou in de gaten hebben of niet, wat ze allemaal gemeen hebbben, is dat ze vinden dat zij het recht hebben om te doen wat zijn doen, als zij dat willen. En als je er wat van zegt, kun je de pot op. Dat is echter geen reden om dan ook maar poep te hebben aan anderen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Mensen erop aanspreken is doorgaans weinig succesvol, omdat dat meestal niet erg vriendelijk gaat. En als iemand vraagt of je 'gvd die bus niet opzij kunt zetten' laten de meesten 'm nog een kwartiertje staan... ;)
 
Grappig aspect van dit soort dingen is, dat de veroorzaker soms met zijn gedachten ergens anders is en er helemaal geen erg in heeft dat zijn bus inde weg staat. Iemand anders raakt daar volledig van over de kook. Soms als je even er op afstapt en zegt uh ken ie ff opzoute, maar dan lief, dan heb je nog een gezellig contact ook met een medemens :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is echter geen reden om dan ook maar poep te hebben aan anderen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Ik weet niet of dit in relatie met de helmdiscussie is hoor, maar ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dan ook geen poep aan anderen en probeer me dus ook altijd zo sociaal mogelijk op te stellen, er zijn echter grenzen aan mijn bereidwilligheid daartoe. En zo komen we weer bij het niet-helm-afzetten ;)
 
Heeft er iemand wel eens bij nagedacht dat er veel mensen zijn die er met Helm Op veel Beter uitzien als met Helm af,je kan mij ook beter vragen om m,n helm op te houden dan af te zetten want dan schrik je pas!!!!!
 
Heeft er iemand wel eens bij nagedacht dat er veel mensen zijn die er met Helm Op veel Beter uitzien als met Helm af,je kan mij ook beter vragen om m,n helm op te houden dan af te zetten want dan schrik je pas!!!!!
En zo zijn er allerlei afwegingen ;) In dit specifieke geval is het dus zelfs asociaal om je helm AF te zetten :+
 
ja doe dat slotje maar ik denk dat alle argumenten wel gezegd en verteld zijn.

Voorstel voor alle pomphouders, zet zo'n pinding bij een speciaal voor motorrijders pomp waar je als automobilst niet bij kunt komen.
Mocht je de kiosk in willen om een babbeltje te maken met de kassière en zit er een stikker op de deur met "helm af" dan als motorrijder zo sociaal zijn je helm af te zetten.


Op naar het volgende topic

Waarom moet ik bij sommige pomp stations
betalen voor de lucht.
 
Ik laat hem nog even open. Dan kunnen anderen later nog met ev toevoegingen oid komen.
 
Had vandaag een mooie.
Kwam bij een groot pompstation aan en pak de eerste pomp helemaal rechts.
Nu stond mijn motor uit het zicht van het raam van de "kiosk", maar ik mag toch hopen dat er wel een camera op mij gericht stond.

Ik doe netjes mijn helm af, wil tanken en de pomp blijft gesloten.

BAH BAH, toen maar met de motor naar een andere pomp gelopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan