Verplicht integraal helm + beschermende kleding

MotoFoetsie

MF veteraan
9 okt 2004
3.630
0
Ik rijd al weer zo'n 20 jaar met open helm. (Jet helm?)
Voel me met een integraal helm op net zo'n goudvis; op de motor moet de wind (en helaas ook regen) voelbaar blijven in m'n gezicht.
Nu was ik onlangs in een motorzaak waar een meisje werkt die me vertelde dat dit vanaf 1 Jan. 2005 niet meer toegestaan is.
Tevens zou ik verplicht zijn vanaf die datum beschermende motorkleding te dragen. Met je spijkerbroekie op een motor zou dus strafbaar worden.
Weten jullie op dit Forum daar meer van af?
Ik had er nog nooit van gehoord, en vind het helemaal niks.
 
nee dat is onzin. Wat wel verplicht wordt is dat je tijden je examen beschermende kleding aan moet hebben.
 
Ik weet van niks, maar het kon wel eens te maken hebben met de nieuwe eisen mbt. rijlessen. Die normen hebben ze iets strakker gesteld.

(dat meisje heeft wel indruk gemaakt geloof ik :+ )
 
Er was ooit eens spraken geweest ja van het verpolichten van beschermende kleding maar dat is er dacht ik nooit door gekomen (vind ik slecht maar goed die lui in de zomer met t-shirt op over de autobaan). Maar dat ging nooit over helmen maar puur over de kleding dat je niet zomaar met je spijkerbroekje en t-shirtje op de motor jumpt.
 
nee dat is onzin. Wat wel verplicht wordt is dat je tijden je examen beschermende kleding aan moet hebben.

Ik heb in oktober 2003 mijn rijbewijs gehaald en had een spijkerbroek met daarover een regenbroek(ja het regende)aan.. verder moest je wel verplicht hoge schoenen aan. Verder werd er toen nog niet zo heel nauw gekeken
 
Yep, dat meisje ook ja!
Maar het was meer de prijs van die beschermende kleding en helmen eigenlijk.
en het vooruitzicht dat ik daarmee op de motor zou moeten gaan zitten!

Was ze lekker?? })
En hoe zag ze er uit?? :9