Verrek een bon! Vindingrijke smoezen

Ollie

MF veteraan
3 mrt 2004
1.525
277
Nijmegen
Het onderstaande vond ik op:
http://www.jurofoon.nl/jurofoonjournaal/200406/verrek_een_bon.asp

Ik kon er wel om lachen.... hopelijk jullie ook.

Parkeercontroleur Dirk Kamminga (58) uit Leeuwarden verzamelt al tien jaar excuses van foutparkeerders. Meestal hoort hij: 'Ik was net geld aan het wisselen' Of: 'Ik stond hier nog geen twee minuten.' Maar hij weet een goede smoes wel te waarderen en heeft nu een hilarisch boekje ('Verrek, een bon!') samengesteld van de grappigste tips en trucs om een parkeerbon te ontlopen.

Enkele vindingrijke smoezen uit bezwaarschriften:

* De oorzaak van dit niet-betaald parkeren was dat ik naar een barende met persdrang moest.

* Het kan ook zijn dat er tussen 11.04 en 11.30 een zuigauto van de gemeentelijke reiniging is langsgereden, waardoor er onderdruk in het ventilatiesyusteem van de auto is ontstaan zodat het parkeerkaartje in de ventilatiestrook is gezogen. Deze onderdruk kan ook zijn ontstaan door een te snel langsrijdende vrachtauto.

* Op de Voorstreek, waar laden en lossen is toegestaan, was ik bezig met het laden en lossen van mijn vrouw.

* Toen ik 4 april naar de advocaat voor echtscheiding moest, was ik zeer in de war en heb het parkeerkaartje omgekeerd voor het raam gelegd.

* Bovendien vraag ik mij af wie u het recht geeft mijn eigendom te voorzien van een lichtblauwe plastic strip op de voorruit met een dermate grote kleefkracht, dat deze niet zonder nagelbeschadiging verwijderd kan worden.

* Na de parkeermeter een ram en een euro te hebben gegeven, deed hij niks.

* Na onze gelovige belijdenis werd ik geschokt door de voor mij onbetaalbare boete.

* Naar aanleiding van bekeuring van parkeermeter nr. 2588 dien ik een bezwaarschrift in waar ik het niet mee eens ben.

* Ik was in het Gerechtsgebouw opgeroepen als getuige en ben gelijk twee dagen vastgehouden. In deze tijd heb ik de kans niet gehad om geld in de parkeermeter te gooien.

* Voortaan zal ik te allen tijde het kaartje achter het voorraam plaatsen en niet meer mijn logische redenering volgen.

* Wir bitten um Erlass des Bussgeldes. Wirden Sie diesem Einspruch nicht stattgeben, werden wir nicht wieder in Holland Urlaub machen.

* Ik was bezig de verkering uit te maken, maar dat duurde wat langer dan gepland.
 
Laatst bewerkt:
* Naar aanleiding van bekeuring van parkeermeter nr. 2588 dien ik een bezwaarschrift in waar ik het niet mee eens ben.




:+ LOL :+
 
En dan te bedenken dat parkeerboetes een belasting zijn die de Duitsers niet hoeven te betalen, aangezien ze in Nederland niet belastingplichtig zijn... Of lul ik nu uit mijn nek.


alles binnen de EU is tegenwoordig dokken... vroeger zonder EU kreeg je i.d.d. geen boetes, ook niet als je geflitst werd in duitsland bijvoorbeeld... maar das dus veranderd met de EU.

Parkeergeld is trouwens wel dwaas in Nederland, als je het vergelijkt met duitsland. Voor een euro kan ik in Osnabrueck (een stad met 150.000+ inwoners) meer dan een uur midden in het centrum parkeren. Doe dat maar eens in Enschede of Amserdam ofzo. En niet betalen of verkeerd parkeren boete is hier een 10 a 15 euro..... is hier dus goedkoper illigaal te parkeren dan in NL legaal :+
 
Ik was bezig de verkering uit te maken, maar dat duurde wat langer dan gepland.
Die is echt briljant :}
 
* Voortaan zal ik te allen tijde het kaartje achter het voorraam plaatsen en niet meer mijn logische redenering volgen.

ben toch echt benieuwd waar die zijn bonnetje had gelegd dan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan