Verroest

Jaap

Rookie
17 nov 2001
18
0
Nieuw-Lekkerland
Al een paar weken volg ik jullie forum, en heb me nu maar eens aangemeld. Op aanraden van jullie verkende ik het klaverblad Gorkum en oefende wheelies (helaas heb ik niet zo\'n groot hart dat ik door durf te zetten). Goeie site!!

Ik heb een vraag: sinds drie maanden ben ik de trotse eigenaar van een kawa zzr600. Ik heb haar steeds buiten geparkeerd onder een hoes.
Sinds vorige week zondag staat zij bij vrienden geparkeerd in de garage (zonder hoes). Kom ik van-daag m\'n motor weer ophalen, is de remschijf voor compleet verroest. Zo erg, dat ik haar met moeite van de middenbok kan krijgen (vastgeroeste voorrem). Ik ben bang, dat als ik haar straks enkele weken niet kan berijden, ik de trotse eigenaar ben van een roestbruine i.p.v. een rode motor.
(Het insmeren van de remschijf met olie lijkt mij niet zo\'n goed idee.)

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Wat kan ik hieraan doen, behalve olie insmeren?
 
en had je toen hij buiten stond geen last van roestige remmen?? ik zou denken van wel

maar meestal is remmen niet erg ook al is hij een beetje roestig (hebben auto\'s ook last van)
maar je kan kijken of je met een grote/stevige banden lichter de remklauw zo kan bewegen dat de remzuiger iets naar binnen kan duwen dan heb je ieder geval een rollend voertuig. let wel op voor rijden dat je remmen weer moet terug \"zetten\" met de remhandel anders heb je een probleempje met remmen.
 
De motor had zes dagen stil gestaan. Ik ben vandaag weer gaan kijken en het voorwiel zat weer vast.
Ik ga inderdaad maar een drogere stalling zoeken (ik zet hem wel bij mij in de douche of zo, da\'s droger).
 
Kan geen kwaad, maar de schijven afdrogen als je hem geparkeerd hebt is beter. Je kan ook vochtvreters neerzetten.
Eventueel is de ventilatie in de garage niet goed. Er moeten in de garage muur op ongeveer 10 cm hoogte een aantal van die tralie stenen zitten. Als het een houten garage is moeten er een aantal gaten geboord worden in de wanden. Dit voorkomt dat vocht wat in de garage komt (bijvoorbeeld natte voertuigen) er niet meer uit kan waardoor de luchtvochtigheid veel te hoog wordt.
 
hmm....roest op de schijven...hmmmm
Ik heb meestal last van roest op mijn gehele motor..maar dat is dan ook de kick van een ratbike *D
Ok, it should be \'matzwart\', i\'m trying i\'m trying...
Gewoon een keertje remmen, en het gaat weer goed, really. En als ze echt vast zitten, moet je de klauwdruk ff lichten (kun je ook doen voor je hem wegzet).
Mocht je nou toch geil worden van die dirty look, kom eens kijken op :] ratbike.org :]
Have fun, take care these days. Leafs aren\'t nice when your frontwheel brakes out \ '(
 
Die motoren op ratbike.org zien er inderdaad minder nieuw en glimmend uit als mijn fiets. *D

Ik zal het maar niet zóver laten komen, zoek andere stalling.

Mijn dealer zij inderdaad hetzelfde als schamperd: \'t is een Kawakwaal\ '( . (Wat een rotwoord).
 
Die motoren op ratbike.org zien er inderdaad minder nieuw en glimmend uit als mijn fiets. *D

Ik zal het maar niet zóver laten komen, zoek andere stalling.

Mijn dealer zij inderdaad hetzelfde als schamperd: \'t is een Kawakwaal\ '( . (Wat een rotwoord).
Sorry, maar Kawa-kwaal? Think not... Maat heeft een ZX-9R gehad (ingeruild tegen een 406 familiale, gezin enzo) en die had het ding soms 1,5 maand achter elkaar onder de carport staan, met een dekzeiltje als bescherming... Nooit last van roest op de schijven gehad... De mijne (ZX-6R) staat in een onverwarmde schuur en heeft daar ook nooit last van gehad...

Wel met de auto gehad... Parkeren, 10 uur later weer terugkomen en lichte oppervlaketeroest door de gaten van de velgen zien... |( Maar ja, Fiat... (De eigenaar van Alfa)
 
Terug
Bovenaan Onderaan