Verscherpte regels over de bevestiging van db-killers

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Verscherpte regels over de bevestiging van db-killers van nieuwe uitlaten

Akrapovic heeft vandaag in een mailing aan alle dealers laten weten dat de regels voor bevestiging van db-killers aan nieuwe uitlaten aan strengere regels wordt onderworpen.
full


Het hele verhaal is hier te lezen:
Notification of EURO4 fixing dB killer.pdf
 
Vooral dat laatste is wel sneu. Zat er natuurlijk wel aan te komen in de EuRegelzone. denk dat je maar in 2dehands uitlaten moet gaan handelen bolski :P
 
niet WEER een topic over db killers :P

eindelijk gedaan met die kutherrie van sjonnie die zonder dB killer rijden.
voel je je aangesproken ? :

67eb52898dda15eb7dc1ca1cc910db4f.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Waar waren jouw 'tissues' toen je zo'n 'issue' had met open uitlaten?

..oh wacht, toen moest iedereen jouw ongenoegen aanhoren

:W
 
Maar Akrapovic had ons ook beloofd om desondanks met een werkbare oplossing te komen. :Y
Dus, dB killer met een punt lasje vastzetten vanuit fabriek. Dan kan de klant (mag niet '() het puntlasje doorboren, draadje tappen in de Db killer en de killer achteraf weer monteren.
Dit natuurlijk alleen in het geval als je in je uitlaat moet zijn, bijvoorbeeld als je sleutels erin gevallen zijn... O-) :} :]
 
Vlak die Slovenen ook niet uit.

Maar goed, het begon met MIVV. Het boutje werd een popnagel. Dat zal dus niet genoeg zijn.
 
Van dat popnageltje maakte ik weer een boutje, vorig jaar. kan dat bij die Akra ook niet?
Aan de andere kant, heb nu een Akra full system onder mijn nieuwe ER-6 hangen, daar hoeft wat mij betref de killer niet uit, hoewel ik binnenkort wel dat laspuntje breek om eens te horen hoe hij zonder klinkt.

Anyway, deze regel kwam er al aan, net zoals nieuwe motoren die geknepen zijn naar 35kW, ook niet naar vol vermogen kunnen worden gezet. Koop je dus een SV of MT-07 met A2, dan kan je na behalen zwaar rijbewijs die motor niet meer ontgrenzen en moet die van de hand als je sneller wil. Kunnen we niet met hooivorken en fakkels naar Brussel? Er zitten daar een stel idioten die steeds meer vreemde regels maken.
 
Van dat popnageltje maakte ik weer een boutje, vorig jaar. kan dat bij die Akra ook niet?
Aan de andere kant, heb nu een Akra full system onder mijn nieuwe ER-6 hangen, daar hoeft wat mij betref de killer niet uit, hoewel ik binnenkort wel dat laspuntje breek om eens te horen hoe hij zonder klinkt.

Anyway, deze regel kwam er al aan, net zoals nieuwe motoren die geknepen zijn naar 35kW, ook niet naar vol vermogen kunnen worden gezet. Koop je dus een SV of MT-07 met A2, dan kan je na behalen zwaar rijbewijs die motor niet meer ontgrenzen en moet die van de hand als je sneller wil. Kunnen we niet met hooivorken en fakkels naar Brussel? Er zitten daar een stel idioten die steeds meer vreemde regels maken.

Je mag een motor van 70 kw ook niet meer dan de helft terugschroeven..
Dit betekent dat als je een motor zonder officiele 35kw set hebt en hij heeft origineel meer dan 50kw vermogen je m met a2 niet mag berijden.
Mijn fazer uit 2001 zijn gene 35kw setjes voor te koop. Wel 25kw setjes. Goedgekeurd etc. Maar van 70 naar 25 kw is te groot verschil dus dat mag niet..
Letterlijk wat t rdw mij heeft gemaild. :? Moest ze ook eerst uitleggen wat er op hun eigen website stond.


Sorry offtopic.
Ontopic.
Dat laatste zinnetje is vooral naar. Dat t verwijderen van je dbkiller schade moet toebrengen aan de rest van t systeem.
Gelukkig zijn er nog heel veel oude uitlaten met verwijderbare db killers.
Ik zelf zou m er lekker inlaten maar iedereen is vrij om te doen wat ie wil.
 
waarom uberhaupt een dbkiller ?
vroeger waren uitlaten gewoon stil/goedgekeurd met de hoeveelheid demping die er standaard in zat.
Of dat nou wol,geperforeerde -platen, pijpjes of een combinatie van die 3 was.
pas later heeft men dat verwijderbaar gemaakt.
demper.jpg


nu word er dus een bewust te luide uitlaat gemaakt met een extra stukje pijp in het midden van de luchtstroom wat in principe niet meer verwijderd zou hoeven te worden.

full
 
Laatst bewerkt:
waarom uberhaupt een dbkiller ?
vroeger waren uitlaten gewoon stil/goedgekeurd met de hoeveelheid demping die er standaard in zat.
Of dat nou wol,geperforeerde -platen, pijpjes of een combinatie van die 3 was.
pas later heeft men dat verwijderbaar gemaakt.
[afbeelding]

nu word er dus een bewust te luide uitlaat gemaakt met een extra stukje pijp in het midden van de luchtstroom wat in principe niet meer verwijderd zou hoeven te worden.

[afbeelding]


:^ Wat ik wel vindt als ik de foto's in dit topic zie dat ze bij Akrapovic die dB killers er dan best wel wat netter permanent in vast mogen zetten ipv het gaatje waar het bevestigingsboutje doorheengaat even vol te schijten met het lasapparaat.

Ik denk dat als ze gewoon de dempers maken welke aan de eisen voldoen en daarmee dus een permanente dB killer er vast in hebben zitten maar het niet duidelijk te zien is dat er een dB killer in zit het probleem van eventueel geklaag ook zo opgelost zal zijn.
 
:^ Wat ik wel vindt als ik de foto's in dit topic zie dat ze bij Akrapovic die dB killers er dan best wel wat netter permanent in vast mogen zetten ipv het gaatje waar het bevestigingsboutje doorheengaat even vol te schijten met het lasapparaat.

Ik denk dat als ze gewoon de dempers maken welke aan de eisen voldoen en daarmee dus een permanente dB killer er vast in hebben zitten maar het niet duidelijk te zien is dat er een dB killer in zit het probleem van eventueel geklaag ook zo opgelost zal zijn.

En waar koop je dan uiteindelijk een andere demper voor? Voor die kleine verandering in toonhoogte?
 
En waar koop je dan uiteindelijk een andere demper voor? Voor die kleine verandering in toonhoogte?

simpel minder gewicht + geen gloeiend hete demper meer waaraan je zelf of bagage aan kunt verbranden.

ik zelf rij met Akra's maar heb de DB killers er altijd er in zitten. zonder is gewoon weg veels te luid.
Eigenlijk geeft een open lucht filter veel meer beleving voor een berijder. die uitlaat zit achter je en het geluid waait ook alleen maar weg. dus wil je, je motor beter horen moet je er een luidere uitlaat op zetten waardoor je niet motor rijdende omgeving nog meer geluid herrie ervaart, beetje krom eigenlijk.
Dus 1x raden wat ik op mijn motor heb + het leverde nog extra PK op :9

download.php
 
Laatst bewerkt:
En waar koop je dan uiteindelijk een andere demper voor? Voor die kleine verandering in toonhoogte?

Begrijp me niet verkeerd, ik houd er ook van dat de motor een mooier geluid maakt dan met de standaard demper en ik heb liever ook gewoon zelf de keuze of ik met of zonder een dB killer rijd.

Wel vind ik dat als er door de nieuwe regelgeving de dB killer niet meer verwijderd mag worden, ze de dempers dan beter zo kunnen maken dat de dB killer er vast in zit en dat je ook niet kan zien dat deze er gewoon maar in vastgelast is.

Overigens wordt een aftermarket uitlaat niet alleen gemonteerd voor het geluid, maar vaak komt het het gewicht ook ten goede, of de originele demper is zo lomp groot zodat een andere uitlaat het een stuk beter maakt.
 
simpel minder gewicht + geen gloeiend hete demper meer waaraan je zelf of bagage aan kunt verbranden.
Een sportdemper met DB killer erin wordt anders aardig heet hoor.
ik zelf rij met Akra's maar heb de DB killers er altijd er in zitten. zonder is gewoon weg veels te luid.
Eigenlijk geeft een open lucht filter veel meer beleving voor een berijder. die uitlaat zit achter je en het geluid waait ook alleen maar weg. dus wil je, je motor beter horen moet je er een luidere uitlaat op zetten waardoor je niet motor rijdende omgeving nog meer geluid herrie ervaart, beetje krom eigenlijk.
Dus 1x raden wat ik op mijn motor heb + het leverde nog extra PK op :9

[afbeelding]

En dat is nou weer geen optie want dan wordt ik de baan afgetrokken op het circuit vanwege geluid. Een DB-killer is een stuk sneller/eenvoudiger te de/monteren...
 
die dempers moeten niet worden aangepast, de straf voor het zonder rijden moet vele malen hoger.
lekker afschuiven door dat gespuis in Brussel.
Als jij denkt God te zijn en schijt aan de hele wereld hebt om zonder normale demping te moeten rijden, lever je je motor maar in en meteen de verschrootter in met dat kreng.
 
die dempers moeten niet worden aangepast, de straf voor het zonder rijden moet vele malen hoger.
lekker afschuiven door dat gespuis in Brussel.
Als jij denkt God te zijn en schijt aan de hele wereld hebt om zonder normale demping te moeten rijden, lever je je motor maar in en meteen de verschrootter in met dat kreng.


en wat is jouw gedachte over scooterrijders die geen beschermende kleding dragen?
 
die dempers moeten niet worden aangepast, de straf voor het zonder rijden moet vele malen hoger.
lekker afschuiven door dat gespuis in Brussel.
Als jij denkt God te zijn en schijt aan de hele wereld hebt om zonder normale demping te moeten rijden, lever je je motor maar in en meteen de verschrootter in met dat kreng.

Duidelijk een motorliefhebber... zucht |(

Waar blijft de tijd dat motorrijders alleen gehaat werden door mensen zonder motorrijbewijs en iedereen die motor reed je maat was...
Ik heb het vermoeden dat de laatste paar jaar er steeds meer "motorrijders" (geen liefhebbers) bijkomen om de files te omzeilen. :X
 
Er zijn heel veel motoren, zoniet de meeste , die prima klinken en gewoon goedgekeurd zijn.
als je dan onnodig veel herrie maakt, wat heeft dat nog voor nut, zoals gezegd neem dan een open luchtfilter en ga me je eigen hoofd op het geluid zitten :)
 
We wijken natuurlijk een beetje van het onderwerp af maar ik heb een open demper (en K&N filter) voor de vermogens toename.
Demper zonder killer (en filter) geven mij 25% meer vermogen (testbank gemeten) dan met het ekeur rietje waar ie astma van krijgt.
 
Duidelijk een motorliefhebber... zucht |(

Waar blijft de tijd dat motorrijders alleen gehaat werden door mensen zonder motorrijbewijs en iedereen die motor reed je maat was...
Ik heb het vermoeden dat de laatste paar jaar er steeds meer "motorrijders" (geen liefhebbers) bijkomen om de files te omzeilen. :X

Heeft niets met haat te maken, Auto's, Motoren, prachtig dat geluid,
maar we zijn niet alleen op de wereld, en steeds meer motorrijders,
dus steeds meer lawaai, en steeds meer regeltjes,
gewoon met zijn allen een beetje gedragen,
lekker onder de radar blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan