Verscherpte regels over de bevestiging van db-killers

Tijdje met open pijp gereden, was in het begin leuk maar ging me uiteindelijk toch veel te hard.
Dit in combinatie met de torenhoge boete die erop staat, toch besloten de db-killer er weer in te drukken.
 
Het interesseert mij omdat ik lekker overal wil blijven rijden, en het vervelend zou vinden als een luide minderheid het rijplezier voor de rest van de motorrijders verpest. Lijkt me logisch toch?

Als er wegen worden afgesloten door asociaal gedrag, ja, dan ga ik wel zeuren ja.

"mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker wat ik wil" is ook zo'n dooddoener. Dan rechtvaardig je dus meteen alles. "ah joh, mensen zeuren toch wel, dus ik hou lekker mijn blackmetalconcerten in de tuin, ga op straat mensen in hun oren schreeuwen en kabaal maken met een open uitlaat. Het maakt niet uit wat ik doe, mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker aso." Da's toch krom of niet? :)

Je hebt legitiem zeuren en zinloos zeuren. Als mensen zeuren om motoren die bovenwettelijk veel lawaai maken is dat terecht. Zeuren mensen maar doe je gewoon netjes dan is het inderdaad het probleem van de "zeurder", maar dat dat gaat in deze situatie, waarin jullie dus met te luide uitlaat rijden, niet op.

Maar anyway, ik verwacht niet dat iemand die zijn eigen plezier boven dat van anderen stelt gevoelig is voor redelijkheid of op andere gedachten komt. :W


Nee hoor. Ik rechtvaardig niet alles. Dit ook niet.

Ik geef aan waarom ik mij er niet aan stoor dat men over mij loopt te zeuren in dit geval. :)
 
Laatst bewerkt:
Het interesseert mij omdat ik lekker overal wil blijven rijden, en het vervelend zou vinden als een luide minderheid het rijplezier voor de rest van de motorrijders verpest. Lijkt me logisch toch?

Als er wegen worden afgesloten door asociaal gedrag1, ja, dan ga ik wel zeuren ja.

"mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker wat ik wil" is ook zo'n dooddoener. Dan rechtvaardig je dus meteen alles. "ah joh, mensen zeuren toch wel, dus ik hou lekker mijn blackmetalconcerten in de tuin, ga op straat mensen in hun oren schreeuwen en kabaal maken met een open uitlaat. Het maakt niet uit wat ik doe, mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker aso." Da's toch krom of niet? :)

Je hebt legitiem zeuren en zinloos zeuren.2 Als mensen zeuren om motoren die bovenwettelijk veel lawaai maken is dat terecht. Zeuren mensen maar doe je gewoon netjes dan is het inderdaad het probleem van de "zeurder", maar dat dat gaat in deze situatie, waarin jullie dus met te luide uitlaat rijden, niet op.

1. Die wegen worden afgesloten door het gezeik van zeikende zeurmensen, die zouden zeuren over het geluid van de banden als de uitlaat geen geluid zou produceren. Dus dan rij je langs op het achterwiel zodat alleen dat wiel geluid maakt, maarja daar zeuren ze dan ook weer over. M.a.w. het is nooit goed.
2. Dank je dat jij dat even bepaalt voor iedereen. Ik vind jouw gezeur over het afsluiten van dijken onzinnig. Het gezeur van zure zeurmensen is ook onzinnig. LOL!@Bovenwettelijk geluid, mensen zeiken al als je met de motor uit aan komt rollen. Omdat ze zuur zijn.
 
Het is ongetwijfeld een minderheid die zich er aan stoort, maar de minderheid is weer het luidste (ironisch genoeg) en de gemeentes kunnen niets anders dan daar gehoor aan te geven.. Zoals een beetje met alles en iedereen die zich in Nederland gekwetst of achtergesteld voelt :')

Anyway, noem mij maar asociaal als ik bewust zéér laagtoerig door een woonwijk rijdt met het oog om zo min mogelijk tot last te zijn :Y Enkel omdat mijn uitlaat meer geluid kán maken dan zou mogen.
 
Maar anyway, ik verwacht niet dat iemand die zijn eigen plezier boven dat van anderen stelt gevoelig is voor redelijkheid of op andere gedachten komt. :W

Ik denk dat ik knettergek zou worden van een buurman die viool en trekzak speelt, zou jij daarmee stoppen als je mijn buurman was?

Gewoon, omdat je jouw plezier niet boven dat van mij zou stellen?

N.B. ik ben van mening dat jouw beledigende kwalificaties van je medemens heel wat asocialer zijn dan de onbedoelde geluidshinder die sommige anderen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Het is ongetwijfeld een minderheid die zich er aan stoort, maar de minderheid is weer het luidste (ironisch genoeg) en de gemeentes kunnen niets anders dan daar gehoor aan te geven.. Zoals een beetje met alles en iedereen die zich in Nederland gekwetst of achtergesteld voelt :')

Anyway, noem mij maar asociaal als ik bewust zéér laagtoerig door een woonwijk rijdt met het oog om zo min mogelijk tot last te zijn :Y Enkel omdat mijn uitlaat meer geluid kán maken dan zou mogen.


Nou das dan prima ...............ASO....... :+


je hebt vind ik gelijk hoor :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het interesseert mij omdat ik lekker overal wil blijven rijden, en het vervelend zou vinden als een luide minderheid het rijplezier voor de rest van de motorrijders verpest. Lijkt me logisch toch?

Als er wegen worden afgesloten door asociaal gedrag, ja, dan ga ik wel zeuren ja.

"mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker wat ik wil" is ook zo'n dooddoener. Dan rechtvaardig je dus meteen alles. "ah joh, mensen zeuren toch wel, dus ik hou lekker mijn blackmetalconcerten in de tuin, ga op straat mensen in hun oren schreeuwen en kabaal maken met een open uitlaat. Het maakt niet uit wat ik doe, mensen zeuren toch wel dus ik doe gewoon lekker aso." Da's toch krom of niet? :)

Je hebt legitiem zeuren en zinloos zeuren. Als mensen zeuren om motoren die bovenwettelijk veel lawaai maken is dat terecht. Zeuren mensen maar doe je gewoon netjes dan is het inderdaad het probleem van de "zeurder", maar dat dat gaat in deze situatie, waarin jullie dus met te luide uitlaat rijden, niet op.

Maar anyway, ik verwacht niet dat iemand die zijn eigen plezier boven dat van anderen stelt gevoelig is voor redelijkheid of op andere gedachten komt. :W

jij hebt zeker blauwe ogen? hele dagen in de oren van anderen te lopen te zitten te schreeuwen op straat :+
 
Ik denk dat ik knettergek zou worden van een buurman die viool en trekzak speelt, zou jij daarmee stoppen als je mijn buurman was?
Misschien niet, maar je zou er wel over in dialoog kunnen treden, en mogelijk naar een tussenweg zoeken. Zoals doedelzakken tussen 17.00 en 18.00 of whatever. Hetzelfde geldt hiervoor. Iedereen blijft lekker motorrijden op dijkjes en al, maar dan wel zonder teveel geluid te maken.

Zo lastig is het allemaal niet...
 
Ik heb last van asociale wielrenners op dijkjes en B wegen, wanneer verbieden ze dat eens eindelijk???
 
Heb je hier een bron voor? Klinkt namelijk te dom om waar te zijn :')

Beetje late reactie;

As from 2016 member states of the EU will no longer have the option to restrict the maximum power output of motorcycles to 74 kW. New motorcycles with an engine capacity exceeding 125 cm³ (sub-categories A2 and A3) will have to be equipped with Anti-lock Braking systems (ABS) while light motorcycles (sub-category A1) between 51 and 125 cm³ will have to have at least Combined Braking Systems (CBS).

Measures to prevent tampering of the powertrain are going to be installed on all new powered two wheelers with a performance of up to 35 kW (sub-categories B, A1 and A2). The riders organisations represented by FEMA successfully managed to exclude A3 motorcycles and sidecars from these measures. Similarly, special schemes for the approval of individually built motorcycles remain in place which means that the possibility to exempt custom motorcycles from some of the strict measures of this regulation remains.

Heb je nog geluk dat het voor vol vermogen niet is gelukt, dat je vol vermogen motoren ook niet zou mogen aanpassen op vermogen.

FEMA On Regulation

Dit soort shit was in 2012 dus al besloten. Anyway, van de Suzuki SV650A en Yamaha MT-07 zijn dus al speciale modellen. Vast nog wel van meer types, let wel: het gaat om nieuwe modellen die vanaf 2016 op de markt zijn (Yamaha deed het al een jaartje eerder).
 
Nergens heb ik het over een aso-uitlaat, ik noem het een open systeem. En ik projecteer je felheid inderdaad op jou, aso, puber etc. ik vind het allemaal nogal "statements" die je maakt.

Ik heb een buurjongen van 17, de beste vent is DJ. Het is zijn lust en zijn leven, maar soms gaat het wel eens zo hard, dat hier de kopjes in de kast staan te rabbelen. Ik loop dan naar zijn schuur, waar hij met een man of wat zit te musiceren en vraag of het wat rustiger kan. Drink soms een biertje mee en klets nog even gezellig. Het gaat dan nog steeds erg hard, maar mijn kinderen kunnen wel weer slapen en ik heb er vrede mee.

Ik had ook over het hek kunnen springen en hem een aso kunnen noemen die alleen maar aan zichzelf denkt en een asociale puber die de hele avond veel te veel herrie maakt met z'n teringmuziek.

Ik hoop dat je het nuanceverschil ziet en precies daar zit volgens mij het probleem.
:^
 
Altijd weer die uitlaat discussies.

De Tuono met Mivvs zonder DB-killers klinkt naar mijn smaak en waarschijnlijk dat van vele straatbewoners en dijkbewoners gewoon veel te hard en asociaal.

Ja, ik ben zo iemand die denkt "wat zou ik hiervan vinden als ik in de schoenen van een ander stond".
 
Klopt als een bus. Ik ben ook een aso in dit geval en ik ben dat bewust.

Ik heb echter in het achterhoofd dat mensen (vooral wij Nederlanders!) toch wel zeiken. Als er niets te zeiken is gaan ze iets zoeken om over te zeiken. Zo goed hebben wij het hier nu eenmaal.

Nu zeiken ze, terecht, over luide uitlaten. Is dat probleem opgelost dan vinden zij (dan wel andere) een nieuw probleem om over te zeiken.

Zo zeiken we met ze allen wat af. Tussendoor probeer ik nog wat te genieten van mijn leven zonder andere daarbij pijn te doen. Dat gaat mij goed af!

Die zeikerds die ik af en toe tegen komen zwaai ik naar met een glimlach zoals deze smiley. :W


Ik voel mij dan een beetje zo en tuf cool verder. 8-)
[afbeelding]
Deze man snapt het :}
 
Laatst bewerkt:
je hebt open pijpen en je hebt open pijpen...

racefit growler zonder cat of een lange akrapovic met cat.
en toch zijn het allemaal "open" pijpen.
 
wat een belachelijke discussie's hier man man......

ja ik rij ook met een open akra , klinkt lekker en ze horen me van ver aankomen ( weer zo een egoïst zullen sommige denken nu) . kunnen ze rekening houden met een aankomende motor rijder! weer een beetje veiligheid.

soms schrik ik mezelf rot hier van motors op een recht stuk. en niet voor het geluid , maar voor de standaard motoren die je bijna niet hoort aankomen en dan met een hoge snelheid langs je auto vliegen. dat vind ik pas gevaarlijk , en ja je kan nu aanhalen ze mogen niet hard rijden ! tja dat de gene die nooit niks verkeerd in zen leven heeft gedaan de eerste steen werpt.

en ja er zullen mensen zijn wat zich storen aan mijn te luide uitlaat , net zoals ik me stoor aan andere mensen wat s'nachts terug komen van een avond stappen waarvan ik wakker word. of van buren die tot s'avonds laat liggen te timmeren of muziek te spelen. wielrenners wat denken dat de weg van hun is enzo.....

en weet je wat ik daaraan doe , awel niks leven en laten leven. iedereen heeft wat teveel te zeiken tegenwoordig. kijk na jezelf en get a life zeurpieten.
 
Begrijp ik nu goed dat je een 3 maanden oud topic omhoog schopt om te zeiken over de discussies in dat topic dat iedereen zit te zeiken :? :? :?

Maar ok, dat mag hier :+
 
wat een belachelijke discussie's hier man man......

ja ik rij ook met een open akra , klinkt lekker en ze horen me van ver aankomen ( weer zo een egoïst zullen sommige denken nu) . kunnen ze rekening houden met een aankomende motor rijder! weer een beetje veiligheid.

soms schrik ik mezelf rot hier van motors op een recht stuk. en niet voor het geluid , maar voor de standaard motoren die je bijna niet hoort aankomen en dan met een hoge snelheid langs je auto vliegen. dat vind ik pas gevaarlijk , en ja je kan nu aanhalen ze mogen niet hard rijden ! tja dat de gene die nooit niks verkeerd in zen leven heeft gedaan de eerste steen werpt.

en ja er zullen mensen zijn wat zich storen aan mijn te luide uitlaat , net zoals ik me stoor aan andere mensen wat s'nachts terug komen van een avond stappen waarvan ik wakker word. of van buren die tot s'avonds laat liggen te timmeren of muziek te spelen. wielrenners wat denken dat de weg van hun is enzo.....

en weet je wat ik daaraan doe , awel niks leven en laten leven. iedereen heeft wat teveel te zeiken tegenwoordig. kijk na jezelf en get a life zeurpieten.

Goed verhaal, lekker kort!
 
Waar blijft de tijd dat motorrijders alleen gehaat werden door mensen zonder motorrijbewijs en iedereen die motor reed je maat was...

Ik weet niet hoe het vroegah was, maar er rijdt tegenwoordig helaas ook heel veel tuig op motoren. Een hele zomer met groepen noord-afrikaanse motor- en quadrijders die het nodig vinden om met 10.000 toeren en geen decibelkillers rondjes langs terrasjes in A'dam te rijden heeft mijn liefde voor andere motorrijders enigzins doen afkoelen.

Deze maatregel kan ik me daarom wel enigzins in vinden. Lullig voor de motorliefhebber die het suffe geluid van zijn BMW o.i.d. wat meer bite wil geven, maar ja.
Beter zou gewoon goede handhaving zijn op aso rijgedrag waarbij ze niet gaan zeiken als je netjes rijdt maar wel 2 decibel te veel produceert, maar wel als je je decibel killers verwijderd hebt en vervolgens als een aso door de stad rijdt. Maar dat schijnt te veel gevraagd te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan