Goedendag!
Momenteel bezit ik een Honda XL600V Transalp van 1992.
Ik heb nog code 80 vermelding op het rijbewijs tot begin januari, wat wil zeggen dat ik tot die tijd max 35kw mag rijden.
De Transalp heeft origineel 37kw, de terugvoersetjes waren enkel te krijgen naar 25kw. De motor is dan ook teruggezet (ook op kenteken) naar 25kw.
Wie heeft er ervaring mee wat het merkbaar verschil is tussen 25kw en 37kw?
Ik rij meestal met mijn vriendin als bijrijder achterop en merk dat ik wat meer wil dan de motor momenteel kan leveren.
Dit is binnendoor niet zo'n probleem, maar merk je met maximale snelheid en een helling/ berg op in b.v. Sauerland.
Dit ter overweging de Transalp weer naar 37kw te brengen of toch de motor om te steken voor een wat zwaarder model, richting de 90 a 100 pk.
Wat is hierin jullie ervaring / advies?
Groetjes,
Peter!
Momenteel bezit ik een Honda XL600V Transalp van 1992.
Ik heb nog code 80 vermelding op het rijbewijs tot begin januari, wat wil zeggen dat ik tot die tijd max 35kw mag rijden.
De Transalp heeft origineel 37kw, de terugvoersetjes waren enkel te krijgen naar 25kw. De motor is dan ook teruggezet (ook op kenteken) naar 25kw.
Wie heeft er ervaring mee wat het merkbaar verschil is tussen 25kw en 37kw?
Ik rij meestal met mijn vriendin als bijrijder achterop en merk dat ik wat meer wil dan de motor momenteel kan leveren.
Dit is binnendoor niet zo'n probleem, maar merk je met maximale snelheid en een helling/ berg op in b.v. Sauerland.
Dit ter overweging de Transalp weer naar 37kw te brengen of toch de motor om te steken voor een wat zwaarder model, richting de 90 a 100 pk.
Wat is hierin jullie ervaring / advies?
Groetjes,
Peter!