Verschil 4takt/2takt Quad

Phoenix^

Rookie
16 jun 2004
4
0
Belgie
Ik heb een vraagje, ikzou graag een Yamaha Quad kopen voor voornamelijk op de weg en in de duinen (militair gebied) rond te rijden... Ook wel voor in de bossen, maar ik vraag me af wat het verschil is tussen die 2takt's en die 4takt's?? ik wou een Yamaha 350Raptor kopen wmaar dat is naar het schijnt een 4takt. Is dit wel geschikt voor de bossen duinen en snel optrekwerk op de straat?

GRoeten Phoenix^
 
viertakt is relaxt :) ...lekker koppel enzo...
denk dat je voor op de weg ook beter viertakt kunt hebben (zelfde als met offroadmotoren op de weg...tweetakt wordt afgeraden)...
 
Voor de duinen in Hechtel... het si eigenlijk militaar domein maarja O-) DIk lol altijd, maar voor de bos is ongeveer etzelfde eh :)

Enne dus een 2takt 2cilinder, ik ga ereens achter kijken.


Bedankt, Phoe
 
is't nie eerder voor gaan te posen in hasselt tussen de andere wierwielende dingetjes :p
joenges da's daar weer zo'n rage,iedereen moet zo'n ding hebben en wat ben je der mee als je der niet mee 't veld of 't zand op kan |(

ik zou gaan voor een 4takt ook al omdat die meer koppel,normaler geluid(zo'n 2t maakt juist een brommergeluid :+ ) en ook al minder zuipt en onderhoud vraagt(kzag da ge student zijt...)
trouwens voor snelheid moet je da nie kopen want zo'n ding gaat toch niet vooruit(heb der genoeg mee gecrost :) )
 
neem de banshee, daar heb je als door duinen wilt raggen de meeste lol mee. Ik heb een RD350 en zou deze niet willen ruilen voor welke viertakt dan ook. Boven de 7000 toeren explodeert de motor en je jaagt de motor dan door de versnellingen tot je in no time in zijn 6 bij 10000 toeren rondjaagt. Daarbij hoort dan niet het geluid van een brommer (we hebben het hier niet over een MZ250TS) maar van een GP-racer van eind jaren zeventig, beginjaren tachtig. Verslavend!

groeten,

Harris
 
heb zelf een yamaha raptor 660r gehad en die reed heel fijn
kameraad van mij had een banshee en die was heel zenuwachtig op het gas
wil je er 1 met kenteken ?
dan zou ik toch voor een raptor gaan mits je het geld er voor over want ze zijn niet goedkoop!!
wil je er hoofdzakelijk 1 voor de cross dan kan je ook een banshee nemen
je kunt met een raptor ook flink tekeer gaan hoor in het zand
ben er verschillende keren zo maar afgegooid
 
veel plezier met je quad...

maar wil je toch ff waarschuwen...niet alleen belgische militairen rijden rond op het militair gebied in hechtel.Heb vorig jaar zelf nog bijna 2enduro rijders platgewalst met men pantsertje?en neem van mij aan dat ik het jullie van harte gun maar wees voorzichtig want zelfs als er iets gebeur met een collega motorrjder in de duinen zal je voll in fout gesteld worden met de nodige poeha want je zit op dat moment op verboden terrein.en zeker in hechtel zou ik uitkijken voor schietoefeningen van onze F16.k wil echt de pret niet bederven maar...kijk uit.

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan