reinhoud
MF veteraan
Persoonlijk zou ik voor de V-Strom een uitzondering maken..Nee, dat is een Suzuki en dus beter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Persoonlijk zou ik voor de V-Strom een uitzondering maken..Nee, dat is een Suzuki en dus beter.
Gaaf.. ik heb er ook eentje ..van 24.Daar heb ik mijn zoon voor.
Een motor maakt het niet uit of er water uit de lucht valt, want zo'n ding denkt niet na.Is wellicht wel een goed idee om eens een moderne motor te proberen. Ik stoorde me aan de arrogante houding van sommige autobezitters die vol trots vertellen dat hun kleine motortje veel meer presteert dan zo’n hoogtoerige (30 jaar oude) motorfiets. Daar komt inderdaad bij dat die moderne auto met zoveel gemak (snel) kan worden bereden door elke willekeurige grijze bejaarde mevrouw. Maar even ter verduidelijking: zit liever op die oude Honda dan in zo’n koekblik.
BTW: toen ik de Polo moest volgen was het heel slecht weer, regen. Dat maakt het voor de motor al moeilijker en ik ben geen regenrijder.
Je versys motor book voelt ook Saai en log aan voor een 1000cc. (ik heb er al op gereden)Mwa, dat ligt heel sterk aan het bouwjaar.
Mij oude 1983 GPz1100 met 120pk was best rap maar zoop als een ketter. 1:10 was rustig rijden met een clubje maten 50-75pk motoren en 1:8 als je ook maar een klein beetje echt ging spelen.
Mijn 2018 Versys 1000 heeft ook 120pk en heeft in iedere versnelling en ieder toerental een koppel waar je eng van wordt en rijdt in een clubje met 50-75pk motoren rond het 1:21 - 1:22 en als je gaat spelen tegen een R6 dan rij 1:16 -1:17.
Met toerer Versys voelt lichter en minder saai.
Mooi topic, gaan we zo ook nog even de YZR en NSR uit de grand prix's vergelijken met een trabant ?
Dat is een goede vraag. Waar het mij om gaat is dat ik als het ware “ een beetje jaloers” wordt op die auto krachtbronnen. Die grote SUV wordt met zo’n klein knullig motortje met geweld voortgestuwd, en dat ook nog bij een heel laag toerental. Olieverversen om de 20 of 30.000km .En ze blijven nog lang heel ook. En in verhouding veel zuiniger met benzine. Terwijl wij met onze hoogtoerige , om aan vermogen te komen, motorfietsen , zo’n zware asobak met 4 personen erin nauwelijks kunnen bijhouden op de weg. Waarom loopt de motorfietstechniek blijkbaar zoveel achter? Laatst zei een bezitter van een Renault Cadjar met een 800cc motortje die nauwelijks 4000 toeren draait erin dat hij niet snapte waarom een 650 cc , met anderhalf keer meer toeren, motor fiets zo slecht presteert. Moest hem eigenlijk wel gelijk geven.
Denk niet dat die suzuki nou echt geweldig snel is met zen 11 seconden tot 100 , denk dat zelfs mijn 150cc (SS50) bij de stoplichten dat tot 100km/h de kleine 150cc wint , er is echt iets mis met jou honda dan , want tegen een 'normale' 500cc + motorfiets moet die suzuki het afleggen .Een kennis van me heeft een Suzuki S Cross 1000cc. (Auto) Als je motorkap opendoet moet je met een vergrootglas het motorblok zoeken. Dat is kleiner dan een 500cc motorfiets. Heb er een stukje mee gereden en het voelt alsof je een 3 liter heb. Je wordt er gewoon bang van. Daar kan mijn 650 motorfiets bij lange na niet tegenop.
Yes, daar heb je wat aan. Verbaas nog wel dat zo’n ding heel blijft in handen van mensen die totaal geen gevoel voor techniek hebben. En met zeer lange onderhoud intervallen. Dat is wel weer knap van die constructeursHier staat het prima uitgelegd, laat je even weten of het jouw vraag beantwoord heeft ?
Turbo Techniek voor benzine - Squadra Tuning
Turbo’s zijn tegenwoordig een onmisbaar onderdeel op een motor. Het vergroot relatief makkelijk het koppel en vermogen van een motor...squadra-tuning.nl
Nou ja, er zijn zat gevallen van kleine hoogvermogende turboblokken in auto's die niet erg veel kilometers halen, het is gewoon een gevolg van zwaar belast worden. Ook de snelle diesels komen niet meer aan de kilometrages die een 200D fluitend deed, mede vanwege de veel ingewikkeldere technologieën die meer aandacht vragen.
Een 200D stinkt, doet nul tot 100 in drie minuten, maar gaat gewoon een miljoen kilometer halen.Milieu bullshit. Ze zijn onbetrouwbaarder geworden en gaan minder lang mee door de idiote milieu eisen.
De Puch Maxi van mijn broertje trok de Jawa 350 van mn vader met passagier achterop er uit... Waarschijnlijk niet van uit stilstand, maar wel vanaf 70km/hde rest mag lekker door beppen over hoe ze met hun puch maxi vroeger een trekker dr uut trokkn en hoogtoerig versus blaat, laat het vooral niet inhoudelijk worden
En van de reparatiekosten van sommige moderne diesels kun je een andere auto aanschaffen..Nou ja, er zijn zat gevallen van kleine hoogvermogende turboblokken in auto's die niet erg veel kilometers halen, het is gewoon een gevolg van zwaar belast worden. Ook de snelle diesels komen niet meer aan de kilometrages die een 200D fluitend deed, mede vanwege de veel ingewikkeldere technologieën die meer aandacht vragen.
Mijn eerste motor was een nieuwe Jawa 640.De Puch Maxi van mijn broertje trok de Jawa 350 van mn vader met passagier achterop er uit... Waarschijnlijk niet van uit stilstand, maar wel vanaf 70km/h
Snap wat je bedoelt.. Maar op straat is het opzoeken van de limiet niet altijd handig. En als vering, demping, chassis en remmen voorspelbaar zijn.. dan kan een opzwepende afgifte van het blok door ouderwetse 2takt techniek.. of turbo.. voor sommigen best wenselijk zijn.Weten wat er gaat komen als je aan het gas draait is niet saai.