Verschil BPM zelf berekend en bij RDW

SiRoj

MF veteraan
9 sep 2007
5.412
1
Hengeloow
Hallo mensen,

Vandaag had ik keuring van mijn motor bij de RDW.. Alles ging voorspoedig, alleen is het BPM bedrag dat ik moest afdragen 366, waar ik zelf 272 had berekend..

(https://diensten.vwe.nl/publiek/BPMCalcImport.aspx) datum 20-06-2002 en de netto cataloguswaarde is volgens de RDW 8034 (dacht zelf 10999, maargoed)

Leeftijd in maanden is 67, dat komt overeen met de website

Weet iemand waar dit verschil in zit? Hebben ze een fout gemaakt bij de RDW?

Mvg, Joris
 
Je zou zelfs met deze gedachte goedkoper moeten uitkomen: cataloguswaarde is volgens de RDW 8034 (dacht zelf 10999, maargoed)
 
Laatst bewerkt:
is het niet het totaal bedrag?
dus incl keuring, te naam stellen etc etc
 
Als je twijfelt gewoon even bellen of terug gaan en vragen hoe ze aan het bedrag zijn gekomen.
 
Als ik die berekening van de RDW doe komt het gewoon overeen.. Die calculator klopt waarschijnlijk dus niet, lekker dan :+... Maargoed, die 90 euro zal het grote verschil niet maken, maar komt niet fijn uit op de begroting natuurlijk

@Blue One: Die gast ter plekke weet toch niet over welke website ik het heb ...
 
Laatst bewerkt:
tja das best vaag ja ik was 3 weken geleden 100 eurie goedkoper uit .ik dus mooi mn mond houden haha igg suc6 met het uitzoek werk!!
 
Als ik die berekening van de RDW doe komt het gewoon overeen.. Die calculator klopt waarschijnlijk dus niet, lekker dan :+... Maargoed, die 90 euro zal het grote verschil niet maken, maar komt niet fijn uit op de begroting natuurlijk

@Blue One: Die gast ter plekke weet toch niet over welke website ik het heb ...

Oh ik heb het linkje niet aangeklikt, dacht dat het een site van de RDW was waar jezelf uit kon rekenen.

Maar 90 euro is best een groot verschil, daar tank ik 4 keer van ....

Dan zou ik gewoon even bellen of beter nog mailen waarbij je dat linkje kan vermelden
 
Jah, denk dat ik ze sowieso ff ga mailen, maar misschien dat iemand hier het kon verklaren
 
Volgens mij heb je zelf een fout gemaakt.
De Douane gaat uit van de netto cataloguswaarde (prijs excl. BPM en BTW)
op de site van VWE moet je de verkoopprijs (incl. BTW en BPM) invullen voor de berekening.
Ik heb zelf een motor en een auto ingevoerd en de berekening op de VWE site klopte tot op de euro nauwkeurig in beide gevallen.
 
Volgens mij heb je zelf een fout gemaakt.
De Douane gaat uit van de netto cataloguswaarde (prijs excl. BPM en BTW)
op de site van VWE moet je de verkoopprijs (incl. BTW en BPM) invullen voor de berekening.
Ik heb zelf een motor en een auto ingevoerd en de berekening op de VWE site klopte tot op de euro nauwkeurig in beide gevallen.

Maar of ik nu 8000 of 11000 invul, beide is het goedkoper..

Het gaat ook over cataloguswaarde, dat is inc BTW en BPM
 
Laatst bewerkt:
Volgens VWE moet je 391 euro betalen bij nieuwwaarde 10999,00

Bij de RDW namen ze 8034 (oid).. dus dat klopt nog niet... Zij namen ook bedrag inc. BTW en BPM

Heb ze gemaild, ben benieuwd naar het antwoord
 
Laatst bewerkt:
Bij de RDW namen ze 8034 (oid).. dus dat klopt nog niet... Zij namen ook bedrag inc. BTW en BPM

Heb ze gemaild, ben benieuwd naar het antwoord

8034 is het bedrag excl. BTW en BPM bij verkoopprijs van 10999,00.
Klik maar op detailberekening op de VWE site.
 
8034 is het bedrag excl. BTW en BPM bij verkoopprijs van 10999,00.
Klik maar op detailberekening op de VWE site.

Zou kunnen dat het daar aan ligt... Ik kom sowieso niet op de exacte prijs die zij hebben... Maargoed, het is betaald, dus ik heb wss gewoon verkeerd gekeken met die berekeningen
 
Netto catalogusprijs 8034

BPM 19,4% van 8034 = 1558 - 210 (vast bedrag) = 1348

Aftrek ivm afschrijving:

72 % + 2 maal 0,416 % is 72, 832 % van 1348 = 982
(Tarief tussen 5 jr en 6 maanden en 6 jr en 6 maanden + 2 maanden of delen daarvan)

Te betalen 1348 - 982 = 366

(Obv gegevens website Belastingsdienst)

Het klopt dus......
 
Terug
Bovenaan Onderaan