Verschil Ducati 800 sport en Supersport 800

GeeWee

Die hard MF'er
17 mei 2004
606
0
Utrecht
Niet dat ik ze kan betalen, maar ik vind ze erg mooi en wilde binnenkort bij Silverline de 800 sport gaan huren.

Maar ik ben dus een beetje benieuwd hoe dat nou zit met de verschillen tussen deze modellen, please help me out.
 
Model Ducati 800 Sport 2003
Categorie Sport
MOTORGEDEELTE
Type 803 cc, lucht gekoeld, l-twin, 4-takt
Boring x slag (mm) 88 mm x 66 mm
Compressieverhouding 10,3:1
Kleppen Desmodromic, 2 kleppen per cilinder
Brandstoftoevoer Marelli electronic fuel injection,45 mm throttle body
Vermogen 74,5 hp (55.6 kW) @ 8250 tpm
Max. koppel 70 Nm (51.6 ft. lbs) @ 6250 tpm
TRANSMISSIE
Koppeling Wet multiplate with hydraulic control
Versnellingsbak 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
Starter Electronisch
CHASSIS
Frame Tubular steel trellis
Ophanging voor Marzocchi 43 mm upside-down fork, 120 mm veerweg
Ophanging achter Progressive cantilever linkage with fully adjustable Sachs monoshoshock. Steel swingarm, 136 mm veerweg
Balhoofdhoek / Naloop 24 graden
WIELEN
Banden voor 120/70-17
Banden achter 170/60-17
Remmen voor dubbele 320 mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter enkele 245 mm schijf met dubbele zuigerremklauwen
AFMETINGEN
Zithoogte 815 mm (32.1 inches)
Wielbasis 1405 mm (55.3 inches)
Tankinhoud -reserve 16 l (4.2 gallon US) - 4 l (1.1 gallon US)
Drooggewicht 182,3 kg (401.9 pounds)
 
en een supersport... (wel 750cc)
Model Suzuki GSX-R 750 2003
Categorie Sport
MOTORGEDEELTE
Type 749 cc, vloeistof gekoeld, 4 - cilinders in lijn, 4-takt
Boring x slag (mm) 72 mm x 46 mm
Compressieverhouding 12,0:1
Kleppen DOHC, 4 kleppen per cilinder
Brandstoftoevoer Fuel injection 42mm
Ontsteking Digital/transistorized
Vermogen 141 hp (105.1 kW) @ 12500 tpm
Max. koppel 86 Nm (63.4 ft. lbs) @ 10500 tpm
TRANSMISSIE
Versnellingsbak 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
CHASSIS
Ophanging voor Inverted telescopic, coil spring, fully adjustable spring preload, rebound and compression damping
Ophanging achter Link-type, gas/oil damped, fully adjustable spring preload, compression and rebound damping
Balhoofdhoek / Naloop 24.1 graden / 94 mm (3.7 inches)
WIELEN
Banden voor 120/70-17
Banden achter 180/55-17
Remmen voor dubbele 320 mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter enkele 220 mm schijf met dubbele zuigerremklauwen
AFMETINGEN
Lengte 2040 mm (80.3 inches)
Breedte 715 mm (28.1 inches)
Hoogte 1135 mm (44.7 inches)
Zithoogte 830 mm (32.7 inches)
Wielbasis 1410 mm (55.5 inches)
Grondspeling 130 mm (5.1 inches)
Tankinhoud -reserve 18 l (4.8 gallon US)
Drooggewicht 166 kg (366 pounds)
 
maar wat het is..
je wilt het verschil tussen de Ducati 800 sport en ??? een Supersport 800?? ik heb er geen zien staat bij silverline.nl in ieder geval... dus had ik maar de GSXR 750 genomen..
maar voornaamste verschil is ducati is een Twin en Supersport vaak 4-lijn
 
sorry bedoel dus het verschil tussen de Ducati 800 Sport en de Ducati Supersport 900 (ipv 800), ze zien er hetzelfde uit volgens mij alleen op de site van Silverline heeft de supersport op het plaatje minder kuip dus ik vond het een beetje vaag...
 
Sjah ik zie ook niet echt veel verschil als je zo naar de motor kijkt...
behalve inderdaad het kuipje..
hier onder nog de gegevens:
 
Model Ducati 900 SS 2002
Categorie Sport
MOTORGEDEELTE
Type 904 cc, lucht gekoeld, l-twin, 4-takt
Boring x slag (mm) 92 mm x 68 mm
Kleppen 2 kleppen per cilinder
Vermogen 80 hp (59.7 kW) @ 7500 tpm
Max. koppel 79 Nm (58.3 ft. lbs) @ 6500 tpm
TRANSMISSIE
Versnellingsbak 6 versnellingen
Eindoverbrenging Ketting
WIELEN
Banden voor 120/70-17
Banden achter 170/60-17
Remmen voor dubbele 320 mm schijven met vierzuigerremklauwen
Remmen achter enkele 245 mm schijf met dubbele zuigerremklauwen
AFMETINGEN
Zithoogte 815 mm (32.1 inches)
Wielbasis 1395 mm (54.9 inches)
Tankinhoud -reserve 16 l (4.2 gallon US) - 4 l (1.1 gallon US)
Drooggewicht 188 kg (414.5 pounds)
 
Ik heb op beide Ducati's gereden (ook via Silverline). Ik vind het verschil buitengewoon klein.

De 900 rijdt wat lekkerder op lage snelheid en heeft minder last van een "lange" eerste versnelling.

Veel plezier ! :]
 
blijf me verbazen over het naamverschil, maar ik ga gwoon huren :] , keer op een duc rijden lijkt me wel wat 8-) (uberhaupt weer rijden lijkt me wel wat). Iig bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan