Verschil e keur akra of geen e keur?

kawabam

Rookie
6 nov 2003
26
2
rotterdam
Er gaat een akra uitlaatsysteem onder mijn ninja650.
E keur of niet vroeg de dealer?
Wat is verder het verschil? Prijs? Vermogenswinst? Geluid?
 
neem alsjeblieft E keur, dan is die goedgekeurd. wat hij ervoor rekent moet hij zelf weten, vermogenswinst is altijd vrij klein en geluid is bij de E keur iig niet teveel .

"E keur of niet" vind ik wel een beetje een summiere vraag als je dr net iets nieuws koopt.
 
En keur is geen gezeur. Wil je sneller zijn moet je later remmen. Als zonder e keur open pijp is moet je de motor mogelijk af laten stellen. Zijn weer extra kosten aan verbonden. Open pijp is soms leuk, maar ook vaak bloed irritant.
 
Er gaat een akra uitlaatsysteem onder mijn ninja650.
E keur of niet vroeg de dealer?
Wat is verder het verschil? Prijs? Vermogenswinst? Geluid?
De info die je geeft is heel summier. Heeft je motor normaal een katalysator en blijft deze behouden? Dat staat namelijk ook ergens beschreven, heb het eens opgezocht dus waar precies weet ik niet meer maar er is wel een gedoetje ermee. Zo is bij mijn CB een demper veranderd en die heeft ook homologatie maar dat is met kat.
 
Gewicht en vermogen gaan zo goed als geen verschil maken.
Met E-keur is hij stiller en goedgekeurd,je gaat er dus nooit problemen mee hebben.
Zonder E-keur voldoet hij niet aan milieu en geluidseisen,vooral in het buitenland heb je kans op een boete en zelfs inbeslagname,zodat je te voet naar huis kan.
 
Het verschil in vermogenswinst is niet zo heel groot van een open systeem ten opzichte van een E-keur systeem.

De geluidsproductie daarentegen is echt een heel groot verschil, het race systeem maakt echt asociaal veel meer geluid dan het e-keur systeem. (13 dB meer dan de standaarduitlaat en e-keur uitlaat) Als je daarmee gaat rijden ben je niet alleen asociaal en egoistisch bezig maar loop je ook kans op een wok melding. Er wordt tegenwoordig gelukkig steeds vaker op dit soort uitwassen gecontroleerd.

Het e-keur systeem is wel iets duurder, maar ook mooier met de carbon eindkap. Al is dat natuurlijk persoonlijk. Plus dat de gekeurde uitlaat voller klinkt dan de blikkerig klinkende open versie.....
 
Er gaat een akra uitlaatsysteem onder mijn ninja650.
E keur of niet vroeg de dealer?
Wat is verder het verschil? Prijs? Vermogenswinst? Geluid?
Misschien allemaal interessante vragen voor je dealer?
Vooral de vraag over de prijs zal hij je een zeer nauwkeurig andwoord op kunnen geven!
En wij horen natuurlijk ook graag wat de antwoorden van je dealer zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan