Verschil geluid tussen carbon en aluminium??

Hinke

MF'er
7 mrt 2002
72
0
Apeldoorn
Ik heb pas bij iemand aluminium uitlaten gehoord (MIG race uitvoering op een Firestorm). Klonk heerlijk.
Nu zit ik me af te vragen of er bij dezelfde motor, zelfde merk en type uitlaten verschil zit tussen carbon en aluminium, qua geluid dan???
 
Ik heb pas bij iemand aluminium uitlaten gehoord (MIG race uitvoering op een Firestorm). Klonk heerlijk.
Nu zit ik me af te vragen of er bij dezelfde motor, zelfde merk en type uitlaten verschil zit tussen carbon en aluminium, qua geluid dan???
Ja er zit verschil tussen. Niet echt makkelijk uit te leggen maar Carbon maakt meer geluid iig.
 
attachment.php




zo!!
 
Gave uitlaatjes! Fabian heeft volgens mij dezelfde pijp op zijn Gixxer? Klinkt iid erg goed, dus 2 van die dingen is helemaal top })
 
Jasper bedankt dat ze erin staan, maar hoe geef ik dit zelf op, dus wat is de code die ik voor en na de link moet geven??
 
Mogen motoren met 2 uitlaten trouwens meer geluid (dB) maken dan fietsen met 1 pijp?
De verdubbeling in aantal pijpen is een stijging van 3dB.
 
Mijn Firestorm (bj 2001) mag offcieel 92 dB maken bij 4500 rpm. Dit wordt met een paar carbon MIG uitlaten ietsje meer.
 
er zit wel vershil tussen alu en carbon maar als je ze van hetzelfde merk neemt toch zeer weinig.
Alu hoeft echt niet blikkerig te klinken en veel merken hebben onder hun carbon gewoon metaal , de carbon is er vaak los omheen gelegd.
het ligt uiteindelijk meer aan het merk, daar zit wel duidelijk verschil tussen.
 
er zit wel vershil tussen alu en carbon maar als je ze van hetzelfde merk neemt toch zeer weinig.
Alu hoeft echt niet blikkerig te klinken en veel merken hebben onder hun carbon gewoon metaal , de carbon is er vaak los omheen gelegd.
het ligt uiteindelijk meer aan het merk, daar zit wel duidelijk verschil tussen.

Dan kan ie toch nooit zo licht wegen... Sommige wegen echt niks, bijna niks dan...
 
Dan kan ie toch nooit zo licht wegen... Sommige wegen echt niks, bijna niks dan...

Ligt er idd aan. M'n Remus Grand Prix heeft een full carbon huls, dus geen rvs huls daaronder. Weegt dus 3x niks.

Verder is er veel verschil in een originele en vervangingspijp. De originele is van het absorbtietype, de vervanginspijp van het reflectietype. Een reflectiedemper is per definitie lichter dan een absorbtiedemper (geen schotten).

Of draai ik het nu om :?
 
Ligt er idd aan. M'n Remus Grand Prix heeft een full carbon huls, dus geen rvs huls daaronder. Weegt dus 3x niks.

Verder is er veel verschil in een originele en vervangingspijp. De originele is van het absorbtietype, de vervanginspijp van het reflectietype. Een reflectiedemper is per definitie lichter dan een absorbtiedemper (geen schotten).

Of draai ik het nu om :?

Da's een goeie, volgens mij is reflectie met schotten en absorbtie met een pijp met gaatjes erin, maar het fijne weet ik er niet van (van 4-takt dan) dus plz correct me.
 
ik krijg een carbon laser demper op mijn fzr 600 maar die is niet goedgekeurd zoals meerdere van julie denk ik wel hebben,maar zijn er nou veel controles daarover of valt dat wel mee???
 
Terug
Bovenaan Onderaan