Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja er zit verschil tussen. Niet echt makkelijk uit te leggen maar Carbon maakt meer geluid iig.Ik heb pas bij iemand aluminium uitlaten gehoord (MIG race uitvoering op een Firestorm). Klonk heerlijk.
Nu zit ik me af te vragen of er bij dezelfde motor, zelfde merk en type uitlaten verschil zit tussen carbon en aluminium, qua geluid dan???
Mogen motoren met 2 uitlaten trouwens meer geluid (dB) maken dan fietsen met 1 pijp?
De verdubbeling in aantal pijpen is een stijging van 3dB.
Heb je met 2 pijpen dan ook 2x zoveel uitlaatgassen
er zit wel vershil tussen alu en carbon maar als je ze van hetzelfde merk neemt toch zeer weinig.
Alu hoeft echt niet blikkerig te klinken en veel merken hebben onder hun carbon gewoon metaal , de carbon is er vaak los omheen gelegd.
het ligt uiteindelijk meer aan het merk, daar zit wel duidelijk verschil tussen.
Dan kan ie toch nooit zo licht wegen... Sommige wegen echt niks, bijna niks dan...
Ligt er idd aan. M'n Remus Grand Prix heeft een full carbon huls, dus geen rvs huls daaronder. Weegt dus 3x niks.
Verder is er veel verschil in een originele en vervangingspijp. De originele is van het absorbtietype, de vervanginspijp van het reflectietype. Een reflectiedemper is per definitie lichter dan een absorbtiedemper (geen schotten).
Of draai ik het nu om