Verschil Honda vfr400r \'88 ----> vfr400r \&quo

vfr400ron

MF'er
22 aug 2002
176
0
wageningen
Zit er vil verschil tussen de honda vfr400r uit \'88 (nc24) en de vfr400r \'89 (nc30)?? Dit omdat er geen handplaatswerkboek voor de 88er en wel voor de 89er.

groeten Ron
 
Zit er vil verschil tussen de honda vfr400r uit \'88 (nc24) en de vfr400r \'89 (nc30)?? Dit omdat er geen handplaatswerkboek voor de 88er en wel voor de 89er.

groeten Ron

In ieder geval veel cosmetisch verschil. Mijn VFR400-NC24 van \'89 was kwa uiterlijk bijna helemaal anders dan de VFR400-NC30 van \'89.
Zie: http://go.to/doppies
Kwa motorblok scheelt het voor het 89 model niet al te veel, maar later zijn er behoorlijk wat wijzigingen in het blok doorgevoerd. (Bijvoorbeeld carburatie, sproeierbezetting enz...)
Kwa 400 techniek is het boek van de NC30 prima.
Maar voor sommige technische zaken zal je een motorzaak moeten raadplegen.
(denk aan klepspeling en vooral onderdeelnummers)

Ik heb mijn werkplaatshandboek met de VFR tegelijk verkocht. Maar mogelijk kan ik er nog aankomen, ik heb een mail gestuurd aan mijn leverancier. De kosten zullen iets minder zijn (kopie) dan die van Haynes, maar geloof me... je hebt er veel meer aan. Haynes kan niet tippen aan de originele Honda werkplaatshandboeken.
 
In ieder geval veel cosmetisch verschil. Mijn VFR400-NC24 van \'89 was kwa uiterlijk bijna helemaal anders dan de VFR400-NC30 van \'89.
Zie: http://go.to/doppies
Kwa motorblok scheelt het voor het 89 model niet al te veel, maar later zijn er behoorlijk wat wijzigingen in het blok doorgevoerd. (Bijvoorbeeld carburatie, sproeierbezetting enz...)
Kwa 400 techniek is het boek van de NC30 prima.
Maar voor sommige technische zaken zal je een motorzaak moeten raadplegen.
(denk aan klepspeling en vooral onderdeelnummers)

Ik heb mijn werkplaatshandboek met de VFR tegelijk verkocht. Maar mogelijk kan ik er nog aankomen, ik heb een mail gestuurd aan mijn leverancier. De kosten zullen iets minder zijn (kopie) dan die van Haynes, maar geloof me... je hebt er veel meer aan. Haynes kan niet tippen aan de originele Honda werkplaatshandboeken.


Het Haynes boek kost iets van 34 Euro. Het originele Honda boek, althans een hele goede kopie ervan zit ook ergens rond die prijs. Da\'s meer dan de helft minder dan een nieuw exemplaar.
Ik kan ze nog aankomen. Mocht je intresse hebben.

Voor de NC30 zijn wel partfiles.pdf en tuning.pdf bestanden op het internet te vinden.
 
Hoho scottie, voornaamste verschil tussen NC24 en NC30 is JUIST HET MOTORBLOK, 360 graden krukas ipv 180 graden!! Luister maar eens goed naar het geluid, NC24 is veel hoger qua geluid (meer 4 in lijn) dan de NC30.

Daarnaast heeft NC30 17inch voorwiel ipv 18 inch. Uitlaat langs andere kant, dus niet uitwisselbaar. Bredere achterband op de NC30, andere swingarm met andere bevestiging van achtertandwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan