verschil in achterlamp, wie weet het???????

pinda

Die hard MF'er
19 mrt 2004
275
0
veghel
ik ben op zoek naar een heldere achterlamp voor mijn zx7r, ik heb er genoeg gevonden maar dat zijn die op het eerste plaatje, eigenlijk zoek ik die op het 2e plaatje, weet iemand waar ze die hebben????? :}

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/120329/3d118fa176bc01439778a7ac9c5d0c89 (achterlicht.jpg)​
 
full

full

Kijkt makkelijker ;)
 
Laatst bewerkt:
dit is het 2e plaatje gr van pinda

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/120330/e39f71d36c8f4072f9d3fb9c6a441294 (achterlicht 2.jpg)​
 
Volgens mij zit ie er gewoon verkeerd om in: onderkant = bovenkant.

Maar idd: géén gezicht zo :r

[edit]
Maar om op je vraag terug te komen: probeer www.clearalternatives.com eens...
[/edit]

[edit2]
Stik! Zie ik me daar toch exact dezelfde foto verschijnen als jouw eerste... :o
De bedoeling was echter goed :)
[/edit2]
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of alleen die lampjes die in de foto getoond worden ook ergens in Nederland los te koop zijn?
Je bedoelt die LED's in een bajonet-fitting?

Die heb ik eens een keertje gehaald bij Halfords voor in de achterlichten van mijn auto (Sorry: vind "koekblik" te beledigend voor mijn mooie V6 :+ ) en ik kan je zeggen dat de lichtopbrengst van de gemiddelde LEGE aansteker nog hoger is dan van deze dingen. Achterlicht 1x nix, remlicht 3x nix. Ik heb ze direct weer teruggebracht.
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 15 september 2004 21:35 schreef Xenon het volgende:[/url]Je bedoelt die LED's in een bajonet-fitting?

Die heb ik eens een keertje gehaald bij Halfords voor in de achterlichten van mijn auto (Sorry: vind "koekblik" te beledigend voor mijn mooie V6 :+ ) en ik kan je zeggen dat de lichtopbrengs van de gemiddelde LEGE aansteker nog hoger is dan van deze dingen. Achterlicht 1x nix, remlicht 3x nix. Ik heb ze direct weer teruggebracht.

bajonetfitting? Geen idee. k bedoelde een H4 fitting, is dat hetzelfde? :?
ik was in de veronderstelling dat die juist meer licht zouden geven.
Bij minder heb je er inderdaad ook helemaal nix aan natuurlijk.
 
bajonetfitting? Geen idee. k bedoelde een H4 fitting, is dat hetzelfde? :?
ik was in de veronderstelling dat die juist meer licht zouden geven.
Bij minder heb je er inderdaad ook helemaal nix aan natuurlijk.

H4 fitting lijkt me sterk, aangezien dit een type lamp is voor je Koplamp. Bedoel je niet een duplo-lampje. dus met 2 contactjes aan de achterkant? (zijkant is voor de massa)
 
Je bedoelt die LED's in een bajonet-fitting?

Die heb ik eens een keertje gehaald bij Halfords voor in de achterlichten van mijn auto (Sorry: vind "koekblik" te beledigend voor mijn mooie V6 :+ ) en ik kan je zeggen dat de lichtopbrengs van de gemiddelde LEGE aansteker nog hoger is dan van deze dingen. Achterlicht 1x nix, remlicht 3x nix. Ik heb ze direct weer teruggebracht.

Had je rode LED's gehaald? En zit er een rood kapje op je auto? Dan wordt het licht weg gefiltert. Er zijn ook witte Led's op de markt (ben druk aan het zoeken voor op de moto).
 
Had je rode LED's gehaald? En zit er een rood kapje op je auto? Dan wordt het licht weg gefiltert. Er zijn ook witte Led's op de markt (ben druk aan het zoeken voor op de moto).
Nope! Het waren van die kant-en-klare dingen met witte LEDs in een fitting (zoiets als je op de onderste foto enigszins kunt herkennen, maar dan met nog méér LEDs). Idd heeft mijn achterlicht een rode lens, maar een rode lens filtert alles behalve rood licht weg. Denk maar eens aan menig rood LED-display achter een rood lensje (bijv. klokradio's, enzo).

Maar ook zonder rode lens was de lichtopbrengst al bedroevend laag. En een bijkomend kwaaltje is dat de relector in de achterlichtunit niets kan uithalen, omdat de LEDs daar niet instralen.
 
Nope! Het waren van die kant-en-klare dingen met witte LEDs in een fitting (zoiets als je op de onderste foto enigszins kunt herkennen, maar dan met nog méér LEDs). Idd heeft mijn achterlicht een rode lens, maar een rode lens filtert alles behalve rood licht weg. Denk maar eens aan menig rood LED-display achter een rood lensje (bijv. klokradio's, enzo).

Maar ook zonder rode lens was de lichtopbrengst al bedroevend laag. En een bijkomend kwaaltje is dat de relector in de achterlichtunit niets kan uithalen, omdat de LEDs daar niet instralen.

|( ja stom van me, ik ga nog af en toe te veel op anderen af.....
Tuurlijk komt het rode licht het beste door.

Maarre..... Safe Zoetermeer had ze ook liggen (rode, €8,95) van Booster, en zijn ook bezig met witte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan