Verschil in banden met bridgestone bt010r/f

remco lieon

MF'er
11 sep 2001
40
0
utrecht
Nu moet ik binnenkort nieuwe banden. Wat is een alternatief voor deze banden? Begrijp dat dit goede allround/nat weer banden zijn. Maar heb geen idee welke andere banden ook een optie zijn qua duurzaamheid/ grip/ merk/ prijs. Kan iemand hierover een verhaal ophouden of een site met info geven? en nog burnout tips :)
 
ik heb achter een metzeler 02 onder me VFR liggen

ligt goed op de weg en met regen geen problemen,
hij koste me 205 euro.
 
Voorrem inknijpen, flink veel gas en koppeling op laten komen. Hopen dat je voorwiel blijft staan en vlinders in je buik onder controle houden. Ohwja, die witte rook niet te veel inhaleren. Werkt verslavend ;)
 
Voorrem inknijpen, flink veel gas en koppeling op laten komen. Hopen dat je voorwiel blijft staan en vlinders in je buik onder controle houden. Ohwja, die witte rook niet te veel inhaleren. Werkt verslavend ;)

zo iets :)
Nappie hoorde van Rutger dat de man die stond te kijken niet zo vrolijk was na de streepjes van ons. :)


misc.php
 
Laatst bewerkt:
wat is de duurzaamheid van een bt-020 eigenlijk
t.o.v. bt-010 ?

En ik heb een aardig rustige rijstijl.
denk dat ik met mijn bt-010 wel zeker 7000 kan maken
 
BT010 is meer supersportband. Dat wil zeggen eerder op temperatuur en daardoor meer grip.

BT020 is toer/sport sport band daardoor iets langzamer op temperatuur ietsjes minder grip en daardoor iets slijtvaster.

het verschil tussen F en R is heel simpel
de F versies zijn voor je voorwiel
R voor je achterwiel ( Front / Rear )
 
BT010 is meer supersportband. Dat wil zeggen eerder op temperatuur en daardoor meer grip.

BT020 is toer/sport sport band daardoor iets langzamer op temperatuur ietsjes minder grip en daardoor iets slijtvaster.

het verschil tussen F en R is heel simpel
de F versies zijn voor je voorwiel
R voor je achterwiel ( Front / Rear )

Kijk, dat zijn nutigge reacties. Harley :}

ennu...misschien hele stomme vraag hoor, maar hoe beeindig je een burnout?? Gewoon gas dicht??
Ik kan me voor stellen dat de motor de neiging heef om vooruit te schieten als de snelheid van je achte wiel weer afneemt.
 
Laatst bewerkt:
wat is de duurzaamheid van een bt-020 eigenlijk
t.o.v. bt-010 ?

En ik heb een aardig rustige rijstijl.
denk dat ik met mijn bt-010 wel zeker 7000 kan maken

Ik heb net een BT020 er onder liggen. Ik heb tot nu toe weinig verschil gemerkt tussen BT010 en BT020.
Zelfs op het circuit had ik ruim voldoende grip met mijn 100 pk fiets en hij was niet zo versleten als de BT010 waarmee ik eerst reed.
 
Kijk, dat zijn nutigge reacties. Harley :}

ennu...misschien hele stomme vraag hoor, maar hoe beeindig je een burnout?? Gewoon gas dicht??
Ik kan me voor stellen dat de motor de neiging heef om vooruit te schieten als de snelheid van je achte wiel weer afneemt.

Ik werk niet voor niets in een motorzaak op afdeling onderdelen en accesoires ( en bestel alles voor de werkplaats dus ook de banden en wij doen voornamelijk Bridgestone ( is iets daardoor bij ons ietsjes goedkoper ) dus daar weet ik ook weer het meeste vanaf :D )

Mijn burnout's ( met mijn gs500e ) beeindigde ik inderdaad door gewoon het gas langzaam weer terug te nemen niet ineenkeer loslaten maar weer langzaam terug laten komen. 1 tip voor vloeistofgekoelde motoren ZET NIET DIRECT JE KONTAKT AF. laat hem nog ff lekker aan staan liefst nog met draaiende motor zodat de koelvloeistof nog de kans krijgt om je blok af te koelen. heb al twee keer een koelvloeistof slang zien knallen omdat de eikel zijn motor direct uitzette en de motor zo op temperatuur was ( hij heeft geen rijwind he ) dat de slang klapte want dan koelt ie niet meer ( de vloeistofpomp staat ook uit )
 
BT010 is meer supersportband. Dat wil zeggen eerder op temperatuur en daardoor meer grip.

BT020 is toer/sport sport band daardoor iets langzamer op temperatuur ietsjes minder grip en daardoor iets slijtvaster.

het verschil tussen F en R is heel simpel
de F versies zijn voor je voorwiel
R voor je achterwiel ( Front / Rear )
Ik heb wel eens gehoord dat supersport banden beter koelen dan andere banden omdat ze anders te warm zouden worden.
Dit zou inhouden dat de BT020 sneller warm zal zijn dan de BT010.
Correct me iff I'm wrong.
Ik heb ongeveer dezelfde rijstijl als Tommyfumy, die ca. 5000km doet met een BT010 achterband.
Ik doe ca. 10.000km met een BT020 achterband.
 
nope een bt010 is eerder op temperatuur-> daardoor zachter-> daardoor meer grip -> daardoor slijtgevoeliger !

en het is nog logisch ook als ik het zo neerzet :D

in de F1 verwarmen ze ook banden voor betere grip
 
Een BT010 is toch altijd zachter dan een BT020 :? .
De grip van de BT010 is idd beter dan die van de BT020, als de banden warm zijn.
Maar ik blijf van mening dat een sport/tour band wel eens sneller warm kan zijn.
Ik kan me herinneren dat J. vd G. en Troy Corser, hun race banden een keer niet goed warm kregen :? .
 
ik bel morgen met bridgestone voor het verlossenda antwoorde ze waren iets te vroeg dicht ( of ik belde te laat ;) )
 
banden moeten de juiste temperatuur hebben voor
de snelheid waarop ze gebruikt worden...

Een echte raceband krijg je dus pas warm als je
flink gaat trappen.
bt-010 stook je al behoorlijk warm bij huis, tuin
en keuken verkeer...
 
gas dicht...koppeling in...rem vasthouden totdat achter wiel stil staat...

dan rustig weg rijden...en zeker geen scherpe bochten maken, omdat je achterband pulp is...

en glij zo alle kanten op als je niet uitkijkt!

Kijk, dat zijn nutigge reacties. Harley :}

ennu...misschien hele stomme vraag hoor, maar hoe beeindig je een burnout?? Gewoon gas dicht??
Ik kan me voor stellen dat de motor de neiging heef om vooruit te schieten als de snelheid van je achte wiel weer afneemt.
 
010 kan je veel harder belasten...
VEEL harder uitacceleren...

020...gaat glijden bij hard het gas erop zetten...010 is wat minder gevoelig daarvoor ...

grip bij nat weer...is 010 beter als 020 volgens mij ...010 heb ik ook met nat weer gestuurd...alleen ik ben niet zo'n held in de regen...dus ik heb de max nooit opgezocht van die band...dus daar kan ik je weinig over vertellen.



Ik heb net een BT020 er onder liggen. Ik heb tot nu toe weinig verschil gemerkt tussen BT010 en BT020.
Zelfs op het circuit had ik ruim voldoende grip met mijn 100 pk fiets en hij was niet zo versleten als de BT010 waarmee ik eerst reed.
 
Ben vorige week bij een bandenboer geweest en noemde mij het merk AVON AZARO II als een fijne band (prijs/kwaliteit).Heeft er trouwens iemand ervaring met deze band.Volgens de boer zou hij geschikt moeten zijn voor mijn motor Yamaha YZF 750 R :?
 
Laatst bewerkt:
Hierbij dit oude topic weer even heropenen.
Ik ben van plan om via motorbandenmarkt.nl een set bridgestone banden te kopen voor mijn Blade uit 2000. Achter komt een BT020 en voor wil ik een BT010 zetten. Nu zie ik op de site verschillende types van deze BT010 staan. Ik zie staan:
- BT 010F
- BT 010FF
- BT 010FG
- BT 010FJ

Ik weet nu dat de eerste F staat voor Front maar kan iemand me vertellen waar de andere letters voor staan? Is denk ik wel handig dat ik weet wat het betekent voordat ik een band bestel :9
 
Hierbij dit oude topic weer even heropenen.
Ik ben van plan om via motorbandenmarkt.nl een set bridgestone banden te kopen voor mijn Blade uit 2000. Achter komt een BT020 en voor wil ik een BT010 zetten. Nu zie ik op de site verschillende types van deze BT010 staan. Ik zie staan:
- BT 010F
- BT 010FF
- BT 010FG
- BT 010FJ

Ik weet nu dat de eerste F staat voor Front maar kan iemand me vertellen waar de andere letters voor staan? Is denk ik wel handig dat ik weet wat het betekent voordat ik een band bestel :9
Dan vraag je het toch even aan hun?
 
Terug
Bovenaan Onderaan