Verschil in ketting gereedschap

DME3

MF veteraan
6 aug 2007
5.380
1
Heverlee (Leuven), België
Ik ben wat op de uitkijk naar gereedschap om zelf m'n ketting te kunnen vervangen.

Nu las ik dat bv. DID een ander soort tool gebruikt dan andere kettingmerken.

Na wat rondzoeken kom ik ook op flinke prijsverschillen.

Zo bv. deze van AFAM voor bijna 250 euro :?
AFAM Kettingbreker en riveteer toes

Dat vind ik toch wat te gek...

Dan heb je bv. deze voor 50 euro. Enkel voor DID kettingen.
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Dan heb je nog deze dingen. Universeel, voor alle merken?
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Zit er eigenlijk een verschil in werking tussen deze tools?

Die laatste met de hamers ziet er me wat link uit. Gaat dit met de andere gereedschappen ook zo?
 
hee, die heb ik ook

29936gr.jpg


en deze

Druckplatte_520_zum_Vernieten_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter een eindlose ketting kan kopen als je niet weet hoe je een ketting moet klinken
Plus dat dan de achterbruglagers ook eens vers vet te zien krijgen

En ja goed gereedschap kost een hoop geld
dat vind ik dus echt een waardeloos idee, je hlve motor uit elkaar halen om je ketting te vervangen.

by the way, ik heb zelf zo`n ding in elkaar gezet, skuje u-profiel, en asje als handvat, en een m12 bout met een puntje eraan geslepen, werkt ook erg goed.
 
Ik denk dat je beter een eindlose ketting kan kopen als je niet weet hoe je een ketting moet klinken
Plus dat dan de achterbruglagers ook eens vers vet te zien krijgen

En ja goed gereedschap kost een hoop geld
Als ik geen ketting kan klinken, wat is de kans dat ik een volledige achterbrug kan demonteren en er weer kan in krijgen? Juist ja... ;)

Ik mag er gelukkig van uit gaan dat ik voldoende onderlegd ben om met het juiste gereedschap wel een ketting te kunnen klinken, al doende leert men!

Wil gewoon ff polsen welk gereedschap ik best koop en of er een wezenlijk verschil zit tussen het spul van dik 200 euro en dit van pakweg 50 euro. En ook of deze spullen voldoen om de klus te klaren of als er nog bijkomend gerief in huis moet worden gehaald.

Aangezien DID kettingen het meest te vinden zijn, vind ik het niet erg om daar een tool voor te kopen en enkel DID kettingen te gebruiken.
 
Die dure dingen (ik heb er een van Whale) zijn bedoeld voor professioneel gebruik en gaan niet gauw kapot.
Ik heb wel gehoord dat die DID dingen vaak stuk gaan, maar of dat door onoordeelkundig gebruik komt weet ik niet. :X
 
dat vind ik dus echt een waardeloos idee, je hlve motor uit elkaar halen om je ketting te vervangen.

by the way, ik heb zelf zo`n ding in elkaar gezet, skuje u-profiel, en asje als handvat, en een m12 bout met een puntje eraan geslepen, werkt ook erg goed.

Ja, bij een DID wel, lukt je niet bij een DC of afam(regina weet ik niet)
 
Ja, bij een DID wel, lukt je niet bij een DC of afam(regina weet ik niet)

ging bij mijn vorige ketting ook goed hoor, dat was een DC, regina heb ik 1 keer onder mijn motor gehad, maar de kwaliteit van die kettingen vind ik op zijn zachts gezegd niet geweldig.
Hoe het met AFAM kettingen zit weet ik niet, ik gebruik er alleen de kettingwielen van :)
 
De kettingpons van Louis van € 50 euro is een prima ding. Ik zou er alleen een paar reserve-pennetjes bij kopen, want die willen nogal eens breken als er teveel druk op komt.
Altijd het kopje afslijpen als je een pennetje wilt uitdrukken.

Ik heb er al meerdere kettingen (niet alleen DID) mee gebroken en geklonken

Voor Regina kettingen heb je een andere pons nodig. Regina zou ik trouwens niet aanbevelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan