verschil in kneepads?

Ach, het zit allemaal tussen de oren. Je moet gewoon een keer achter iemand aanrijden waarvan je weet dat ie ( iets ) sneller is, dan komt de rest vanzelf. En ............. vooral niet op je teller kijken voor de bocht maar op je gevoel rijden en goed kijken ( ver voor je uit dus ).

Als je maar lol hebt! *D .
 
Trouwens leuk die rotondes, maar nu is links bijna mn rand weg en rechts toch nog wel bijna een cm :(

En dus maar hopen dat de standaard verwijderen wat scheelt, want nu heb ik denk maar 2 cm meer en dan is mn uitlaat de lul, en om die nou te verwijderen!?!
Een centimetertje of twee van een uitlaatdown? Lijkt erop dat je wel schuin genoeg gaat, nu nog wat meer hangen.... :)
 
Een centimetertje of twee van een uitlaatdown? Lijkt erop dat je wel schuin genoeg gaat, nu nog wat meer hangen.... :)

ja want hij raakt het gedeelte van de standaard die tegen de uitlaat aanzit.
Dus het stuk die je naarbeneden trapt.
En das niet veel breder dan 2 cm.
Dus ik denk nog 2 cm meer en mn uitlaat gaat over de grond?
 
Als je al niet schrikt van een vonkende standaard, dan komt het met dat knee-downen en met die snelheid wel goed. :] .
 
Als je al niet schrikt van een vonkende standaard, dan komt het met dat knee-downen en met die snelheid wel goed. :] .


euh nou ja niet schrikken!?? ging wel weer even overeind hoor!!!

Maar hou doen jullie dat nou precies?

eerst naast je zadel gaan zitten en dan de bocht in?
of eerst de bocht in en dan verzitten?


en moet je dan je knie gewoon naar rechts draaien, of meer schuin naar voren duwen??
 
Voor de bocht één bil uit het zadel, teen op je stepje en knie naar buiten. Daarna gewoon de bocht inrijden en raak issie. Nou moet ik wel zeggen dat ik het op een op- afrit heb geleerd. Het voordeel daarvan vind ik dat je door de lengte van de bocht op je gemak iets platter e/o harder kunt gaan rijden totdat je er een goed gevoel bij hebt. Als je knie de grond raakt kun je je snelheid e/o hellingshoek nog aanpassen. Bij rotondes e/o korte knikjes kan dit niet.
 
ja idd.
maar als ik naar jouw piccie kijk, dan zie je toch ook een kneedwon terwijl volgens mij die motor helemaal niet zo schuin gaat toch?

Ik denk dus idd dat het bij mij echt een kwestie van meer verplaatsen is!

moet tot 5 uur werken :( anders ging ik er weer gelijk op uit!!
 
Die foto is gemaakt tijdens één van de eerste kneedowns en toen ging het inderdaad niet al te plat. Deze foto is ook in een knikje genomen vanwege de lage snelheid waardoor je makkelijk een mooi fototje kunt maken. Op een op-afrit gaat het platter. De rand aan de rechtzijde van mijn band is volledig weg, dus dat zit wel goed. Links moet ik nog wel oefenen want die is nog niet helemaal weg. Sinds kort kan ik ook links kneedownen, met randje op de band. Die randjes zeggen dus niets net als die glimrandjes ( behalve die van 5 cm per kant dan ). Uit dit soort dingen valt absoluut niet af te leiden hoe iemand rijdt. Helaas gebruiken veel mensen het wel als referentiekader.
 
ik bedoelde te zeggen dat die glimrandjes en al dan niet afgesleten kneesliders niets zeggen over je rijgedrag. ik zei alleen twee keer hetzelfde geloof ik.
 
ja en ik bedoel dan weer dat dus een echt schuine motor nog geen garantie is voor een kneedown en een kneedown nog geen garantie voor een schuine motor.

Ik moet dus beter mn knie plaatsen
 
Inderdaad de hellingshoek zit bij jou meer dan goed volgens mij. Nu nog de buitenboordstijl. Doe gewoon alsof je aan de giek ( zo heet zo'n ding geloof ik ) van een surfplank hangt. Paar uurtjes in een afgelegen industrieterreintje doet wonderen.
 
Ik hoop voor je dat het bij jou droog blijft. Hier ( Den Haag ) vrees ik het ergste.
Maar in de regen heb je natuurlijk wel de kans dat je buiten je standaard en knee-sliders ook de rest van je motor aan de grond krijgt. Staat wel lekker stoer als je kunt zeggen dat je je spiegels aan de grond hebt gereden.

Succes
 
Ik hoop voor je dat het bij jou droog blijft. Hier ( Den Haag ) vrees ik het ergste.
Maar in de regen heb je natuurlijk wel de kans dat je buiten je standaard en knee-sliders ook de rest van je motor aan de grond krijgt. Staat wel lekker stoer als je kunt zeggen dat je je spiegels aan de grond hebt gereden.

Succes
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan