verschil in rijden tussen bmw k1100rs en k1100lt

jobbe

MF veteraan
14 apr 2006
1.301
0
beste motorrijders..

Ik ben in twijfel, wat het gaat worden.. een k1100rs eventueel met stuurverhoger of een k1100lt

voordelen zijn:

k1100rs:
mooier, sportiever, hogere top en minder lomp. tevens minder breed.

k1100lt:
tourgericht meer, super zit,

weet iemand de negatieve punten, of punten waarom ik voor de ene of de andere zou moeten kiezen?

Thanks bij voorbaat,

Job
 
beste motorrijders..

Ik ben in twijfel, wat het gaat worden.. een k1100rs eventueel met stuurverhoger of een k1100lt

voordelen zijn:

k1100rs:
mooier, sportiever, hogere top en minder lomp. tevens minder breed.

k1100lt:
tourgericht meer, super zit,

weet iemand de negatieve punten, of punten waarom ik voor de ene of de andere zou moeten kiezen?

Thanks bij voorbaat,

Job
Ik heb een K1100RS, perfecte motor, lekker veel koppel en je kan behoorlijk hoge kruissnelheden aanhouden en dat gedurende langere tijd. Het enige nadeel aan die 1100RS is de herrie als gevolg van de wind langs mijn helm. Ik heb al een paar opzetschermpjes geprobeerd, daar wordt het ietsjes minder door, maar ben nog steeds niet tevreden.

Verder een probleemloze fiets.
 
ik ben 191 lang..

welke lengte praten we over bij jou?

en wat voor helm?

neem aan een standaardscherm..
 
ik ben 191 lang..

welke lengte praten we over bij jou?

en wat voor helm?

neem aan een standaardscherm..
Ik ben slechts 1.76 lang. Van helm ben ik al gewisseld. Ik heb een BMW Integral sports helm. Een van de stilste helmen (volgens de folder) maar dat valt in de praktijk toch een beetje tegen.

Misschien dat je met 191 net ff wat verder boven de ruit uitsteekt, dus meer met je hoofd in de wind, maar daardoor minder last hebt van het windgeruis.
 
Ik denk vnl. persoonlijke voorkeur om voor RS dan wel LT te kiezen. Technisch hebben deze dezelfde zwakke / sterke punten. De een geeft meer bescherming dan de ander.

Ga eens proefrijden op beide modellen en maak op basis daarvan een afweging.
 
was ik ook al van plan..

proefrijden...moet alleen nog ff een moment kiezen.. (en net nog wat meer geld hebben..)

ik probeer me altijd zo goed mogelijk in te lezen..voordat ik naar een motor ga kijken..

Job
 
Ik heb sinds een maand of drie een K1100rs en ik moet zeggen dat het absoluut de beste keus is die ik had kunnen doen. Ik ben 1.90 lang, rij graag lekker door, en gebruik de motor voor woon-werk dagelijks van Brabant naar Delft.

De rs is smal genoeg om gemakkelijk tussen de file door te gaan en breed genoeg om lekker beschermd te rijden.
Laag genoeg om niet te veel last van de wind (zoals vandaag) te hebben maar hoog genoeg om je redelijk droog te houden (zoals gisteren).
Sterk genoeg om een hoop andere fietsen het leven moeilijk te maken maar soepel genoeg om 40 in de 5e versnelling te kunnen rijden zonder morren.
Snel genoeg om grote afstanden in hele korte tijden zeer comfortabel af te leggen en zo zuinig dat je die afstand ook werkelijk in 1 keer rijdt (250 km op tank bij 180+constant).

Korte bochten en stadswerk is ie niet voor gemaakt. Het kan natuurlijk wel maar optimaal is het dan niet.

Met een heel goedkoop Harman chippie (10 euro) bijna 15 pk extra en nog beter lopen!!
 
Om op de bovenstaande discussie in te haken:
Ik heb nu een K75RT en ga de stap nemen om een K1100RS te kopen. Ik vind de RT (of LT) niet te breed ofzo maar val gewoon meer op de styling van de RS! :]

Met een heel goedkoop Harman chippie (10 euro) bijna 15 pk extra en nog beter lopen!!

Hee kan je me hier meer van vertellen? Ik heb hier natuurlijk wel oren naar! Waar is zo'n chippie te koop? Wie kan dat erin zetten? Zijn er ook nadelen aan verbonden (extra slijtage of iets dergelijks)??? 8-)
 
okay ik zal ook even inhaken, ik ben 2 meter lang en rij op een K1100LT en die bevalt me uitstekend. Rij af en toe ook wel eens op de K1100rs van mijn oom, maar die vind ik persoonlijk toch minder zitten op langere ritten, na ca. 250 km achter elkaar krijg ik toch wat meer last van mijn rug dan wanneer ik dat op de LT doe.
ik wel heel persoonlijk ook hoor, mijn oom heeft bijvoorbeeld precies het omgekeerde, alleen is hij maar 1.76 dus de lengte speelt een behoorlijke rol.
Het eerder genoemde windgeruis op de RS heb ik zelf niet als hinderlijk ervaren.
Qua verbruik doen beide fietsen nauwelijks voor elkaar onder overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan